Twilight Imperium d. 15/4 [Brønshøj]

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Nå, jeg har spurgt en ven mere, men han kan først være der kl 16. Har det nogen interesse?
Image
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Jeg vil helst ikke starte senere end kl. 15. Sidst jeg startede med TI3 kl. 16 blev vi færdige til midnat, og det var med 4 spillere (dog uden at nogen af os havde prøvet spillet før) og en lang spisepause samt regelforklaring.

Jeg har gravet et rigtigt godt hjælpeark frem på BGG og jeg kender spillet ganske godt (det vil givetvis dæmre for Frouvne når han lige får en regelintro). Uden alt for meget lal og tangentiel snak tror jeg godt vi kan gøre os færdige så folk kan komme hjem i seng inden midnat, men hvis vi starter senere end 15 begynder det nok at blive et problem.

Når det er sagt ser jeg gerne at vi var fuldtallige. Med 4 spillere er der simpelthen ikke nok konflikt da man starter for langt fra hinanden. 5 spillere vil være betydeligt bedre, men med 6 er der lagt op til et dynamisk spil med masser af krig, backstabbing osv.
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Der findes en variant, der tilsyneladende kan bevare symmetrien fra 6-spiller opsætningen når man kun er 5. Den foreslår jeg at vi bruger såfremt en 6. spiller ikke melder sig.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeg er helt sikker på, at det vil dæmre for mig, så snart jeg nærmer mig spillebrættet... spillet er jo ikke kompliceret, selvom der er mange siders regler.

Jeg skal forsøge at bearbejde en potentiel sjette-mand... men I skal nok ikke sætte forhåbningerne for højt op efter at det er her, gennembruddet til den 6. spiller kommer.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Mit weekendprogram er lige blevet noget mindre presset, så med mindre min bedre halvdel gør krav på min udelte opmærksomhed på søndag, kan det være at jeg kan springe til.

Jeg forhører mig når jeg ser hende i aften, og så vender jeg retur.
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Lyder godt. Uanset om vi bliver 5 eller 6 er det fint med mig. Det vigtigste er at vi får spillet. :)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Så er der clearet. Der var heldigvis ikke blevet planlagt andet på søndag.
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Jeg er desværre blevet syg, så jeg kommer ikke alligevel.
Jeg kan heller ikke få fat på min ven, så jeg er ikke sikker på at han kommer.

Sorry :?
Image
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Det var godt du kunne træde til, Stony. Det bliver nok lidt svært at indhente flere spillere i sidste øjeblik (mine kontakter er ikke vendt tilbage), så vi må køre videre med 4. Vi må evt. spille med et mindre kort så der bliver mere konkurrence om ressourcer osv.

Men hvis nogen skulle være frisk på at komme med på det seneste afbud kan det stadig arrangeres.
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

LOL...

Kan man spille det 4spillere? :roll:
Og med mindre kort end hvis man er 6 spillere? :roll:

Hvorfor har producenterne ikke tænkt på det? :roll:





:wink:
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Tak for endnu et af dine ubrugelige sarkastiske indlæg, Drix. Utroligt at du gider bruge din energi på det.







:roll:
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg var lige en tur forbi TI3 siden på BGG, og der lader til at være foreslået nogle 4-spiller varianter. Men dem formoder jeg at du allerede har kigget på, når du skriver om muligheden for at begrænse kortets størrelse...?

Dertil skulle der være nogle officielle varianter fra FFG, som skulle tage hånd om nogle af de ting folk har været utilfredse med.

(Prøver bare lige at være lidt behjælpelig her i 11. time) :)
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Yep, man kan droppe den 3. "ring" og således rykke spillerne tættere på hinanden. Det lyder umiddelbart som en fin ide.

Der er en række officielle varianter, men de gør såvidt jeg kan se brug af Shattered Empire, som jeg ikke har fået nærlæst.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Rune Petersen wrote:Yep, man kan droppe den 3. "ring" og således rykke spillerne tættere på hinanden. Det lyder umiddelbart som en fin ide.

Der er en række officielle varianter, men de gør såvidt jeg kan se brug af Shattered Empire, som jeg ikke har fået nærlæst.
Der er lavet nogle "pre-made maps" som bl.a. beskriver en firespiller variant. De skriver at det kan bruges uden expansion, og at man i så fald bare skal ignorere de steder der skal placeres artifacts.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

http://www.fantasyflightgames.com/PDF/ti3variant.pdf
Jeg har lige læst dem, men det vil nok være en fordel om regelforklareren selv går den igennem, og tager stilling til om det skal med eller ej.

To sider. De var rimelig hurtigt læst.
Post Reply