Svenske kort - Amelias Game Giveaway Contest

Her er små spilrelaterede opgaver velkomne.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Doomfarer, jeg er ked af hvis det kunne tolkes sådan. Jeg kender dig ikke og har aldrig mødt dig, så jeg har intet fundament til at lave sådan en udtalelse på. Det var ene og alene en reaktion på dit oprindelige indlæg på BGG, og da der på det tidspunkt ikke var redegjort for sagens sammenhæng, fremstod indlægget bare som "sådan er danskere". Så tænkte jeg "Fint, skal der generaliseres og kastes fordomme på bordet, så vil jeg også være med."

Så tog jeg det første og bedste kasteskyts jeg havde ved hånden. Og jeg ved da godt, at selv om nogle svenskere tager til Helsingør for at drikke sig stive, så er der stadig millioner af svenskere der ikke gør det.
Jeg valgte så at smide min harme i forummet her, og ikke på BGG, og undlod at skrive på BGG til jeg var kølet ned igen.
User avatar
Doomfarer
Posts: 3
Joined: Thu Apr 26, 2007 5:22 pm
Location: Lund, Sverige

Post by Doomfarer »

Det helt ok. Jeg tror vi forstår hinandens syn på det hele nu så lad os alle være venner. :)

Jag har nu opdateret min profil på BGG så at man ser at jeg er Dansk for at undgå en lignenede incident i fremtiden. :D
/Paul Heldrup

Min profil på BGG
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Hvis jeg lige må komme med et indspark, så vil jeg altså også lige sige at skrevne indlæg på fora skal læses med et glimt i øjet ALTID.... især når der generaliseres.

Ja, svenskere er skidefulde og brækker sig i rendestenen, alle finner drikker vodka og kaster med knive, alle amerikanere er skydeglade og bevæbnet når de sover, danskere er dovne og jantelovsramte kujoner og franskmænd er elitære snobber der hader alt udenlandsk.

Derudover er alle brætspiller ildelugtende nørder, med langt hår og hang til kodesprog som ingen andre forstår... og så skulle i bare se mændene!!

Set i et samlet lys, så håber jeg at alle kan se ironien i en generalisering og måske ikke tage det så skide tungt alt sammen.

"The most wasted of days, is a day without laughter" (e e cummins)

[/selvironi]
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Ikke for at rippe op i noget... Jeg faldt over denne illustration med løsningen på Boardgamegeek.

Image
frouvne, administrator

Image
Post Reply