Hvilke kommende spiltitler holder du øje med?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9162
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Hvilke kommende spiltitler holder du øje med?

Post by Stony »

Jeg har næsten altid et antal spil jeg holder øje med, og i sidste ende kommer jeg nok til at købe et eller flere af dem.

Som gjort før, så tænker jeg at "tænke højt" omkring hvilke titler jeg i øjeblikket har i kikkerten. Og det kan jo være der er andre der vil gøre det samme.

Jeg vælger at opdele mine spil i to lister. Dem jeg reelt stadig "kun" holder øje med, og så de Kickstartere jeg allerede er sprunget til på. Sidstnævnte spil er reelt ikke et spil jeg holder øje med. Jeg er jo allerede sprunget i med begge ben. Men de bør nævnes alligevel, da disse jo stadig kan tjene som inspiration for andre, og så kan vælge at opsøge spillet når det engang udkommer.

Spil der er i kikkerten:

Perserverance: Castaway Chronicles - Spillet er primært med pga. temaet. Spillerne er strandet på en øde ø med dinosaurer. Til at starte med er det et spørgmål om overlevelse, men efterhånden som man har været på øen i længere tid, får man opbygget et nyt samfund, og lærer hvordan man kan udnytte øens ressourcer. Hvordan det rent spilmekanisk fungerer må tiden vise.

Artificial Intelligence - Seneste skud på stammen fra de to portugesiske designere Soledade og Sentieiro, som har begået andre titler som Panamax, Nippon og Madeira. Alle spil jeg havde fornøjelse af at prøve, men ingen af dem nåede helt derop, hvor jeg følte et behov for at beholde spillet i samlingen. Jeg synes de viser nogle lovende takter, uden at de helt begejstrer. Temaet tiltaler mig dog, og jeg tror jeg ender med at give dem endnu et forsøg.

Dice Realms - Thomas Lehmann + Rio Grande Games + Dice Building = Jeg holder lige et vågent øje med hvad det kan blive til.

Iwari - Spillet er en re-implementering af klassikeren Web of Power. Jeg har med fornøjelse spillet det flere gange. Men spillets alder er efterhånden synlig. Jeg håber det kan blive piftet lidt op, og endnu en gang fornøje. Jeg skal afgjort se en review video eller to før jeg beslutter mig for om det er noget der skal erhverves.

Imperium - The Contention - Et 4X spil i rummet, hvor hver spiller har sit eget unikke prækonstruerede deck... Det skal som minimum undersøges nærmere.

Spil jeg allerede har støttet via Kickstarter eller lavet Late Pledge på:

Etherfields
Unsettled
Legacies
Ghost Star
Tang Garden
Last edited by Stony on Fri Jan 17, 2020 8:55 am, edited 1 time in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvilke kommende spiltitler holder du øje med?

Post by Gunness »

De spil, jeg allerede har støttet, står i min signatur - og jeg kan da se, at vi har overlap med Etherfields, Unsettled og Tang Garden.

- Etherfields ser spændende ud, selv om jeg ikke er sikker på, præcis hvad jeg får. Men Tainted Grail har været så gennemarbejdet, at jeg gerne giver dem "benefit of the doubt". Jeg håber bare, at jeg når lidt længere med Tainted Grail inden da, for det ligner en tidssluger.

- Unsettled-kampagnen var en spøjs omgang, hvor de desværre valgte at holde kortene meget tæt til kroppen mht. præcis hvad man fik for sine halvmange penge - ja, Kickstarter er virkelig blevet samlingsstedet for dyre spil (en af grundene til, at jeg sprang Legacies over). Men konceptet lyder interessant, og jeg kan godt lide ideen om et sci-fi-spil, der for en gangs skyld ikke handler om space marines og aliens.

Tang Garden - er vel nok den primære årsag til, at jeg ikke backede Iwari. Thundergryph startede med et par små, ret vellykkede spil, og siden da er spillene bare blevet større og større og stadig mere overproducerede (og virkelig forsinket), mens det reelle gameplay ikke lader til at have fulgt trop. Iwari ser flot ud, men det underliggende spil fremstår ikke så ophidsende.

Perseverance: Jeg har været virkelig glad for både Trickerion og Anachrony (og i lidt mindre omfang Cerebria), så den følger jeg også med interesse. Jeg ved ikke, hvad jeg skal mene om, at spillet udgives over flere omgange, men det må vise sig.

Oath: Chronicles of Empire and Exile: Jeg er ikke blevet så gode venner med Root endnu, men designer Cole Wehrle har tydeligvis visioner, og dens semi-legacy-elementer lyder som et frisk pust. Igen er der prisniveauet: Det ligner ikke noget, der burde koste $90.

In Too Deep: Det er noget med en fremtids-undercover-strisser; beskrivelsen er ret løs pt., så jeg er primært opmærksom på den, fordi Burnt Island Games virkelig imponerede med både Endeavor og In the Hall of the Mountain King.

Ankh: Jeg er forsigtigt nysgerrig på, hvordan Eric Lang runder sin trilogi med Blood Rage og Rising Sun af, men jeg er bekymret for den vanlige CMON-(over)produktion.

Genudvidelserne af Kemet og Tribune vil jeg da også holde øje med.

Bliver Imperial Struggle nogensinde til noget? Jeg ved det ikke - men jeg er stadig interesseret.

Foundations of Rome: Jeg var interesseret, lige indtil jeg så prismærket. Ca. $190 inkl. porto (og enormt meget hyldeplads) for et relativt simpelt, super pimpet tile laying-spil. Det bliver vist pænt nej tak :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvilke kommende spiltitler holder du øje med?

Post by Gunness »

I øvrigt, Steen - er Ghost Star stadig på sporet? Det lignede et fupprojekt en overgang.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Hvilke kommende spiltitler holder du øje med?

Post by Bostrup »

Gunness wrote: Thu Jan 16, 2020 4:11 pm Bliver Imperial Struggle nogensinde til noget?
Ananda Gupta ‏på Twitter (13. januar):
"I just sent the back-of-box copy and information to @RBMStudio1 ... with the exception of one more tiny piece to write for the Playbook, to fill some layout gaps, and of course the box art itself that Rodger will knock out of the park, @GMTGames Imperial Struggle is done!"
https://twitter.com/agauntpanda/status/ ... 6220149761
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9162
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvilke kommende spiltitler holder du øje med?

Post by Stony »

Gunness wrote: Thu Jan 16, 2020 4:26 pm I øvrigt, Steen - er Ghost Star stadig på sporet? Det lignede et fupprojekt en overgang.
Seneste opdatering fra deres side er fra slutningen af November, der angav at de var i færd med at uploade alt til producenten. Så jeg bliver svar skyldig.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9162
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvilke kommende spiltitler holder du øje med?

Post by Stony »

Gunness wrote: Thu Jan 16, 2020 4:11 pmOath: Chronicles of Empire and Exile: Jeg er ikke blevet så gode venner med Root endnu, men designer Cole Wehrle har tydeligvis visioner, og dens semi-legacy-elementer lyder som et frisk pust. Igen er der prisniveauet: Det ligner ikke noget, der burde koste $90.
Prøv at kigge på indholds-sammenligningen, hvor det holdes op mod indholdet i Root. Der er en hel del ekstra indhold i æsken. Jeg synes egentlig ikke det lyder så galt.

Og i øvrigt : Damn you! Der røg det første af mine køb for året.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvilke kommende spiltitler holder du øje med?

Post by Gunness »

Stony wrote: Thu Jan 16, 2020 7:59 pmPrøv at kigge på indholds-sammenligningen, hvor det holdes op mod indholdet i Root. Der er en hel del ekstra indhold i æsken. Jeg synes egentlig ikke det lyder så galt.

Og i øvrigt : Damn you! Der røg det første af mine køb for året.
Altid dejligt at bruge andres penge!
Jeg er helt med på, hvorfor de sammenligner med Root, men jeg ærgrer mig stadig over Kickstarter-tendensen med, at så mange spil skal koste i omegnen af $100 plus en halvheftig porto. Men spændende ser det nu ud, og ja, jeg tror på, at det er godt designet.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Skumle
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 183
Joined: Thu Feb 18, 2016 12:27 am
Location: Vordingborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times
Contact:

Re: Hvilke kommende spiltitler holder du øje med?

Post by Skumle »

Stony wrote: Thu Jan 16, 2020 7:59 pm
Gunness wrote: Thu Jan 16, 2020 4:11 pmOath: Chronicles of Empire and Exile: Jeg er ikke blevet så gode venner med Root endnu, men designer Cole Wehrle har tydeligvis visioner, og dens semi-legacy-elementer lyder som et frisk pust. Igen er der prisniveauet: Det ligner ikke noget, der burde koste $90.
Prøv at kigge på indholds-sammenligningen, hvor det holdes op mod indholdet i Root. Der er en hel del ekstra indhold i æsken. Jeg synes egentlig ikke det lyder så galt.

Og i øvrigt : Damn you! Der røg det første af mine køb for året.
Oath har også lige en fragt på ca 30$. Derfor endte jeg med ikke at backe selvom både Root & Pax Pamir (2nd edition) er spil jeg er glad for.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvilke kommende spiltitler holder du øje med?

Post by Goblen »

For mig er der ikke meget lige nu. Prøver at begrænse mit indkøb i år.

Weather Machine (https://boardgamegeek.com/boardgame/237 ... er-machine) fra Vital Lacerda må dog siges at være på listen over spil der skal holdes øje med. Håber så det bliver en 2020 titel
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14582
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvilke kommende spiltitler holder du øje med?

Post by Frouvne »

Interessant tråd! :D På godt og ondt går der sjældent så længe fra jeg ser et spil til jeg bestemmer mig, så jeg kan nok ikke tilføje så meget.

Jeg bemærker med interesse at Stony har backed Unsettled. Det grublede jeg længe over, men endte med at springe fra, da der ikke var en video, der kunne overbevise mig. Jeg tror dog stadig, at det kan være rigtig interessant, så jeg glæder mig til at prøve det - men det må så være, hvis jeg kan få Stony til at smide det på bordet. Oath: Chronicles of Empire and Exile var ligeledes på min liste over spil, jeg holder øje med. Men her tænker jeg, at det er fint nok, hvis der er en i spilgruppen, der har det. Og da der ikke er noget eksklusivt med venter jeg gerne - så kan det være, det bliver lidt dyrere, hvis jeg skal anskaffe mig det. Men det kan jo også være, at jeg får stillet den værste sult på en andens eksemplar.

Imperial Struggle er forudbestilt på P500. Det kan nok ikke leve op til Twilight Struggle, men det tænker jeg, jeg bliver nødt til at prøve.

Lige i disse dage går jeg og lurer på Return to Dark Castle. Jeg er meget splittet. Rob Daviau og Isaac Childres på design-holdet lyder lovende. Men også her mangler jeg en god video af nogle der kender spillet og som gennemspiller det.

Perserverance: Castaway Chronicles røg på listen over spil, jeg vil holde øje med. Fedt tema.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvilke kommende spiltitler holder du øje med?

Post by Taibi »

Jeg holder øje med Aegean Sea af Carl Chudyk og Asmadi Games, og så skal jeg se, hvad Troyes Dice er for en størrelse.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvilke kommende spiltitler holder du øje med?

Post by Neumann »

Gunness wrote: Thu Jan 16, 2020 4:11 pm Genudgivelserne af Kemet og Tribune vil jeg da også holde øje med.
Nu hvor Tribune er på Kickstarter, kigger du stadig på det?

Jeg plejer at købe alt med romertema, men 100$ er dælme meget for lidt pap og træ med et neddroslet og egentlig ret forgrimmet tema. Når dertil lægges, at jeg reelt står uden medspillere, så er jeg ved at løbe tør for undskyldninger for at købe det, men hvis alle I andre ska’ ha’ det, såeh....
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvilke kommende spiltitler holder du øje med?

Post by Gunness »

Nej, jeg tror (heldigvis/desværre), at jeg springer over. Prislejet er - som du siger - alt for højt, selv om den heftige porto kan lempes via samkøb. Jeg er heller ikke ovenud imponeret over det grafiske, men jeg satser evt. på at falde over et eksemplar af originalen. Formodentlig er der en del, der skifter deres original ud med den nye version.

Til gengæld var det en nem beslutning at hoppe på Kemet :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvilke kommende spiltitler holder du øje med?

Post by Neumann »

Gunness wrote: Wed May 27, 2020 8:41 am Nej, jeg tror (heldigvis/desværre), at jeg springer over. Prislejet er - som du siger - alt for højt, selv om den heftige porto kan lempes via samkøb.
Ja, jeg er også mest forbandet over leveringsprisen. Jeg kan til nød leve med spilprisen givet, at det ikke ligner verdens mest succesfulde Kickstarter, men den ligger pænt over de 29€, jeg gav for min sidste (og eneste) Kickstarter Awkward Guests.

Men er nogen med på et samkøb, vil jeg genoverveje. Ellers vil jeg også holde øje med den gamle version.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvilke kommende spiltitler holder du øje med?

Post by Gunness »

€29 for en Kickstarter er så også undtagelsen - det er typisk kun små kortspil, man får til den pris.

DU kan evt. følge med i "Brætspil på Kickstarter" på Facebook. Der er hele tiden folk, der laver samkøb på forskellige spil, og jeg ved, at nogle af dem bor i og omkring Roskilde.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply