Månedens spiloplevelse marts 2022

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Månedens spiloplevelse marts 2022

Post by Gunness »

Marts måned blev ganske glimrende - især oven på flere måneder med flytterod:

Deep Sea Adventure - 4
Awkward Guests - 2
Dice Throne - 2
Last One Alive - 2
Calico - 1
Cartographers - 1
Cascadia - 1
Dogs of War - 1
Endeavor: Age of Sail - 1
For Sale - 1
Jaipur - 1
Oceans - 1
Project L - 1
Terraforming Mars - 1
Wingspan - 1
Wonderland's War - 1

Godt hjulpet på vej af to fælles spilleaftener i vores boligforening og to ture til Bastarden. Det var fint at få prøvet Oceans, Cascadia og Calico - og blandt gengangerne var det især godt med gensyn med Dogs of War, Dice Throne og Awkward Guests (der har stået alt for længe). Alligevel må det være Wonderland's War, der endnu engang løber med prisen som månedens oplevelse.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse marts 2022

Post by Frouvne »

Jeg har da også fået spillet en lille smule i marts.

Enchanted Cupcake Party Game - 9
Caesar!: Seize Rome in 20 Minutes! - 4
The Ravens of Thri Sahashri - 4
MicroMacro: Crime City – Full House - 2
Obsession - 2
Shogi - 2
Dune: Imperium - 1
Let's Catch the Lion! - 1

Det har været rigtig hyggeligt lige at snuse til de to Shogi-varianter, der er kommet til huse. Mit håb er nok mest, at jeg kan komme til at spille dem lidt med min datter. Jeg syntes også, det var interessant at få prøvet Dune: Imperium med den App, der er lavet. Det kørte så strømlinet, at det absolut vil være muligt at have en tredje-spiller simuleret af den, hvis man spiller to mand m/k. Jeg tænker også, at jeg vil prøve udvidelsen af ved at spille den på denne måde. Det har været en fornøjelse at få Obsession lidt på bordet og at der er blevet holdt live i The Ravens of Thri Sahashri. Vi har kørt spillene meget rutineret hjem i alle denne måneds spil. Månedens oplevelse for mig har dog været Caesar!: Seize Rome in 20 Minutes!, der byder på rigtig meget spil indenfor et meget begrænset tidsrum.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Månedens spiloplevelse marts 2022

Post by Gunness »

^Hov, er det et Trivial Pursuit, jeg spotter i din BGG-widget? Jeg går naturligvis ud fra, at spillet hører til i din april-statistik, men alligevel.... jeg har som sådan ikke noget mod quizspil i mindre doser, men mindes bare, at de i særklasse har været lagt for had i visse kredse :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse marts 2022

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Tue Apr 05, 2022 8:41 am ^Hov, er det et Trivial Pursuit, jeg spotter i din BGG-widget? Jeg går naturligvis ud fra, at spillet hører til i din april-statistik, men alligevel.... jeg har som sådan ikke noget mod quizspil i mindre doser, men mindes bare, at de i særklasse har været lagt for had i visse kredse :D
Jeg har i tidernes morgen haft stor fornøjelse af spillet. Det er ikke en genre, jeg gør mig særlig meget i mere, men er godt klar over, at der nok er bedre bud på spil i kategorien. Jeg genopdager i disse dage et gammelt eksemplar af spillet med min datter og hun fornøjes af det og det giver gode snakke. Så det kommer nok til at indgå i min widget det meste af måneden. :D
frouvne, administrator

Image
Post Reply