Børnenes egne regeltilføjelser... ; )

Kommentarer, spørgsmål, strategier og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Børnenes egne regeltilføjelser... ; )

Post by Frouvne »

For nyligt da jeg skulle spille med min 5-årige søn og han havde forklaret reglerne til spillet afsluttede han regelforklaringen med følgende to tillægsregler, der tydeligvis blev introduceret til lejligheden:
  • - Man må ikke sætte en magnet i bunden af brikken og sætte en anden magnet på slutfeltet.

    - Man må ikke knipse brikken af pladen.
Noget kunne tyde på, at drengen ikke har den store tiltro til at hans far kan holde sig fra at snyde og at han tror, jeg kunne være en dårlig taber?!

Kender I til fænomenet og har I fået forklaret lignende regler? :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Severin
The Incredibles
The Incredibles
Posts: 8
Joined: Thu Jul 12, 2007 8:34 pm
Location: Hellerup

Re: Børnenes egne regeltilføjelser... ; )

Post by Severin »

Frouvne wrote:For nyligt da jeg skulle spille med min 5-årige søn og han havde forklaret reglerne til spillet afsluttede han regelforklaringen med følgende to tillægsregler, der tydeligvis blev introduceret til lejligheden:
  • - Man må ikke sætte en magnet i bunden af brikken og sætte en anden magnet på slutfeltet.

    - Man må ikke knipse brikken af pladen.
Noget kunne tyde på, at drengen ikke har den store tiltro til at hans far kan holde sig fra at snyde og at han tror, jeg kunne være en dårlig taber?!

Kender I til fænomenet og har I fået forklaret lignende regler? :)
Hov hov skriv nu ikke om alle de sjove ting jeg har lavet.
Sidst spillet
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Børnenes egne regeltilføjelser... ; )

Post by Sir William »

Frouvne wrote:For nyligt da jeg skulle spille med min 5-årige søn og han havde forklaret reglerne til spillet afsluttede han regelforklaringen med følgende to tillægsregler, der tydeligvis blev introduceret til lejligheden:
  • - Man må ikke sætte en magnet i bunden af brikken og sætte en anden magnet på slutfeltet.

    - Man må ikke knipse brikken af pladen.
Noget kunne tyde på, at drengen ikke har den store tiltro til at hans far kan holde sig fra at snyde og at han tror, jeg kunne være en dårlig taber?!

Kender I til fænomenet og har I fået forklaret lignende regler? :)
Er der ikke et ordsprog der hedder "Der er ingen røg uden ild" eller noget???? :lol:

William (4 år) har mere den regel, at det går ud på at få flest brikker i de spil hvor reglerne siger det modsatte f.eks. i Honningtræspillet. Faktisk en rigtig god tilføjelse, da der så er flere vindere. Os voksne kan i det stille juble og William jubler også over, at han har fået sådan ca. 60% af bierne.
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Børnenes egne regeltilføjelser... ; )

Post by Foppwin »

Madelines ridder i Carcasonne har ingen problemer med at leve i byen selv om min ridder allerede er der. Det siger jo sig selv. Der er jo mange huse i en by :)
Danny

Image
Post Reply