Imperial d. 14/3

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
Anders
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 495
Joined: Mon May 01, 2006 12:01 am
Location: Kbh Ø

Imperial d. 14/3

Post by Anders »

Interesseret? Vi er foreløbig tre: Stony, Kanzler og jeg. Vi har alle spillet det en enkelt gang, for laaaang tid siden. Vi varmer op med en lynsnap regel gennemgang, så kendskab til reglerne er absolut ikke nødvendig for at kunne deltage – alle er meget velkommende. "Tilmelding" her eller via Pb.

Sted: Hedemannsgade 9, 2100 Kbh. Ø (samme lokale som ved Øbro-con)

Vi mødes 19.30, forventet afslutning omkring kl. 23-24.

Håber vi ses :D
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Imperial d. 14/3

Post by qute »

Anders wrote:Interesseret? Vi er foreløbig tre: Stony, Kanzler og jeg. Vi har alle spillet det en enkelt gang, for laaaang tid siden. Vi varmer op med en lynsnap regel gennemgang, så kendskab til reglerne er absolut ikke nødvendig for at kunne deltage – alle er meget velkommende. "Tilmelding" her eller via Pb.

Sted: Hedemannsgade 9, 2100 Kbh. Ø (samme lokale som ved Øbro-con)

Vi mødes 19.30, forventet afslutning omkring kl. 23-24.

Håber vi ses :D
Lyder interessant :D

Vil lige kigge på reglerne i morgen og se om det er noget for mig. Lyder umiddelbart som en god opvarmning til Indonesia :P
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Det lyder hyggeligt - og endda i godt selskab - et spil, som står på min nytårsliste over spil, som skal prøves - men desværre kan jeg ikke den dag...
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Hey, hvis der stadig er plads, vil jeg gerne prøve det onsdag.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Det er fristende... efter moden overvejelse vælger jeg dog at blive hjemme og fejre min søns fem års fødselsdag! :wink:

God fornøjelse!
frouvne, administrator

Image
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Frouvne wrote:Det er fristende... efter moden overvejelse vælger jeg dog at blive hjemme og fejre min søns fem års fødselsdag! :wink:

God fornøjelse!
Damn, du må håbe Helle deler din sans for humor :D

(Ellers ser hun sådan her ud: :evil: )

Tillykke med sønnen :!:
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 335
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 17 times
Been thanked: 4 times

Post by APK »

Mangler I en 5. mand?
Hvis det er tilfælde vil jeg lige undersøge med chefen om der kan bevilges udgang på onsdag...

APK
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Vi mangler både en 5. og en evt. 6. mand, så du er selvfølgelig velkommen :D
Anders
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 495
Joined: Mon May 01, 2006 12:01 am
Location: Kbh Ø

Post by Anders »

Hey qute og APK, I er meget velkomne onsdag aften...

Vi ses om et par dage :D
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 335
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 17 times
Been thanked: 4 times

Post by APK »

Anders wrote:Hey qute og APK, I er meget velkomne onsdag aften...

Vi ses om et par dage :D
Jeg er ikke helt færdig med at manipulere frem udgangstilladelsen, men arbejder på sagen. Hvis nu det lykkes, kan jeg dog først være der ca. kl. 20. Det kommer måske til at passe meget godt med at regelgennemgangen er overstået der (jeg kender spillet).

APK
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 335
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 17 times
Been thanked: 4 times

Post by APK »

Der er udstedt en provisorisk udgangstilladelse kl. 20 i aften, så vi ses senere!

APK
APK wrote:
Anders wrote:Hey qute og APK, I er meget velkomne onsdag aften...

Vi ses om et par dage :D
Jeg er ikke helt færdig med at manipulere frem udgangstilladelsen, men arbejder på sagen. Hvis nu det lykkes, kan jeg dog først være der ca. kl. 20. Det kommer måske til at passe meget godt med at regelgennemgangen er overstået der (jeg kender spillet).

APK
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Ha ha, super :D
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

APK wrote:Der er udstedt en provisorisk udgangstilladelse kl. 20 i aften, så vi ses senere!

APK
APK wrote:
Anders wrote:Hey qute og APK, I er meget velkomne onsdag aften...

Vi ses om et par dage :D
Jeg er ikke helt færdig med at manipulere frem udgangstilladelsen, men arbejder på sagen. Hvis nu det lykkes, kan jeg dog først være der ca. kl. 20. Det kommer måske til at passe meget godt med at regelgennemgangen er overstået der (jeg kender spillet).

APK
Glimrende. Vi ses i aften :D
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Nå det var så mit første spil af denne type og jeg må sige at det er meget sjovt :D

Jeg startede med kontrollen af både italien og England. England var dog kun en 2-share, så den røg hurtigt til Steen.
Jeg købte en 5-share i tyskland og kom op på ligeså meget som APK.
Tidligt i spillet så jeg en mulighed for at tage kontrol af england og med min aktiepost i tyskland ville der ingen grund være til at være onde mod dem. (Tyskland havde også problemer nok med de andre lande, he he)
Under min ledelse gik england ind i en ny alder af udviddelse. De pumpede skibe ud og satte frankrig på plads.
Min originale shares i italien var jeg jo tvunget til at beholde, men APK havde overtaget styringen af landet og siden rusland og østrig ikke kunne komme nordpå, tog de ruten gennem italien.

Spillet sluttede med en 1. plads til Steen på omkring 167 og jeg fik en andenplads med 113, de sidste 3 lå omkring 80-90.

Et rigtigt sjovt spil da man virkelig KAN have naturlige alliancer. F.eks. havde jeg en stor del af tyskland, så det var ganske naturligt for england at lade dem være i fred. Ihvertfald 2 gange var både Østrig og Rusland under ledelse af samme mand og de 2 lande kan sparke noget seriøs røv, når de arbejder sammen.

Hele elementet med at tale for sin syge moster og også kanon sjovt.
Spillet tog lige under 4 timer.

Stony: Hvis du spørger på BGG kan du så ikke smide et link her?
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Post by MesterLars »

Imperial ville jeg rigtigt gerne prøve.

Jeg kunne ikke i går, men en anden gang til et lignende arrangement vil jeg gerne være med :)
Post Reply