Månedens spiloplevelse januar 2022

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Månedens spiloplevelse januar 2022

Post by Gunness »

Månedens spiloplevelse i januar var, at.... jeg ikke spillede et eneste spil overhovedet. Hvilket er første gang i 12 år, at det sker.
Det er på sin egen meta-agtige måde jo også en oplevelse, men også én, jeg godt kunne have undværet. Men den har stået på før- og efterflytning plus en dosis corona til alle, og når man er ved at drukne i flyttekasser og dårligt lys, er spil ikke det første, der sker.

Til gengæld har jeg modtaget seks spil plus en udvidelse. Det hænger fantastisk godt sammen ;)

Nå, den gode nyhed er, at det kun kan blive bedre herfra.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse januar 2022

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Mon Jan 31, 2022 3:31 pm[...] Nå, den gode nyhed er, at det kun kan blive bedre herfra.
Det er megen visdom i at sætte forventningerne lavt! :lol:

Håber, at I alle er ved at være friske igen og at flytningen ikke helt har taget pusten fra jeg!

Jeg tør også godt gøre måneden op, da der næppe bliver spillet her i dag.

Saint Petersburg - 9
Dominoes - 6
Saint Petersburg: New Society & Banquet Expansion - 5
Finders keepers! - 3
Ark Nova - 2
CoraQuest - 2
Klumpeduns - 2
MicroMacro: Crime City – Full House - 2
Obsession - 2
The Ravens of Thri Sahashri - 2
SET - 2
Ingenious - 1

Selvom det ikke er så meget, der blev spillet, har der virkelig været nogle stærke kandidater til Månedens spil. CoraQuest var et virkelig interessant møde. Jeg tror dog ikke timingen var helt korrekt, så det venter jeg lidt med at sætte en indsats ind på at få på bordet med min datter. Ark Nova er ligeledes kun kommet på bordet to gange. Så det har jeg simpelthen ikke fået rutine nok i. Jeg tænker det nok skal komme på bordet. Det er dog et af de spil, jeg bevidst ikke har prøvet at introducere min kone for j.f. mit forsæt om primært at finde spil til den sammenhæng, som jeg tænker vi begge vil have lyst til at få på bordet mange gange sammen indenfor en kortere periode. Obsession er nok det spil, der har optaget mine tanker mest. Det er nok ikke verdens bedste spil, men det kan et eller andet. Integreringen af tema er jeg meget imponeret af. Da jeg skulle introducere min kone for det var det tydeligt for mig, hvor meget jeg brugte temaet i forklaringen - også de steder hvor jeg ikke havde læst hvad det tematiske argument for en mekanik var. Og så syntes jeg, at spillet har nogle fine mekanikker, der hver for sig ikke er originale, men som de er vævet ind i hinanden gør dem rigtig interessante. Fedt spil jeg glæder mig rigtig meget til at dykke dybere ned i. Jeg kan ikke helt vurdere om jeg skal have alle udvidelser med - der skal i hvert tilfælde lige sorteres nogle promoer fra - men jeg bliver nok nødt til at prøve dem alle. Alligevel må titlen for mig i denne måned ryge til en udvidelse. Saint Petersburg: New Society & Banquet Expansion nød jeg rigtig meget. Det tilføjede lidt kaos, men det tilføjede samtidig alternative veje at komme igen på i et spil hvor valgene efterhånden virkede automatiske. Og i mine øjne modvirker det naturligvis det kaotiske, da jeg som spiller alligevel får flere veje til at korrigere spillets gang. Desværre så min kone nok mest effekten af kaos, så det er ikke sikkert, spillet fremadrettet mest vil blive spillet med udvidelsen. Det må tiden vise.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Månedens spiloplevelse januar 2022

Post by Gunness »

Det har ikke været sjovt, men vi er næsten igennem nu - og tak!

Lyder som en god spillemåned :) Ark Nova skal jo i alt fald prøves ved lejlighed.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Månedens spiloplevelse januar 2022

Post by Taibi »

Ja, håber det værste er ovre for familien Gunness. :)

Her i familien er det blevet til Ark Nova og så lidt andet. Så, månedens oplevelse er uden tvivl dette spil. Vi har dog besluttet, at fra den kommende weekend, så skal der noget andet på bordet. Hvad dette andet bliver må vi se til den tid.

Ark Nova x49
Caverna m. Forgotten Folks x4
Botanik x2
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse januar 2022

Post by Frouvne »

Taibi wrote: Tue Feb 01, 2022 9:53 pmArk Nova x49
:shock:

Jeg er imponeret! Jeg bliver nødt til at prøve det lidt mere!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Månedens spiloplevelse januar 2022

Post by Taibi »

Jeg kan så konstatere, at de 55 spil i januar måned svarer til totalen for 2021. Så, jeg ved ikke, om jeg skal grine eller græde.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Månedens spiloplevelse januar 2022

Post by Gunness »

Taibi wrote: Tue Feb 01, 2022 9:53 pmArk Nova x49
Hahaha, det er jo sindssygt! Jeg er vildt imponeret og kun moderat (mega) jaloux :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Månedens spiloplevelse januar 2022

Post by Taibi »

Vores spil snitter nu de 75 minutter så det er blevet væsentligt hurtigere, hvilket naturligvis også øger muligheden for at spille det oftere. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Post Reply