Tilløb til Essen 2007

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Nå, jeg har fået snakket lidt Essen med kæresten, og eftersom det lader til, at Tina + kæreste sandsynligvis også dukker op på Essen, så satser jeg stærkt på, at vi kommer med til Essen (juhu! :)).

Hvor vi gerne vil bo har jeg ikke så meget styr på - men det skal helst ligge rimelig tæt på kongressen, og det skal ikke være alt for discount.

Fællesrejse i en eller anden form vil være hyggeligt og praktisk. Jeg regner med, at vi gerne vil af sted onsdag og hjem søndag.

Det med at vinde en masse penge inden er jeg også stærk fortaler for! :D
User avatar
Tina
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 192
Joined: Sat Jan 27, 2007 1:52 am
Location: Valby

Post by Tina »

Jamen så må jeg jo hellere lige bekræfte med egne ord at: Jo mig og kærsten (Jesper) vil gerne med på Essen og er med på hotel og fælles rejse og alt det der.

Jo flere vi er, jo flere er vi til at spille bræt om aftenen :D
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Hvordan og hvorledes gør vi så herfra mht. hotel og transport? Det lader til, at der er flere, der er interesserede i fællesbookinger og/eller fællestransport, men hvordan gør vi det mest praktisk?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

smold wrote:Jeg er også klar igen i år. Og hvis skæbnen tillader det vil jeg da også gerne indlogere mig på Jung; men har dog allerede pre-booket - samme hotel, som jeg var på sidste år (ca 50 EUR), hvilket ligger 15 min fra messen - Hotel Fortuna. Dog kan jeg da sagtens ændre denne bestilling, hvis vi kunne være nogle stykker et andet sted (samt at prisen passer) :D

Jeg tænkte på, om du har tjekket, om der overhovedet er ledige værelser? For mange af hotellerne tæt på messen har allerede udsolgt - kan jeg se.
50 EUR lyder egentlig også rimeligt. Såfremt Jung ikke lykkes, var der så rimelige fasciliteter til eventuelt aftenspil på hotel Fortuna?

Andrea: Indtil videre er det vist mest et spørgsmål om overblik for hvor mange vi eventuelt bliver. Jeg vil forsøge at følge op på tråden snarest.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Stony wrote: Andrea: Indtil videre er det vist mest et spørgsmål om overblik for hvor mange vi eventuelt bliver. Jeg vil forsøge at følge op på tråden snarest.
Hep - det er bare i orden Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jung er vist ude af billedet. Jeg fandt en hjemmeside, hvor jeg kunne forsøge en booking online. Jeg kunne end ikke få et enkelt værelse i den periode.
User avatar
smold
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Sat Aug 26, 2006 9:36 am
Location: Aalborg
Contact:

Post by smold »

ANg. prisen har jeg vist snakket over mig...Jeg har bestilt værelse til 53 EUR, men det er jo ikke det der vælter budgettet.
Jeg vil dog også sige, at der ikke er tale om et luksushotel, men dog heller ikke et totaldiscount.
Værelset er helt fint og med bad og toilet.

Mht. til at spille om aftenen: Jeg spillede der ikke selv sidste år, men tog ind til byen og spillede lidt på Holiday Inn Express med en helt masse andre. Men der var dog tit et par grupper som sad og spillede i "spise-salen". Der er plads nok, men stedet er som sagt ikke prangende, men prisen er god. Er der noget andet tættere på eller bedre til samme pris er jeg klar - Jeg kan altid afbestille værelset.

Tag evt. selv et kig:
http://www.hotel-fortuna-essen.de/Engli ... index.html
User avatar
smold
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Sat Aug 26, 2006 9:36 am
Location: Aalborg
Contact:

Post by smold »

Er der nogen der er kommet frem til nogle alternativer mht. hoteller. Jeg ved godt at det er lige lovlig tidligt, men jeg kan forstå at den del af de gode hoteller, som ligger tættere på messen allerede er væk.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

smold wrote:Er der nogen der er kommet frem til nogle alternativer mht. hoteller. Jeg ved godt at det er lige lovlig tidligt, men jeg kan forstå at den del af de gode hoteller, som ligger tættere på messen allerede er væk.
Det så jeg også et indlæg om på BGG i går, men glemte selvfølgelig at få spurgt Stony, da jeg pludselig skulle nå et tog mod Roskilde (så nu håber jeg, at han i stedet kan lokkes til at svare her :)).
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg har snuset lidt til det, og umiddelbart har jeg ikke haft held med at finde et hotel tæt på messen. (Jeg har undersøgt fire styk. indtil videre, hvor jeg kunne teste muligheden via en hjemmeside)

Så jeg tror næsten det må blive et hotel lidt længere væk. Eventuelt omkring centrum. Det vil så medføre behov for metro frem og tilbage, men det er nu til at overleve. Det kan så kaste et par andre fordele af sig:

- bedre placering i.f.t. eventuelle spisesteder. Jeg kan varmet anbefale Pfefferkorn

- gode lokaliteter til brætspil om aftenen. Eller man kan i hvert fald forsøge at finde det...
User avatar
smold
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Sat Aug 26, 2006 9:36 am
Location: Aalborg
Contact:

Post by smold »

Jeg fandt lige en anden mulighed. Har dog endnu ikke hørt fra dem; men det ligger tæt på og ser også ok til forladeligt ud.

STONY: Er det en af dem du har prøvet??

http://www.rheinischer-hof-essen.de/die_zimmer.html
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Nej, den har jeg ikke prøvet. Jeg kan så heller ikke umiddelbart se hvor den ligger rent geografisk...?

Jeg har i første omgang sendt en uforpligtende forespørgsel på eventuelle værelser samt fasciliteter til hvis vi gerne vil spille brætspil om aftenen.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg fandt adressen, og fandt så hotellet på google maps. Hotellet ligger (i fugleflugt) under 1 km. fra messen, så det er vel okay, såfremt der er pladser?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Hotelplacering:
http://maps.google.co.uk/maps?f=q&hl=da ... d&z=14&t=m

Messen ligger i det grå område sydvest for ved vejen "Grugaplatz"
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Stony wrote:Jeg fandt adressen, og fandt så hotellet på google maps. Hotellet ligger (i fugleflugt) under 1 km. fra messen, så det er vel okay, såfremt der er pladser?
Ja, så er der jo ikke længere, end man kan gå :)
Post Reply