Hvad har du spillet i dag? December 2022

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2022

Post by Frouvne »

Vi havde en fredelig juleaften, hvor der også var mulighed for lidt brætspil af den mere selskabelige art. Dog startede dagen med nogle spil Sea Salt & Paper men så kom en ungdomsudgave af Trivial Pursuit frem. Den var en stor del af eftermiddagens underholdning. Imens vi ventede på maden havde de unge mennesker et eksemplar af Det dårlige selskab 2022 med, som vi spillede.

1. juledag har vi altid besøg. Her blev der spillet et par spil Timeline: Diversity. Og så spillede vi naturligvis en række spil Sea Salt & Paper.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2022

Post by Frouvne »

2. juledag stod den på julefrokost og i den anledning kom der quiz-spil på bordet. Det var primært I should have known that!, der blev spillet men også et tematisk spil om 2021 fandt vej til bordet. Hjemme fik vi spillet nogle spil Sea Salt & Paper og så fik vi prøvet en af min datters julegaver: The Quacks of Quedlinburg.

I eftermiddags spillede vi igen The Quacks of Quedlinburg, som er et rigtig hyggeligt spil. Til aften tog vi så hul på Detective: A Modern Crime Board Game. Umiddelbart syntes jeg at historien virker rimelig godt skruet sammen. Mekanikkerne med database virker også til at fungere rigtig godt ... men det er en smule tungt med indtastningsarbejdet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2022

Post by Gunness »

Tak for påmindelsen om Detective - jeg er lidt en sucker for detektivspil og har både det og semi-efterfølgeren, Vienna Connection stående, men det er endnu ikke lykkedes mig at finde spillerne til det. Oh well, det sker jo nok på et tidspunkt :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2022

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Wed Dec 28, 2022 10:14 am Tak for påmindelsen om Detective - jeg er lidt en sucker for detektivspil og har både det og semi-efterfølgeren, Vienna Connection stående, men det er endnu ikke lykkedes mig at finde spillerne til det. Oh well, det sker jo nok på et tidspunkt :)
Jeg er også meget spændt på om man kan holde fast i tråden. Afsnittene er efter sigende bundet sammen og man kan i et afsnit få oplysninger, der først skal bruges meget senere. Og kan man mon huske det, hvis man ikke får spillet spillene hurtigt nok efter hinanden? Og mit indtryk er, at man skal sætte en aften af til et afsnit. Man kan ikke sætte hastigheden for meget op, hverken af hensyn til fornøjelsen eller muligheden for at fordøje informationerne.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2022

Post by Frouvne »

Vi spillede Detective: A Modern Crime Board Game igen til aften. Da vi skulle aflægge rapport havde jeg nok lyttet lidt for meget til anbefalingerne om, at man ikke måtte gætte. Vi var ret sikre på de fleste af svarene, men et par af dem syntes vi kun at have indicier på og valgte derfor at sige, at vi ikke kendte svaret. Det tror jeg, var en forkert disposition, da vi endte med en ret dårlig score.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2022

Post by Andrea »

Vi havde eftermiddagen fri, inden vi skulle til Bersærk-koncert med et par venner i går aftes, og det udnyttede vi til at spille to omgange Paleo, som jeg fik i julegave. Jeg var lidt spændt på sværhedsgraden efter at have prøvet flere spil de seneste måneder, som havde en ret hård start. Det syntes jeg dog ikke, at Paleo havde - det var ret begyndervenligt, og vi fik hurtig en idé om, hvor meget/lidt vi burde satse i forhold til de enkelte udfordringer.

Det er et hyggeligt lille spil men dog også et spil, jeg ikke nødvendigvis forventer at have på hylden om ti år.

Og så nåede vi også en omgang That's Pretty Clever! - stadig et af mine yndlings-terningespil men kun, hvis man er tre eller fire spillere.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2022

Post by Frouvne »

I eftermiddags spillede vi The Quacks of Quedlinburg med den yngste. Hun er stadig ved at lære det ... men det er alt i alt et rigtig hyggeligt spil. Heller har på det seneste efterspurgt at spille The Ravens of Thri Sahashri. Så det blev fundet frem. Vi kørte meget sikkert igennem spillet, så vi var slet ikke blevet så rustne som vi nogle gange tidligere har været, når vi har genbesøgt spillet. Hvis man ser bort fra mine M:tG kort er der vist ikke rigtig andet end dette spil, der er kommet i solide kortlommer. Men det har sikkert været en god investering. Vi nærmer os 200 spil og i dag var jeg nødt til at udskifte en kortlomme fordi den var gået i stykker (Dragon Shield er ellers meget robuste). Vi tog et par spil Sea Salt & Paper og så vendte vi først tilbage til spilbordet efter aftensmad og den yngste var blevet lagt i seng. Her spillede vi en ny sag i Detective: A Modern Crime Board Game. Uden at afsløre for meget, kan jeg godt sige, at de sager vi nu har prøvet er tæt vævet sammen. Så det er ikke noget med at man skal løse en sag og så vende tilbage et halvt år senere. Så ville jeg i hvert tilfælde ikke få noget ud af det.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2022

Post by Frouvne »

Dagen bød på disc-golf og familiebesøg, så der blev ikke så meget brætspil. Da vi vendte hjem blev der spillet The Quacks of Quedlinburg med den yngste. Da hun var lagt til at sove fandt vi Detective: A Modern Crime Board Game frem. De skal have ros for at denne Case var skruet radikalt anderledes sammen end de første. Vi nåede ikke at spille den til ende ... men der er jo også en dag i morgen! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2022

Post by Taibi »

Vi har været ramt af sygdom, men har også haft en god juleferie. Det er blevet til en hel del Ark Nova, de sidste 10 spil med de to nye kort fra kort udvidelsen.

Det er et fedt spil, men nu har vi pakket det væk, så nyt kan komme på bordet i morgen. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2022

Post by Frouvne »

Der skulle traditionen tro også spilles brætspil på årets sidste dag. Tidligt på dagen fik vi afsluttet en historie i Detective: A Modern Crime Board Game. Henover dagen fik vi spillet fire spil Sea Salt & Paper. Vores datter var med til to spil The Quacks of Quedlinburg. Og så blev en del af ventetiden udfyldt med Trivial Pursuit.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2022

Post by Gunness »

Fordelt over et par aftener i slutningen af december nåede vi lige akkurat et scenarie mere i Comanauts. Denne gang hensat til en slags superhelteunivers, hvor vi kørte om kap med en flok skurke på en tætpakket gade og skulle stoppe en overskurk, der var bevæbnet med en atombombe (ikke Putin). Vi havde ret hurtigt gættet, hvor scenariets hovedmodstander befandt sig, og derfor skulle vi ikke bruge en masse tid på svinkeærinder i andre af spillets miljøer. Slutopgøret blev alligevel passende intenst, men vi vandt heldigvis til sidst.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply