Zombie in My Pocket

Her har man som bruger mulighed for at anmelde, beskrive eller give sit førstehåndsindtryk af et spil
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Zombie in My Pocket

Post by Frouvne »

Zombie in My Pocket

-en anmeldelse af Peter Brichs


‘Zombie in My Pocket’ findes i to meget forskellige udgaver. Der er et fler-spiller, udgivet spil og et Print and Play-spil. Denne anmeldelse er Print and Play-spillet.

Som den eneste overlevende i byen har du fundet løsningen på zombieproblemet. De døde er vagt til live, på grund af en Totem, der er gemt i et hus, beboet af en syg, syg mand. Hvis du kan finde totemet, og grave den ned, kan du redde verden. Eneste problem er, at det skal være inden Midnat. Ellers bliver magien for kraftfuld, og er ikke til at stoppe. Men kan du nå det inden zombierne finder dig?

Dette er præmiset i dette pragtfulde spil, der med god grund har fået kultstatus blandt mange ‘Print and Play’-entutiaster. Og jeg kan godt afsløre allerede her, at det er med god grund, at det har fået den status.

Hvad skal jeg bruge?

‘Zombie in My Pocket’ er noget så forfriskende som et 1-spiller spil, der kan spilles på 5-10 minutter. Der er ganske få komponenter man skal lave, hvilket nok også er med til at gøre spillet så stor en succes som det er.

Spillet kommer i en samlet PDF, der indeholder regler (med instrukser om hvordan du folder dem så de kan være i din lomme!), 16 brikker og 9 spillekort. Derudover skal du bruge en måde at holde styr på hvor meget liv din figur har, og hvad klokken er. Der er flere forskellige muligheder, og nederst i anmeldelsen vil jeg lave et link til min yndlingsløsning fra boardgamegeek.

Eneste levende i et mørkt hus…

Selve spillet fungerer rigtig godt. Hver tur gør har du to ting du skal gøre. Du skal bevæge dig rundt (enten for at åbne en ny dør, eller for at gå tilbage hvor du kom fra), og så trækker du et af de kort der er i spillet, for at se hvad der sker nu. Det kan være alt fra et møde med zombier man skal slå ihjel over våben du kan bruge i din kamp, eller ekstra livspoint.

Den første halvdel af spillet går på at finde den mystiske totem der er gemt i huset, og den anden halvdel går på at få bragt totemen ud til kirkegården der er udenfor. Hver gang du bevæger dig fra det rum du befinder dig i, videre til et nyt rum, trækker du en brik fra bunken af rum, lidt som når du bygger landskabet i et spil som Carcassonne. Det vil sige, at spillet ikke har samme bræt to gange i træk, hvilket gør meget for lysten til at spille det igen og igen.

De kort der er med i spillet er rigtig godt lavet; alt efter hvor langt du er i spillet har kortene forskellige funktioner, der er tydeligt afmærket på kortene, så man i hvert fald ikke er i tvivl. Når du ahr været igennem bunken med kort én gang er der gået en time i spil-tid, og når man har været igennem bunken tre gange (og ikke har begravet totemen i kirkegården) har man tabt spillet.

Say hello to my boomstick!

Jeg synes personligt at Zombie in My Pocket er det bedste Print and Play spil jeg har hentet ned og lavet indtil videre. Blandingen af det simple gameplay, temaet (jeg er nærmest besat af de levende døde) og tiden det tager, gør at jeg ofte har spillet fremme når jeg lige har 10 minutter at brænde af inden jeg skal ud af døren eller lignende.

Spillet er gratis, og kan findes på boardgamegeek her. Filen med spillet ligger under “Files” sektionen.
frouvne, administrator

Image
Post Reply