The Book Depository

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2973
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 220 times
Been thanked: 1 time

Re: The Book Depository

Post by Kanzler »

Aratar wrote:Jeg sendte en mail til dem for at høre, hvornår de regnede med at starte med at sende til Danmark igen. Svaret var:

"We are due to resume deliveries by the end of the month."

Så håber jeg bare, at pundet stadig er billigt til den tid.

Vh. HC
Det lyder godt!! :D Tak for informationen.
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: The Book Depository

Post by Aratar »

Jeg tror også, at PostDanmark har en god forretning med at hjælpe staten med at opkræve told og moms med det lille gebyr på 150 kr :roll:

Det ville være skønt, hvis man selv kunne indbetale evt. moms og told på forhånd. Det ville være en god ting på de mindre indkøb, som lige ligger over 80-kroners-grænsen for moms.

Det ville sikkert kræve et eller andet internationalt mærkesystem, så det er jo nok utopi.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5140
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 515 times
Been thanked: 581 times

Re: The Book Depository

Post by Gunness »

Mik wrote:
Gunness wrote:I øvrigt er det jo kun Danmark, der opererer med de her håbløse toldgrænser, så for de fleste andre EU-borgere er det ikke noget problem, om der bliver sendt fra Jersey, Gurnsey eller en af de andre øer.
Det er jo fordi toldvæsenerne i de fleste lande er utrolig ineffektive. Reglerne er de samme i alle EU-lande, det er udelukkende et spørgmål om hvor mange resourcer man sætter af til at håndhæve dem.
Det er ikke rigtigt, idet bagatelgrænserne for told ikke er ens på tværs af landene. Den engelske bagatelgrænse er fx. 18 pund, og den svenske er så vidt jeg husker på over 150 kr. Den danske er på 80 kr og er i øvrigt ikke blevet reguleret de seneste ti år.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany, 7th Citadel
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: The Book Depository

Post by Aratar »

Gunness wrote:
Mik wrote:
Gunness wrote:I øvrigt er det jo kun Danmark, der opererer med de her håbløse toldgrænser, så for de fleste andre EU-borgere er det ikke noget problem, om der bliver sendt fra Jersey, Gurnsey eller en af de andre øer.
Det er jo fordi toldvæsenerne i de fleste lande er utrolig ineffektive. Reglerne er de samme i alle EU-lande, det er udelukkende et spørgmål om hvor mange resourcer man sætter af til at håndhæve dem.
Det er ikke rigtigt, idet bagatelgrænserne for told ikke er ens på tværs af landene. Den engelske bagatelgrænse er fx. 18 pund, og den svenske er så vidt jeg husker på over 150 kr. Den danske er på 80 kr og er i øvrigt ikke blevet reguleret de seneste ti år.
Jeg tror, du mener moms-grænsen. Told-grænsen er vist nok 22 euro i alle EU-lande.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5140
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 515 times
Been thanked: 581 times

Re: The Book Depository

Post by Gunness »

Ja, du har selvfølgelig ret - momsgrænsen :)

Resultatet er dog stadig, at vore nabolande er væsentligt bedre stillet på dette område end vi er. Desværre.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany, 7th Citadel
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: The Book Depository

Post by Larsine »

Det er ikke kun i Danmark. Der var i forbindelse med SS på BGG en svensker som også blev fanget i toldfælden, og hans SS havde været meget gavmild. Han skrev om det på BGG, og det endte med at andre valgte at give ham tilskud, så han ikke selv skulle betale for sin julegave.

Lars
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5140
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 515 times
Been thanked: 581 times

Re: The Book Depository

Post by Gunness »

Netop, alle lande har told- og momsgrænser. Sverige er dog stadig bedre stillet end Danmark, men derfor er det alligevel en kedelig overraskelse at få, når nu SS er ment som sjov og ballade.
Last edited by Gunness on Sun Jan 11, 2009 2:32 pm, edited 1 time in total.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany, 7th Citadel
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14653
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 468 times
Been thanked: 674 times
Contact:

Re: The Book Depository

Post by Frouvne »

Mik wrote:Det er jo fordi toldvæsenerne i de fleste lande er utrolig ineffektive. Reglerne er de samme i alle EU-lande, det er udelukkende et spørgmål om hvor mange resourcer man sætter af til at håndhæve dem. Og man kan vel næppe klandre vores statsinstitutioner for at være effektive?
Jeg tror, at det der vækker harme i bund og grund er det tilfældighedselement, der eksisterer. Når det kun er nogle gange, du kommer til at betale afgiften, så virker det dobbelt ærgerligt, når det endelig sker. Hvis man altid kom til at betale det, så var det bare et grundvilkår, man måtte tage med og planlægge sine indkøbsmønstre efter. Men som det er nu, tror jeg, vi er mange, der 'glemmer' at indregne disse mer-udgifter. Endvidere virker det jo helt ude i skoven, at der tillægges et gebyr på 150,- for at jeg kan få min vare til 100,- fortoldet. Dels afspejler det beløb ikke det reelle arbejde der kan ligge i den handling og dels betaler jeg jo heller ikke gebyrer for at skattevæsnet skal tage deres del af min løn.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 239 times
Been thanked: 104 times

Re: The Book Depository

Post by Taibi »

Er der nogen der har haft yderligere kontakt med dem?

Der står stadig at de ikke længere kan sende til Danmark... :(
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Belgarath
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 91
Joined: Mon Oct 13, 2008 4:49 pm
Favoritspil: Axis & Allies, Blood Bowl +de fleste andre:-)
Location: Aalborg

Re: The Book Depository

Post by Belgarath »

Sådan som jeg forstod det så var det først her i slutningen af måneden at de ville genoptage forsendelser til Danmark. Så krydser fingre for at der snart sker noget :)
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: The Book Depository

Post by Aratar »

Belgarath wrote:Sådan som jeg forstod det så var det først her i slutningen af måneden at de ville genoptage forsendelser til Danmark. Så krydser fingre for at der snart sker noget :)
Det var også det, de sagde, men jeg fik lige en ny og ærgerlig melding i dag:

I am sorry to report that we cannot offer a new date for the resumption of deliveries, we hope that this will be later in 2009, but cannot guarantee this.

Så det ser umiddelbart ud som om, det er slut med billige FFG-spil :(
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3962
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 143 times
Been thanked: 137 times

Re: The Book Depository

Post by Andrea »

Aratar wrote: Det var også det, de sagde, men jeg fik lige en ny og ærgerlig melding i dag:
I am sorry to report that we cannot offer a new date for the resumption of deliveries, we hope that this will be later in 2009, but cannot guarantee this.
Så det ser umiddelbart ud som om, det er slut med billige FFG-spil :(
Arghargh! Nå, ny plan... :evil:
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: The Book Depository

Post by Brichs »

Andrea wrote:
Aratar wrote: Det var også det, de sagde, men jeg fik lige en ny og ærgerlig melding i dag:
I am sorry to report that we cannot offer a new date for the resumption of deliveries, we hope that this will be later in 2009, but cannot guarantee this.
Så det ser umiddelbart ud som om, det er slut med billige FFG-spil :(
Arghargh! Nå, ny plan... :evil:
Det skal siges at man stadig ikke kan officielt; men på en eller anden måde lykkes det min svigermor for nyligt at købe bøger derigennem.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: The Book Depository

Post by Foppwin »

Problemet for "The book Depository" er at Danmark har en lov der hedder at hvis du sælger for mere end 270.000 til danskere, så skal du momsregistreres, og opkræve dansk moms. Og det gider de ikke, så derfor ingen bøger til DK. alternativt kan aphrohead bruges hvis det er bøger man er efter.
Danny

Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: The Book Depository

Post by Stunke »

Jeg har handlet ret mange bøger gennem aphrohead efterhånden, men det er ikke altid at de kan levere til DK alligevel.
Jeg kan snildt bestille tre bøger gennem dem, og så vil de ikke sende den ene af dem til min danske adresse.

Så hvis er beredt på det kan de sagtens anbefales. Jeg har aldrig haft bøvl med dem.
It's about playing games, not owning games.
Post Reply