Hvad har du spillet i dag? November 2021

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2021

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Wed Nov 24, 2021 9:56 am ^Dejligt at se, at et gammelt, støvet spil som SP - uden minier, dual layer boards og autentiske metalrubler - igen kan komme til ære og værdighed! Jeg har aldrig selv ejet det, men jeg mener, at en af mine venner stadig har det stående. Jeg må se, om det ikke kan komme på bordet i løbet af vinteren.
Jeg tænker, at det kan være en interessant rejse at afdække hvilke spil, der er værd at finde frem igen. Sankt Petersburg har givetvis været det for os. Og jeg er sikker på, at der stadig er mange perler at finde frem ... men også spil jeg vil blive overrasket over at jeg slet ikke behøver bruge mere energi på. Og så er der jo også det, at der skal være andre end én selv, der kan sætte pris på spillet. Jeg øver mig i at være hård. I går røg yderligere to flyttekasser med spil ud af døren. Der var flere spil, jeg gerne havde spillet igen. Men det er ikke sket i de sidste ti år. Og det ville næppe ske i de næste ti år. Så jeg leder efter de spil, der giver fornøjelse. Og det er langt fra altid dem, der på papiret tiltaler mig mest.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2021

Post by Gunness »

Spil skal jo gerne være en hobby, dvs. noget man gør, fordi det er sjovt, hyggeligt etc. Hvis det går hen og vokser én over hovedet i forhold til inflow af spil, er det nok meget sundt at trække en streg i sandet :)

Jeg fik selv spillet In the Year of the Dragon, en anden ældre titel, i går. Og endnu en gang blev det bevist, hvor utilgivende spillet er. Især som 2-spiller, hvor sandsynligheden for, at essentielle handlinger havner i samme gruppe, er ret stor. Min kære kone kom således ud i, at hun manglede penge, så hun ikke kunne købe sig ind på den blok, hvor byggehandlingen lå, hvilket hurtigt kan føre til, at man mister en masse personer.
Jeg foretrækker det klart med 3 eller flere spillere.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2021

Post by Neumann »

… jeg må se at få taget dyden på mit eget eksemplar af Sint Petersburg (jeg købte den hollandske version).

Det er kendt som en fin 2-spilleroplevelse, men det har altid tabt til lidt lettere alternativer herhjemme.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2021

Post by Mikkel »

Saint Petersburg er det spil jeg har spillet allermest fra min samling. Jeg holder ikke statistik over hvor meget jeg spiller mine spil, men dette her har da rundet +100 efterhånden. Det er et spil som jeg har haft med på adskillige sommerferier hvor svogeren og jeg har spillet efter en tår rødvin eller to ... måske tre, til sent ud på natten.
Så det spil har i den grad patina i form af rødvinspletter og andet godt. Det er en sand perle i min samling, og her kan man da tale om at få noget for pengene, da jeg i sin tid gav 100,- for det brugt. Det spil skiller jeg mig aldrig af med.
Elsker det!
Image
Post Reply