Svenske kort - Amelias Game Giveaway Contest

Her er små spilrelaterede opgaver velkomne.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Altså jeg deltager med glæde i alle quizzes og lignende her - men jeg sender da ikke svarene ind - fornøjelsen er da at finde svarene ... og for mig er det perfekt at kunne løse den sammen med jer andre, fordi jeg simpelthen ikke kan dem alle alene - og så bruger man mindre tid på at få løsningen...
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Stony wrote:Og hvorfor det? Forummet skal vel også kunne ses, for at danskere kan se hvad der foregår, og forhåbentlig få lyst til at deltage. Det skal vel ikke til at være en lukket klub? :)
Jeg sagde ikke noget om en lukket klub. Jeg kan bare se problematikken i at et sted agerer som offentlig facitliste for de dovne.

Et forslag: Hvad med at lade BGG quizzerne i fred for fremtiden?
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Rune Petersen wrote:Et forslag: Hvad med at lade BGG quizzerne i fred for fremtiden?
Det er nok en god idé - i hvert fald de quizzer hvor der er spil/andet godt på højkant.

Det er jo ikke fordi vi har manglet quizzer lavet af "os selv". :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Stony wrote:Hvis der er nogen der er i tvivl, så sidder jeg ved computeren og keder mig.

Nej, det er så ikke helt rigtigt. Jeg er faktisk igang med mit projekt om at lave en online udgave af Age of Steam. Jeg håber jeg snart kan invitere på en betatest.
Ha ha, cool.
Må man spørge til teknologien? Bliver det webbaseret?
Image
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Seriøst?!?

Hvori består problemet? (Uddyb venligst)

1 - Det er ikke forbudt iflg. quizzens præmisser.
2 - Det giver da bare lavere odds for os alle (at give andre mulighed for at svare rigtigt).


-- Det er vel kun et problem, hvis 'vi' havde aftalt at 'dele' præmien, da det ville ha' forhøjet vores chancer i quizzen.

:roll:
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

qute wrote:Må man spørge til teknologien? Bliver det webbaseret?
Yes. Min indgangsvinkel er at deltagerne bare skal have en javascript-enabled browser, og så er man kørende. Resten ligger serverside.
En smule i stil med E&T på BGG. Men jeg har nu tænkt mig at polere det lidt mere end det. Drag & Drop af brikker osv.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Stony wrote:[...] Jeg er faktisk igang med mit projekt om at lave en online udgave af Age of Steam. Jeg håber jeg snart kan invitere på en betatest.
Det er stort, Stony! Håber virkelig, at der kommer noget godt ud af det! Er din plan, at der skal kunne spilles på forskellige kort etc.? Hvordan og hvorledes med copyrights og lignende? Er der ingen problemer der, ligger jeg inde med en god del kort til inspiration, når der skal udvælges... :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Indtil videre er det kun eet kort der bliver brugt. Men jeg prøver at holde det i baghovedet, at det skal være overkommeligt at smide et andet og tredje kort på.

M.h.t. copyrights, så har jeg ikke tænkt mig at offentliggøre det på nogen måde. Det skal ene og alene være for at jeg kan komme til at spille det online.
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Frouvne wrote:
Stony wrote:[...] Jeg er faktisk igang med mit projekt om at lave en online udgave af Age of Steam. Jeg håber jeg snart kan invitere på en betatest.
Det er stort, Stony! Håber virkelig, at der kommer noget godt ud af det! Er din plan, at der skal kunne spilles på forskellige kort etc.? Hvordan og hvorledes med copyrights og lignende? Er der ingen problemer der, ligger jeg inde med en god del kort til inspiration, når der skal udvælges... :wink:
Jeg har en ven der har undersøgt det. Så længe man ikke giver regler med og ikke bruger de orig kort, så burde der ikke være copyright problemer.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

qute wrote:
Frouvne wrote:
Stony wrote:[...] Jeg er faktisk igang med mit projekt om at lave en online udgave af Age of Steam. Jeg håber jeg snart kan invitere på en betatest.
Det er stort, Stony! Håber virkelig, at der kommer noget godt ud af det! Er din plan, at der skal kunne spilles på forskellige kort etc.? Hvordan og hvorledes med copyrights og lignende? Er der ingen problemer der, ligger jeg inde med en god del kort til inspiration, når der skal udvælges... :wink:
Jeg har en ven der har undersøgt det. Så længe man ikke giver regler med og ikke bruger de orig kort, så burde der ikke være copyright problemer.
Og hvis det er muligt, at gøre det tilgængeligt for en bredere offentlighed, er det svært at tænke sig, at det ikke skulle have en bredere interesse... Skal vi virkelig helt ned på vores grædende knæ, Stony... :cry:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Doomfarer
Posts: 3
Joined: Thu Apr 26, 2007 5:22 pm
Location: Lund, Sverige

Post by Doomfarer »

Hej alle!

Jeg er lidt ked af at dette skal være mit første indlæg i debatten her. Det er altså mig som er den fulde svensker som i alle var så sur på her i starten af tråden. Jeg læste den aldrig da hvilket jeg måske skulde have gjort. Bedre sent en aldrig som de siger...

Jeg må indrømme at jeg er temmelig skuffet over at se hvordan i først beklager jer over at jeg kalder danskere snydere for at siden selv beskrive alle svensker som fulde idioter der løber omkring og brækker sig overalt. Specielt når Stony nu giver et seriøst indtryk når han svarer på mit indlæg på BGG. Det virker dog som det bare var et spil for galleriet.

Typiskt danskt. ;)

Som Amelia dog forstod da jeg kender hende i virkligheden var det en inside joke da jeg selv er dansk. Ok, jeg har boet i Sverige i 30 år (deraf min forfærdelige skrevne dansk).

Når man læser debatten her undrer man dog lidt om man ikke skule tage og blive svensk trods alt. :roll:
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Doomfarer wrote:Hej alle!

Jeg er lidt ked af at dette skal være mit første indlæg i debatten her. Det er altså mig som er den fulde svensker som i alle var så sur på her i starten af tråden. Jeg læste den aldrig da hvilket jeg måske skulde have gjort. Bedre sent en aldrig som de siger... :
Tja, men velkommen til ...
Doomfarer wrote: Jeg må indrømme at jeg er temmelig skuffet over at se hvordan i først beklager jer over at jeg kalder danskere snydere for at siden selv beskrive alle svensker som fulde idioter der løber omkring og brækker sig overalt. Specielt når Stony nu giver et seriøst indtryk når han svarer på mit indlæg på BGG. Det virker dog som det bare var et spil for galleriet.
Typiskt danskt. ;)
Ja, jeg tror såmænd godt at du kan regne med at det mest er for at give "svar på tiltale" (altså at brokke sig over fulde svenskere)- personligt følte jeg mig da lidt ramt af kommentarer - især fordi meningen/intentionen ikke på nogen måde har været at snyde - men klart det kan ske på baggrund af indholdet i tråden. Men det bliver jo også taget til efterretning i forhold til kommende konkurrencer ...
Doomfarer wrote: Som Amelia dog forstod da jeg kender hende i virkligheden var det en inside joke da jeg selv er dansk. Ok, jeg har boet i Sverige i 30 år (deraf min forfærdelige skrevne dansk).
Hmmm - ja, det er jo svært at vide, men det var da en interessant oplysning at have - og sætter såmænd også kommentarerne i et lidt andet lys ...
Doomfarer wrote: Når man læser debatten her undrer man dog lidt om man ikke skule tage og blive svensk trods alt. :roll:
Ja, det kan man jo så selv om :wink: men velkommen til i hvert fald, og jeg håber da, at du har lyst til at skrive andre indlæg også ...

Helle
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Jeg er fuldstændig enig med Helle.

Jeg tror at den generelle holdning her på forum var at vi måske følte os lidt ramte af, at der blev påstået at vi bevidst havde forsøgt at snyde. Det var i hvert fald ikke tilfældet, selvom det måske godt kunne se sådan ud. En anden god gang vil vi måske også træde lidt mere varsomt, hvis der skulle komme en lignende konkurrence på BGG. Det er bare ikke sjovt at blive hængt ud som snydere.. Især ikke på BGG :?

Og det med at vi skulle have sagt fulde svenskere var som Helle også skriver mere svar på tiltale. Der er sådan set ikke noget ondt ment i det.

Men velkommen til siden trods alt :D
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Også et velkommen til fra min side!

Ja, min reaktion var vel et sted imellem at føle mig en smule brødbetynget uden egentlig at føle mig skyldig og at tænke: "Nå ja, klap lige hesten, venner"! Det tror jeg også, at den efterfølgende debat her på forum afspejlede.

Kommentarerne om fulde svenskere skal vist læses med et glimt i øjet. Der er jo et had-kærligheds-forhold mellem de to nationer, der skal holdes ved lige! Jeg skal da også gerne betro dig, at mit forhold til svenskere i mine mørkeste stunder er rigtig godt. Jeg har altid holdt meget af litteratur og når jeg læser litteratur er sproget nogenlunde ligeligt fordelt mellem dansk, engelsk og .... svensk.

Velkommen til! Håber, at du vil finde dig til rette og måske også kan fristes af vores udvalg af originale quizzer her på forum, der trods alt er i overtal! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Helle har allerede - til dels - svaret på mine vegne, for den svada var helt og holdent en reaktion på indlægget på BGG, og hvis der skulle generaliseres på den måde, så kunne jeg da også godt bidrage lidt til den "seriøse" debat.

Det var ikke nemt at se, at dit indlæg ikke var ment som det blev skrevet, og der var INTET der viste din nationalitet. Ikke engang hvis man gik ind og læste din personlige profil. Det var åbenbart noget man var nødt til at vide. Og hvor mange på BGG ved det? Så heller ikke der kunne man regne sig frem til at det ikke var ment som det var skrevet, så dit indlæg kom til at fremstå som "sådan er danskere". Og det kunne folk af alle andre nationaliteter så fundere lidt over. Indlægget står for mig som ikke særlig velovervejet.

Min harme luftede jeg så her i dette forholdsvis private forum (kun en meget lille del af BGG forstår dansk), og holdt tonen pæn og sober på BGG efter jeg havde talt til tyve og kølet ned.

Omvendt har du så hængt mig ud på BGG. Tusind tak for det.
Post Reply