Brætspil i Taastrup d. 22. Oktober.

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Brætspil i Taastrup d. 22. Oktober.

Post by Frouvne »

Hvis der stadig er en ledig plads, lyder det ikke som den dårligste måde at spendere en søndag på! Så jeg er frisk. Det kunne være super-spændende at se Sidereal Confluence folde sig ud med seks spillere.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Brætspil i Taastrup d. 22. Oktober.

Post by Stony »

Så er der kun en enkelt plads tilbage. :)
Sidst spillet:
Image
magicirving
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 25
Joined: Thu Jul 07, 2016 9:17 am
Been thanked: 1 time

Re: Brætspil i Taastrup d. 22. Oktober.

Post by magicirving »

Stony wrote:Vi giver Thomas ugen ud til at byde ind. Med mindre hans svar er "Neeeeeeej, jeg hader det spil!", så tænker jeg vi bare vælger Terraforming Mars.

Det er ikke nødvendigt at læse regler på forhånd. Hvis vi ender med at det kun er en person der ikke har spillet det før, vil det være luksus om personen selv læser op på det, og vi derved sparer en regelgennemgang, men ellers så er regelgennemgang mere eller mindre en forventet del af regnestykket.
Jeg har prøvet både Terra Mystica og Terraforming Mars 1-2 gange. Er glad for begge spil og vil kunne gå til dem uden yderligere regelgennemgang.
magicirving
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 25
Joined: Thu Jul 07, 2016 9:17 am
Been thanked: 1 time

Re: Brætspil i Taastrup d. 22. Oktober.

Post by magicirving »

Har forresten også spillet både Brass og Puerto Rico en enkelt gang, men er nok mere til de to andre...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Brætspil i Taastrup d. 22. Oktober.

Post by Stony »

Så langt, så godt. Så tror jeg det vil være fordelagtigt at starte dagen med Sidereal Confluence. Det vil nok være lettere at starte med et spil, hvor alle er samlet, og så bagefter tage spil, hvor vi er delt op ved mere end et bord, snarere end hvis vi gør det i omvendt rækkefølge. :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Brætspil i Taastrup d. 22. Oktober.

Post by Gunness »

Hvis der stadig er plads vil jeg gerne lege med.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Brætspil i Taastrup d. 22. Oktober.

Post by Stony »

Jamen, så er der dermed fyldt op. :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Brætspil i Taastrup d. 22. Oktober.

Post by Stony »

Mit mobilnummer, såfremt nogen skulle være forsinkede, og have brug for at advisere: 26 71 39 71
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Brætspil i Taastrup d. 22. Oktober.

Post by Frouvne »

Tak for en hyggelig dag! For mig var det en stor fornøjelse at få lejlighed til at prøve Sidereal Confluence! Men vi var vist næsten alt for venlige alle sammen! Fornemt værtskab - som altid, Steen! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Brætspil i Taastrup d. 22. Oktober.

Post by Gunness »

Ja, tak for gode spil og ditto selskab. Plus fornem beværtning :D Også hyggeligt at møde dig, Thomas!
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Brætspil i Taastrup d. 22. Oktober.

Post by Stony »

Tak for besøget. :)

Jeg vil forsøge at lave noget lignende cirka en gang om måneden, her hen over vinteren. Jeg tænker den røde tråd vil blive Et-eller-andet-jeg-endnu-ikke-har-haft-på-bordet, som jeg så tager mig tid til at sætte mig ind i. Og så fylder jeg dagens program op med andre titler jeg i forvejen kender reglerne til, og gerne vil spille noget mere.

Alt afhængig af hvornår de forskellige pre-orders dumper ind ad døren, tænker jeg de næste par måneder vil kunne komme til at have et af følgende “hovedmåltider” på spilmenuen:
Clans of Caledonia
Transatlantic
Twilight Imperium Fourth Edition

Og så kan jeg altid falde tilbage på titler som jeg allerede har:
Forbidden Stars
Wealth of Nations
V-Commandos
Descent inkl. Overlord App’en, så alle kan få lov til at spille med.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Brætspil i Taastrup d. 22. Oktober.

Post by Stony »

...og i det nye år skal den nye version af Brass naturligvis have sin egen dag :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Brætspil i Taastrup d. 22. Oktober.

Post by Robert »

Tak for godt selskab, gode spil (selv om det ikke var spil jeg selv vil købe, så var det interessant at prøve dem), og meget god beværtning.
Stony wrote:...og i det nye år skal den nye version af Brass naturligvis have sin egen dag :)
Den ser jeg også frem til. Har bestilt Birmingham også, samt en masse jetoner så jeg har til AoI osv. Men du sagde jo at du ikke havde nogle kickstarter fix i øjeblikket. Havde du glemt denne?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Cosworth
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 80
Joined: Thu Jul 21, 2016 9:04 am
Favoritspil: Dungeon crawlers
Location: Bagsværd
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Brætspil i Taastrup d. 22. Oktober.

Post by Cosworth »

Super arrangement og godt selskab. Må meget gerne gentages :-)
Sidst spillet
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Brætspil i Taastrup d. 22. Oktober.

Post by Stony »

Robert wrote:Tak for godt selskab, gode spil (selv om det ikke var spil jeg selv vil købe, så var det interessant at prøve dem), og meget god beværtning.
Stony wrote:...og i det nye år skal den nye version af Brass naturligvis have sin egen dag :)
Den ser jeg også frem til. Har bestilt Birmingham også, samt en masse jetoner så jeg har til AoI osv. Men du sagde jo at du ikke havde nogle kickstarter fix i øjeblikket. Havde du glemt denne?
Ja, det havde jeg jo så. Faktisk har jeg også to andre titler på vej der inddirekte er kickstartere. Jeg har bare ikke været med på den faktiske kickstarter, men har efterfølgende bestilt det via forhandlere der har taget det hjem. Gloomhaven 2nd printing og Clans of Caledonia.
Sidst spillet:
Image
Post Reply