Math trade

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Re: Math trade

Post by Frouvne »

Parabellum wrote:[...] Systemet bliver endnu bedre hvis der er mange flere med og dermed flere trade-loops, så lad os håbe på det næste gang.
Tak for indsatsen! Det er klart, at det vil være endnu bedre, hvis der er flere med. Men nu er vi nogle flere, der er lidt mere trygge ved systemet og vi har fået en fornemmelse af hvordan det hele fungerer. Rigtig godt initiativ!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Parabellum
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 487
Joined: Mon Nov 28, 2011 11:02 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/user/Parabellum76
Location: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Math trade

Post by Parabellum »

Ja, præcist :-) Derudover kommer der flere trades hvis man markerer flere spil som wants kontra sine egne, men kan godt forstå at man var lidt påpasselig nu hvor det var første gang.

Det var meningen, og håbet med det, at give flere "blod på tanden" til at deltage, både næste gang jeg starter Math Trade igen og egentlig også til de andre Math Trades, som kører løbende, der er f.eks. en for Europe som er ganske interessant og altid har mange deltagere.

Jeg har i hvert fald tænkt mig at køre en endnu en engang om et par måneder.

Man kan se alle nye Math Trades, efterhånden som de annonceres, ved at subscribe på tråden her på BGG:

https://boardgamegeek.com/article/21474446#21474446
Senest spillet:
Image
BGG-profil
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Re: Math trade

Post by Frouvne »

Parabellum wrote:[...] Jeg har i hvert fald tænkt mig at køre en endnu en engang om et par måneder. [...]
Fedt at høre, at du har mod på det. Jeg tænker, at der må værre et større arbejde forbundet med det. Personligt ville jeg sætte pris på, hvis du annoncerer den et par uger før, så der bliver tid til at finde en lejlighed til at gennemgå hylderne lidt kritisk.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Parabellum
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 487
Joined: Mon Nov 28, 2011 11:02 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/user/Parabellum76
Location: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Math trade

Post by Parabellum »

Will do, praktisk set laver jeg længden af perioden hvor man kan tilføje spil til listen længere næste gang (f.eks 2-3 uger kontra 1 uge), så har man mere tid til det. Denne gang var en test mest for at se om jeg kunne betjene værktøjet og om folk var med, og det gik jo meget godt :-)
Senest spillet:
Image
BGG-profil
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Math trade

Post by Larsine »

Tak for det, det gik jo OK, selvom jeg kun fik 1 ud af 67.

Niels som jeg skulle sende til, kom forbi og hentede sit spil, så det var jo ren bonus, og i tilgift har Maxxor spurgt om jeg er interesseret i at sælge et par spil, og da jeg skal til Kbh. på torsdag kan det også ske ved personlig overlevering.

Hvis ikke du har sendt til Michael_Olsen, så kan du for min skyld sende til os begge samlet, og så kan vi finde ud af at afhente. Michael bor i Ringsted hvor jeg arbejder, og jeg kører gerne forbi og henter eller afleverer.

Lars
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Math trade

Post by Michael_Olsen »

Ja, send endelig til mig, så giver jeg videre til Lars. Det finder vi nemt ud af.
Image
User avatar
Parabellum
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 487
Joined: Mon Nov 28, 2011 11:02 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/user/Parabellum76
Location: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Math trade

Post by Parabellum »

Perfekt :-) mener dog, at jeg allerede har pakket spillet til hhv dig og Michael og købt det famøse b-post brev "frimærke" så ender nok med at det ryger afsted som 2 pakker.

Tak også for din deltagelse, og håber også du er med igen næste gang nu hvor det er lært (skulle helst være lidt som at lære at køre på en cykel), og 1 trade ud af 67 er bedre end ingenting, det hele afhænger meget af hvordan og hvorledes man får sat sine flueben. Jeg bruger nok lidt for megen tid på at sætte mine individuelt for hvert spil, med forskellige wants pr spil, hvilket øger detaljegraden og mulighederne, men det tager også sin tid :-)

PS: Synes også det er skønt med alle de små historier om hvordan man møder folk, som kommer med spillene personligt og side-handler udover resultatet fra math traden osv. Det er endnu en faktor, der er med til at gøre det det hele værd.
Senest spillet:
Image
BGG-profil
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Math trade

Post by Larsine »

B-post breve er OK, men husk også at se på http://www.guloggratis.dk/gporto

Man skal godt nok have en konto hos Gul og Gratis, men behøves ellers ikke bruge deres side, og kan sagtens sende andet end ting solgt på deres side.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Math trade

Post by Larsine »

Parabellum wrote:Tak også for din deltagelse, og håber også du er med igen næste gang nu hvor det er lært (skulle helst være lidt som at lære at køre på en cykel), og 1 trade ud af 67 er bedre end ingenting, det hele afhænger meget af hvordan og hvorledes man får sat sine flueben. Jeg bruger nok lidt for megen tid på at sætte mine individuelt for hvert spil, med forskellige wants pr spil, hvilket øger detaljegraden og mulighederne, men det tager også sin tid :-)
Men giver det ikke størst mulighed hvis man simpelthen siger jeg er interesseret i disse t0 spil, og jeg har disse 67 spil som jeg gerne bytter for dem alle?

Jeg ved godt at jeg blandt mine 67 havde spil som lå lidt over nogle af mine ønsker, og en del der lå lidt under, rent økonomisk.

Men jeg havde ingen restrektioner på hvad jeg ville give for andre spil, og troede at det var det nemmest og det der ville give flest muligheder.
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Math trade

Post by Michael_Olsen »

Larsine wrote:
Parabellum wrote:Tak også for din deltagelse, og håber også du er med igen næste gang nu hvor det er lært (skulle helst være lidt som at lære at køre på en cykel), og 1 trade ud af 67 er bedre end ingenting, det hele afhænger meget af hvordan og hvorledes man får sat sine flueben. Jeg bruger nok lidt for megen tid på at sætte mine individuelt for hvert spil, med forskellige wants pr spil, hvilket øger detaljegraden og mulighederne, men det tager også sin tid :-)
Men giver det ikke størst mulighed hvis man simpelthen siger jeg er interesseret i disse t0 spil, og jeg har disse 67 spil som jeg gerne bytter for dem alle?

Jeg ved godt at jeg blandt mine 67 havde spil som lå lidt over nogle af mine ønsker, og en del der lå lidt under, rent økonomisk.

Men jeg havde ingen restrektioner på hvad jeg ville give for andre spil, og troede at det var det nemmest og det der ville give flest muligheder.
Måske misforstår jeg noget, men er din succes så ikke 1 ud af 2 (og ikke 1 ud af 67)?
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Math trade

Post by Larsine »

Michael_Olsen wrote:
Larsine wrote:
Parabellum wrote:Tak også for din deltagelse, og håber også du er med igen næste gang nu hvor det er lært (skulle helst være lidt som at lære at køre på en cykel), og 1 trade ud af 67 er bedre end ingenting, det hele afhænger meget af hvordan og hvorledes man får sat sine flueben. Jeg bruger nok lidt for megen tid på at sætte mine individuelt for hvert spil, med forskellige wants pr spil, hvilket øger detaljegraden og mulighederne, men det tager også sin tid :-)
Men giver det ikke størst mulighed hvis man simpelthen siger jeg er interesseret i disse t0 spil, og jeg har disse 67 spil som jeg gerne bytter for dem alle?

Jeg ved godt at jeg blandt mine 67 havde spil som lå lidt over nogle af mine ønsker, og en del der lå lidt under, rent økonomisk.

Men jeg havde ingen restrektioner på hvad jeg ville give for andre spil, og troede at det var det nemmest og det der ville give flest muligheder.
Måske misforstår jeg noget, men er din succes så ikke 1 ud af 2 (og ikke 1 ud af 67)?
10 skulle der så og ikke t0, og jeg kan ikke lige huske om det var 10 men det var deromkring.

olwlg angiver det som (1 trades of 67, 1%), så det var det jeg umiddelbart skrev.
User avatar
Parabellum
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 487
Joined: Mon Nov 28, 2011 11:02 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/user/Parabellum76
Location: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Math trade

Post by Parabellum »

Jo flere flueben der er sat ud for et spil, og jo mere varieret disse kryds er sat kontra ens egne spil, jo større potentiale burde der være for at lave en trade. Hvis man f.eks. har 70 spil, og markerer dem alle 70 op imod de samme 3 spil, og der ikke er nogen match imod nogen af de 3 (måske fordi ingen andre brugere har interesse i ens egne spil lige i fht de 3 man har markeret), så trader man ikke nogen spil også selvom man havde 70.

Til den netop overståede MT havde jeg f.eks 69 spil med selv og 37 spil som wants, fordelt ud fra beskrivelsen nedenfor.

På linket: [who wanted mine] under math traden kan du gå ind og se om der har været nogle users der har tilføjet dine spil til deres wants. Således kan listen også bruges til manuelt at lave flere byttehandler bagefter f.eks.

Jeg plejer at dele mine spil i 3 grupper.

1-gruppe er spil, som bliver markeret med flueben imod alt jeg har tilføjet som wants. Dette er altså spil som jeg meget gerne vil have, for enhver pris.

2-gruppe er magen til gruppe-1 mht flueben, dog fjerner jeg flueben ved spil, som har mindre værdi end mine egne. Dette er spil, som jeg gerne vil have, men ikke for enhver pris.

3-gruppe er magen til gruppe 2, med flueben fjernet alt efter hvilket spil det er, her kan der altså være variation i hvor mange flueben jeg fjerner pr spil. Dette er spil, som jeg egentlig ikke er på udkig efter, men som lyder spændende.

Dette plejer at give et godt "spread" og give imellem 3 og 7 trades alt efter hvor mange spil jeg har som wants. Havde jeg derimod kun opereret med 2-gruppe, og altså måske sat 5 flueben ud af 12 mulige på alle mine spil, så havde sandsynligheden for en trade været mindre, men realistisk nok hvis nu ikke jeg havde fundet nogle spil, som jeg var villig til at bytte et hvilket som helst af mine 12 spil for.
Senest spillet:
Image
BGG-profil
User avatar
Parabellum
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 487
Joined: Mon Nov 28, 2011 11:02 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/user/Parabellum76
Location: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Math trade

Post by Parabellum »

Til information, så vil jeg forsøge at køre endnu en math-trade startende fredag den 19 februar og med slut onsdag den 2 marts for tilføjelser og derefter frem til 5 marts for godkendelse og indsendelse af lister.

Så har folk i hvert fald fået lidt varsel til at forberede sig inden, og forhåbentligt er der afsat nok tid til at vi kan få endnu flere deltagere med denne gang!

Jeg laver den derudover navnemæssigt om fra Scandinavian math-trade til Danish Math-trade, det har ingen praktisk betydning udover navnet, men der var alligevel ikke mange svenskere eller nordmænd som deltog sidst, hvilket ellers var intentionen med navnet på selve Math-Trade. Folk udenfor Danmark kan fortsat deltage og jeg beholder tekst mv på engelsk i fald at folk udenfor Danmark skulle have lyst til at være med.
Last edited by Parabellum on Thu Feb 18, 2016 10:43 am, edited 1 time in total.
Senest spillet:
Image
BGG-profil
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Re: Math trade

Post by Frouvne »

Så må vi jo i gang med at finde spil frem... :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Math trade

Post by Larsine »

Jubii... så kan man genbruge alt det man tastede ind forrige gang (minus det ene spil der blev tradet). :D
Post Reply