Tilløb til Essen 2007

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Tilløb til Essen 2007

Post by Stony »

Så må det så småt være på tide, at lave nogle konkrete trin m.h.t. en - for mit vedkommende i hvert fald - gentagelse af sidste års tur til Essen.

Denne tråd er tænkt som koordinerings-punkt. Jeg ved godt der er en del der bare ikke er i stand til at sige til eller fra allerede nu. Fuldstændig ligesom man kan risikere at lægge sig gevaldigt syg dagen før man skal afsted. Der er intet der er 100%, så dette er blot for at finde ud af:
- Hvor mange herfra vil gerne afsted
- Vil folk herfra bestræbe sig på at koordinere, så vi eventuelt indlogerer på samme hotel
- Vil folk herfra bestræbe sig på eventuelt at tage samlet afsted. I bil? I tog? Med fly?

Umiddelbart virker det tiltalende for mig, at indlogere sig på Jung. Også til trods for den kritik Frouvne referede i en anden tråd. Et hotel er i mine øjne et sted, hvor jeg skal have en ren seng at sove i, og et velfungerende badeværelse hvor jeg kan tage bad og lave bommelom. :)
Resten af tiden regner jeg med at være på messe, ude at spise, eller i et fælleslokale for at spille. Så jeg kan sagtens leve med at det ikke er et mangestjernet hotel.
Grunden til at foreslå Jung, er at der er en del andre brætspillere der inlogerer sig der hvert år, da det ligger fem minutters gang fra messen. Warfrog har benyttet sig af det, men det har Bohrer/Winsome Games så også, så jeg ved ikke om en af parterne vælger et andet hotel i år. :D
En hel del danskere har også brugt det hotel i flere år.

Det behøver strengt taget ikke at være Jung, hvis bare man er nogle stykker der tager afsted. Grunden til at det kan være smart, er at der godt kan være kø ved de forskellige stande, så man ikke får prøvet de spil man gerne vil. Men andre har måske haft held med sig, og har sågar købt et eksemplar. Så kan man - med lidt held - få prøvet det om aftenen istedet, og derved få prøvet nogle flere spil, så man bedre kan beslutte hvilke spil man selv vil have eller ej.

Messen ligger i år fra d. 18. oktober til d. 21. oktober. Jeg regner selv med at gøre som sidste år, at tage derned d. 17. så man er dernede om aftenen, og derved tager en ekstra overnatning. Så er man med hvor tingene sker fra morgenstunden d. 18. Turen går så hjem om søndagen, hvor man så må forlade messen "før tid" engang over middag, så man kan være helt hjemme inden midnat.

M.h.t. transport, så regner jeg umiddelbart med (igen) at tage turen i bil. Jeg regner med at nogle af de øvrige pladser er forhåndsbookede, men der er ikke aftalt noget konkret endnu. Jeg vil max. være fire personer i bilen. Dels for at kunne holde det ud, men også for at kunne have plads til al bagagen når vi skal hjem igen.

M.h.t. pris, så sakser jeg lige fra Frouvne's indlæg i en anden tråd:
Transport ca. 1000,-
Hotel ca. 1600,-
Mad ca. 700,-
Spil ca. 2500,-

Det er CIRKA priser. Især spil-delen. Det afhænger jo helt af hvor meget/lidt man køber.

Personligt håber jeg at vi bliver en hel røvfuld mennesker der tager derned. :)

Nyttige links:

Hoppe smed et link til en side:
http://www.brettboard.dk/essen/info.htm

Dertil har Jon Power lavet en Essen FAQ:
http://www.boardgamegeek.com/thread/120409

Releases / pre-order tråd:
viewtopic.php?p=7460
Last edited by Stony on Sun Apr 01, 2007 9:41 pm, edited 3 times in total.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

- Jeg vil gerne med.
- Jeg vil gerne bo på Jung, og ser gerne at vi ordner formaliteterne koordineret.
- Jeg vil gerne at vi arrangerer fælles rejse.
- Jeg vil gerne vinde en masse penge, så jeg kan købe DET HELE!!! MuahahahahaHAHAHA!!!
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jens_Hoppe wrote:- Jeg vil gerne vinde en masse penge, så jeg kan købe DET HELE!!! MuahahahahaHAHAHA!!!
Jeg kan allerede se overskrifterne for mig:

Crazy dane buys every single game at the Essen '07. Other visitors at the show are outraged.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Post by Frouvne »

- Jeg vil gerne med.
- Jeg vil gerne bo på Jung, og ser gerne at vi ordner formaliteterne koordineret.
- Jeg vil gerne at vi arrangerer fælles rejse.
- Jeg vil gerne vinde en masse penge, så jeg kan købe DET HELE!!! MuahahahahaHAHAHA!!!



Deja-vu?! :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Tilløb til Essen 2007

Post by Helle »

Stony wrote:Denne tråd er tænkt som koordinerings-punkt. Jeg ved godt der er en del der bare ikke er i stand til at sige til eller fra allerede nu. Fuldstændig ligesom man kan risikere at lægge sig gevaldigt syg dagen før man skal afsted. Der er intet der er 100%, så dette er blot for at finde ud af:
- Hvor mange herfra vil gerne afsted
- Vil folk herfra bestræbe sig på at koordinere, så vi eventuelt indlogerer på samme hotel
- Vil folk herfra bestræbe sig på eventuelt at tage samlet afsted. I bil? I tog? Med fly?
Åhhhhh jeg ville såmænd gerne afsted, men jeg kan ikke ... så jeg går ud fra, at du gerne vil have tilbagemeldinger på både kan og vil ...

Jeg håber, at jeg kan næste år, men det kan vi vel vente lidt med at koordinere ???????
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Tilløb til Essen 2007

Post by Frouvne »

Helle wrote:
Stony wrote:Denne tråd er tænkt som koordinerings-punkt. Jeg ved godt der er en del der bare ikke er i stand til at sige til eller fra allerede nu. Fuldstændig ligesom man kan risikere at lægge sig gevaldigt syg dagen før man skal afsted. Der er intet der er 100%, så dette er blot for at finde ud af:
- Hvor mange herfra vil gerne afsted
- Vil folk herfra bestræbe sig på at koordinere, så vi eventuelt indlogerer på samme hotel
- Vil folk herfra bestræbe sig på eventuelt at tage samlet afsted. I bil? I tog? Med fly?
Åhhhhh jeg ville såmænd gerne afsted, men jeg kan ikke ... så jeg går ud fra, at du gerne vil have tilbagemeldinger på både kan og vil ...

Jeg håber, at jeg kan næste år, men det kan vi vel vente lidt med at koordinere ???????
Vi kan jo formulere det således, at vi andre ofrer os og tager afsted og laver research til Essen 2008! :D
frouvne, administrator

Image
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Det er godt nok fristende! 6000 kroner er ikke alverden, men jeg skal nok lige have et nærmere overblik over økonomien før jeg kan give et definitivt tilsagn.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Rune Petersen wrote:Det er godt nok fristende! 6000 kroner er ikke alverden, men jeg skal nok lige have et nærmere overblik over økonomien før jeg kan give et definitivt tilsagn.
Næh, måske ikke, men for 4 dage i Tyskland, så er det da alligevel en sjat.... det er to uger i langbortistan du sammenligner med ...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Post by Frouvne »

Det er 4 dage i Gamers Heaven... og to store sportstasker med oplevelser man tager med hjem... 8)
frouvne, administrator

Image
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

... og jeg vil til enhver tid hellere feriere kortvarigt i Gamers Heaven end ligge brak på en badestrand i 14 dage! :lol:
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Helle wrote: Næh, måske ikke, men for 4 dage i Tyskland, så er det da alligevel en sjat.... det er to uger i langbortistan du sammenligner med ...
Brætspilsverdenen er da også næsen Langbortistan - i hvert fald for udenforstående! ;)
User avatar
smold
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Sat Aug 26, 2006 9:36 am
Location: Aalborg
Contact:

Post by smold »

Jeg er også klar igen i år. Og hvis skæbnen tillader det vil jeg da også gerne indlogere mig på Jung; men har dog allerede pre-booket - samme hotel, som jeg var på sidste år (ca 50 EUR), hvilket ligger 15 min fra messen - Hotel Fortuna. Dog kan jeg da sagtens ændre denne bestilling, hvis vi kunne være nogle stykker et andet sted (samt at prisen passer) :D

Jeg tænkte på, om du har tjekket, om der overhovedet er ledige værelser? For mange af hotellerne tæt på messen har allerede udsolgt - kan jeg se.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Der er intet der er sikkert. Heller ikke om vi overhovedet kan få pladser lige ved messen. I så fald må man nok ud og spørge efter et hotel, med gode fasciliteter til aften-spil, og så må man vælge det, og så pende med metroen når man skal til/fra messen.
User avatar
smold
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Sat Aug 26, 2006 9:36 am
Location: Aalborg
Contact:

Post by smold »

Ja det bliver jo nok muligheden.
Hotellet hvor jeg boede på var der egentlig en del der skulle på messen, men der var næsten aldrig nogen, som sad og spillede om aftenen, selvom det var muligt.

Jeg mødtes derimod med nogle amerikanere på Holiday Inn - tror jeg nok - inde midt i byen. Her var der derimod rig lejlighed til at finde nogen at spille med, men også et noget dyrere sted.

Så det bliver nok også taktikken i år, hvis "vi" ikke finder et sted, hvor der er mange ledige værelser.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Et video-klip som gengiver lidt af Essen 2006:
http://www.trictrac.net/index.php3?id=t ... ash&ref=66
Post Reply