Der har været tradition for at en sådan tråd startes op ved årsskiftet. Det skete så ikke i år. På mange måder er det måske også lettere at lave et nytårsforsæt, når man står lidt tættere på årets udløbsdato!
Traditionen tro har jeg haft nytårsforsæt omkring hvad jeg håber at få spillet, spilsamlingens sammensætning og endelig omkring at få løbet lidt (mere). Dog kunne jeg også ved årsskiftet mærke at forsætterne fik en lille drejning dels grundet hele Corona-situationen og dels bare grundet livet generelt.
1. Strømlining af spilsamlingen. Det har de seneste år været et ønske og jeg har efter bedste evne forsøgt ... nogle gange med mere held end andre gange. Hovedproblemet har nok også været at strømmen ind ikke i tilstrækkelig grad har været sat ned. I år har jeg haft ekstra fokus på at bringe mængden af Kickstarter-spil ned. Der har været for stor en procentdel, hvor interessen har været dalet for meget inden de er ankommet. Og særligt i forhold til de store episke spil har det været et problem. Da der samtidig er en tendens til at de fylder vanvittig meget og nogle også er blevet rigtigt dyre, har det ikke været svært at sætte ind. Selvfølgelig kæmpes der stadig med FOMO, men det er blevet lettere at sortere. At der nu også er begyndt at komme moms oveni den angivne pris har gjort det endnu lettere at sige nej tak. Og så håber jeg, at få skåret lidt dybere og ikke bevare nær så mange spil bare fordi det på et tidspunkt kunne være interessant at dyrke dem.
2. Familien har naturligt nok været dem, jeg primært har spillet med i det forgangne år og da vi også er relativt gode til at få spil på bordet gentagne gange, har jeg en god intention om at få færre spil på bordet - men til gengæld flere gange. At blive bedre til at finde de spil, der bliver sat pris på i en given sammenhæng.
3. Jeg har løbet mere ustabilt de sidste par år. Jeg er åbenbart alt-eller-intet-typen, når det kommer til løb. Mit håb har været i år at forsøge at bevæge mig i retning af at komme ud at jogge, hvilket i min forståelse vil sige lære at løbe en tur uden nødvendigvis at skulle tænde for løbeuret for at konkurrere med mig selv. Da det har været en væsentlig del af min tidligere motivation, er jeg spændt på om det kan lykkes. Det vil bare passe bedre til mine nuværende livsomstændigheder. Det skal til gengæld ikke være nogen hemmelighed, at jeg er lykkedes rigtig dårligt indtil nu.