Crokinole solo-udfordring

Her finder du officielle regelændringer, varianter, scenarier, FAQ, videoer med regelgennemgange, strategiartikler og meget andet til udvalgte spil
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Crokinole solo-udfordring

Post by Frouvne »

Stødte på nedenstående forslag til en lille solo-udfordring, hvor man samtidig får trænet nogle af de skud, man ellers kun får prøvet, når man spiller imod en anden person.

Sæt 8 sten i en modstander-farve op som illustreret nedenfor:

Crokinole 1.jpg
Crokinole 1.jpg (49.08 KiB) Viewed 16367 times

Tag dine egne 12 sten og spil som om du spillede mod en modstander og se hvad din score bliver.

Jeg har haft mit board stående fremme i dag og her er et eksempel på en situation jeg stod i med 4-5 sten tilbage:

Crokinole 2.jpg
Crokinole 2.jpg (43.94 KiB) Viewed 16367 times

Det tog mig et par skud at komme ud af den knibe før jeg kunne slutte af med at skyde efter 20'eren. Og det var langt fra den eneste knibe jeg har måttet rede mig ud af i de forsøg jeg har gjort mig.

Hvis nogen er friske på udfordringen har jeg noteret mine point ned i alle mine 20 forsøg:

60 - 95 - 115 - 70 -130
15 - 80 - 85 - 100 - 35
110 - 65 - 60 - 90 - 30
155 - 145 - 80 - 75 - 80

En gennemsnitlig score på 83,75. Topscore på 155 og en minimums-score på 15.
frouvne, administrator

Image
Anders H. Pedersen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 186
Joined: Sat Sep 22, 2012 12:49 pm
Location: København N
Has thanked: 1 time

Re: Crokinole solo-udfordring

Post by Anders H. Pedersen »

Jeg har lige modtaget mit første Crokinole bræt.
Jeg har godt set denne udfordring via Youtube. Dér brugte han dog kun 8 brikker selv.
Når jeg har spillet lidt vil jeg prøve den, men spillet er sværere at mestre end jeg troede...

Hvad bruger du til vedligeholdelse af brættet?
Bruger du noget pulver? Jeg købte noget gliss powder, men synes ikke det virker så godt.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Crokinole solo-udfordring

Post by Frouvne »

Anders H. Pedersen wrote: Mon Mar 16, 2020 6:49 pm Jeg har lige modtaget mit første Crokinole bræt.
Jeg har godt set denne udfordring via Youtube. Dér brugte han dog kun 8 brikker selv.
Når jeg har spillet lidt vil jeg prøve den, men spillet er sværere at mestre end jeg troede...

Hvad bruger du til vedligeholdelse af brættet?
Bruger du noget pulver? Jeg købte noget gliss powder, men synes ikke det virker så godt.
Tillykke med dit nye bræt! Håber, du får lige så meget glæde af det, som jeg har!

Jeg har ikke brugt voks eller lignende til mit bræt. Til gengæld bruger vi altid glidepulver. Og det gør i mine øjne spillet meget bedre. Vort niveau steg i hvert tilfælde meget, da vi begyndte at bruge det, da skudene bliver langt mere forudsigelige.
frouvne, administrator

Image
Sturmmann
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 77
Joined: Sun Jan 13, 2013 1:04 pm
Been thanked: 1 time

Re: Crokinole solo-udfordring

Post by Sturmmann »

Det ser da supersjovt ud!

Hvor har i købt jeres bræt henne?
Glidepulver, hvor købes det henne?

/Anders
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Crokinole solo-udfordring

Post by Frouvne »

Sturmmann wrote: Tue Mar 17, 2020 10:14 am Det ser da supersjovt ud!

Hvor har i købt jeres bræt henne?
Glidepulver, hvor købes det henne?

/Anders
Køb et ordenligt bræt med det samme!
Mit er herfra:
https://www.crokinole.de/

Glidepulver kan f.eks. købes her:
https://www.hyggeonkel.dk/produkt/croki ... iss-powder
frouvne, administrator

Image
Post Reply