Nytårsforsæt 2022

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Nytårsforsæt 2022

Post by Taibi »

Taibi wrote: Sat Jan 22, 2022 11:29 pm Jeg pralede jo også af, at jeg havde mine mål for 2022 klar. Det har dog knebet med tiden til at få dem nedfældet her. Jeg var dog startet op på den bærbare inden du fik åbnet ballet.

Men, jeg lægger mig i forlængelse af Andrea og håber, at vi i 2022 får større mulighed for at mødes fysisk. Jeg satser især på, at Djengis Con bliver til noget, men også, at vi i Ebeltoft kan få inspireret flere til at spille brætspil.

1. Årets fornemmeste opgave må være at få spillet de ikke-spillede spil. Vores samling består af 156 (uden udvidelser), hvoraf 28 er til salg. Ud af de 128 spil har vi spillet 55 og har altså 73 potentielle nye for os spil til gode. Så det må være målet at få det barberet ned i løbet af året. Og så har vi endda ikke taget højde for de spil, som vi har på vej, mestendels fra Kickstarter. Det drejer sig om 20 spil, hvoraf én er en ny udgave af et vi ejer (og har spillet). Ja, for så ikke at regne med alle de nye spil, som jeg nok får støttet i løbet af året. Omvendt, så ender de jo nok med at belaste 2023... så den tid den sorg.

Så, summa summarum er, at vi skal have barberet det tal ned. Jeg vil sige, at målet må være at der skal være flere spillede end ikke-spillede spil når året er omme.
Resultatet her er ikke imponerende. :lol:

Der blev spillet et par nye spil, men mængden blev ikke bragt ned, delvis pga. min fejlslagne indsats på punkt 2. Vi har nu 207 spil, hvoraf 26 er til salg. Det giver 181 spil, hvor vi har spillet 63 og altså har 118 uspillede spil. :roll:
Taibi wrote: Sat Jan 22, 2022 11:29 pm2. Næste opgave må være at begrænse indkøb, men her synes jeg, at det er sværere at sætte et egentligt mål. Det kan være, at jeg vender tilbage til den i detaljer, men begrænsningens kunst er hovedtermen her.
Se ovenfor. Vi har fået 51 nye spil...
Taibi wrote: Sat Jan 22, 2022 11:29 pm3. Arbejde med Syddjurs Brætspilsforening på den anden side af pandemien. Vi havde svært ved at få folk af huse, så vi skal have gennemtænkt det. Det kunne være, at sparring med andre foreninger er vejen frem. Det kunne være fedt, hvis vi kunne have et arrangement, hvor der er flere til stede, der ikke er bestyrelsesmedlemmer end der er. Vi har som oftest været nærved fuldtallig fra bestyrelsen (omend Vivi ikke er bestyrelsesmedlem, så tæller hun vel ikke rigtigt i den sammenhæng). Der har som regel været tre til stede - og det har været to fra bestyrelsen og Vivi. Så målet må være 3+ udover det.
Dette har ikke haft gode kår. Jeg fik selv travlt med nyt job og vores kasserer fik job i Aarhus.
Taibi wrote: Sat Jan 22, 2022 11:29 pm4. På det personlige plan har jeg valgt at afbryde mit studie. Det vil sige, at jeg nu er arbejdssøgende for egen regning. Derfor er et job højt på ønskelisten. Så, det vil jeg arbejde målrettet hen i mod i 2022.
Dette lykkedes jeg heldigvis med, og er enormt glad for at være guidekoordinator i Ree Park Safari. Kig endelig forbi. :)
Taibi wrote: Sat Jan 22, 2022 11:29 pm5. Vægten svinger. Derfor er det sidste mål, at der skal gang i træningen i det lokale center. Jeg døjer også med lændeproblemer, hvilket giver problemer med kvaliteten af min søvn. Så, der vil være fyldt godt op på plussiden, hvis jeg kunne få gang i træningen. Det første mål er at komme afsted to gange om ugen, siden arbejde mig op på tre gange.
Det blev ikke rigtig til noget kontinuerligt træning. Jeg tog yderligere 25+ kg på inden jeg fik ændret mit mindset og kosten. Nu har jeg smidt dem igen og er på vej videre i den rigtige retning.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Post Reply