Månedens spiloplevelse maj 2022

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Månedens spiloplevelse maj 2022

Post by Frouvne »

Hvad blev månedens spiloplevelse i maj?


Paint the Roses - 11
Décorum - 5
Dragon's Breath - 3
Paleo - 2
Ark Nova - 1
Ghost Fightin' Treasure Hunters - 1
Ghosts of Christmas - 1
Illusion - 1
Monsters on Board - 1
Obsession - 1
Pickomino - 1
The Ravens of Thri Sahashri - 1
Timeline: Science Museum - 1


Vi lagde hårdt ud med Paint the Roses. Det var længe min absolutte favorit til at være månedens spil. Vi løb dog lidt trætte i bogholderiet. Forhåbentlig kan udvidelserne peppe det lidt op. Der er dog ikke nogen tvivl om, at månedens succes-oplevelse var Décorum. Det er meget originalt og så kan vi nok bare godt lide denne form for samarbejdsspil, hvor der er en viden, man ikke direkte kan dele.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Månedens spiloplevelse maj 2022

Post by Gunness »

Unsurmountable - 6
Dice Throne - 2
Dixit - 2
Tigris & Euphrates - 2
Blood Rage - 1
Dixit: Odyssey - 1
Ghosts of Christmas - 1
Mariposas - 1
Merchants of the Dark Road - 1
Obsession - 1
Railroad Ink Challenge: Lush Green Edition - 1
Tang Garden - 1
The Taverns of Tiefenthal - 1
Timeline: Science Museum - 1

Jeg nåede lige to gange Dice Throne her før månedens afslutning. Det var generelt en fin måned. Dejligt at få Eufrat & Tigris samt Blood Rage på bordet igen. Blandt de nye oplevelser var Obsession og Taverns of Tiefenthal de bedste, men jeg har også stadig forhåbning om at få noget mere ud af Merchants of the Dark Road.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Månedens spiloplevelse maj 2022

Post by Neumann »

Maj måned for os:

Innovation: 11
Alt andet: 0

Innovation er altid en (virkelig god) oplevelse...

Det kunne godt være, at vi snart skulle til at forny os lidt. Det er bare lidt vanskeligt at orke nye regler, når der også skal klemmes eksamenslæsning og kærestetid i andre landsdele ind i ligningen.

Men i morgen er der International Tabletop Day på det lokale bibliotek, så der vil vi prøve at møde op med åbent sind.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Månedens spiloplevelse maj 2022

Post by Jens_Hoppe »

Efter nogle lidt tynde måneder fik jeg spillet en masse i maj måned. Det blev til gensyn med disse spil:

Tapestry (med begge udvidelser)
Sumatra
St. Petersburg
Luzon Rails
Khora
Innovation
Brian Boru
The Quest for El Dorado
Startups
Beyond the Sun

Og desuden fik jeg prøvet en masse nyt:

Living Forest - dansk-designet og Kennerspiel-nomineret, og ja, det er faktisk ikke dårligt.

18Chesapeake - et spil der beskrives som både simpelt og hurtigt (af et 18xx spil at være), men som i realiteten er næsten identisk med 1830, både hvad angår kompleksitet og længde. Men det er jo også meget godt!

Barrage - en positiv overraskelse. Ja, det er moderne, tørt, over-komplekst worker placement, men det havde nu noget sjovt over sig. Interaktion var der sørme også. Men damn, det er alt, alt for langt...

Coatl - øhh, nej tak.

Dice Settlers - det ... virker? Men det er mere end lidt kedeligt bare at sidde og manipulere terninger.

Exit: The Game - LOTR: Shadows over Middle-earth - det er Exit OG Ringenes Herre, og hvem kan stå for det. Som Exit-spil er det fint nok, men formatet egner sig ikke synderligt meget til at fortælle en historie (som dette forsøger).

Hidden Games Crime Scene: The New Haven Case - et rigtigt, rigtigt godt mysteriespil. Her præsenteres spillerne blot for alle komponenter på én gang, og må selv finde hoved og hale i dem, og det er alt sammen meget fascinerende. Jeg har lyst til at fortælle om alle de seje ting vi gjorde, men det ville jo være at spoile det for andre. :) Månedens oplevelse!
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Post Reply