Math trade

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Math trade

Post by Michael_Olsen »

Jep, lad mig lige tilføje at Claus er hurtig og flink til at svare, hvis der er andre end mig som føler lyst til at kaste sig ud i det her, og slet ikke kan overskue al den information og det "underlige" interface : - )
Image
User avatar
Parabellum
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 487
Joined: Mon Nov 28, 2011 11:02 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/user/Parabellum76
Location: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Math trade

Post by Parabellum »

Ja, det er ikke så farligt, og du er kommet godt i gang ser jeg :-) det er rigtigt sjovt og en fed måde at bytte sig til noget man gerne vil have. Især nu hvor vi kan bruge det til at bytte fra Danmark til Danmark, det har vi manglet.
Senest spillet:
Image
BGG-profil
User avatar
Parabellum
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 487
Joined: Mon Nov 28, 2011 11:02 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/user/Parabellum76
Location: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Math trade

Post by Parabellum »

Lige en hurtig introduktion, for dem som gerne vil være med, men er skræmt af hvordan og hvorledes.

Det er ikke så svært, og når man først prøver det en gang, så er det lige ud af landevejen til næste gang. Husk også at graden af deltagelse denne gang bestemmer hvorvidt det kan betale sig for mig tidsmæssigt at køre processen igen om f.eks 3 måneder.

Guide:

Gå til: http://bgg.activityclub.org/olwlg/
Og få sendt link til login derfra, det sendes til din BGG mailboks, med link du kan klikke på og så logger den dig automatisk på derefter.

Så vil du herefter kunne se Scandinavian math trade på listen på siden.

Det første du så skal gøre er at finde "resync BGG collection now" i toppen af siden et sted og trykke der og vente, den henter nu din "for trade" liste ind fra BGG, det er derfor vigtigt at sørge for alle spil som du har interesse i at bytte er markeret for trade. Skulle du tilføje spil "for trade" senere er det blot at resynce igen.

Herefter kan du trykke på første ikon under scandinavian math trade (ligner en boks med et +) og du kan så starte med at tilføje spil til listen. Et af gangen.

Selve byttedelen af Math Traden er ret smart, når du nu er på OLWLG og trykker på listenavnet for math traden "Scandinavian Math trade january 2016" så får du vist alle spil, som er postet til listen indtil videre, ud for alle spil (som ikke er dine egne) er der en lille knap "add", som du kan klikke på, og så får du listen med dine egne spil frem og kan med flueben angive hvilke spil du vil bytte for pågældende spil.

Næste onsdag låses listen ned for nye tilføjelser og man kan så gå sine spil igennem mht de flueben man har sat og tilpasse. Derefter skal man endeligt bekræfte dem. Lørdag køres så det endelige match.

Du vil kun bytte dig til spil, som du har markeret med flueben i fht dine egne spil, og kan således ikke risikere at bytte et dyrt spil til et billigt spil, medmindre du har sat dine flueben forkert. Du kan således sætte f.eks 15 flueben (som er lig med 15 af dine spil for trade) ud for et spil du gerne vil have, men du ender kun med at bytte 1 af dem væk for det, hvis ellers der er matches.

Eksempel:

Du vil have spil A, og har spil B, C og D markeret til trade i fht den. Brugeren af spil A har dog ikke markeret sit spil som et ønske kontra enten dit spil B, C eller D.

For at algoritmen skal regne den trade ud kigger den alle mulige trade-løkker igennem kontra andre brugere for at finde den bedste mulige løsning for alle, og som ikke nødvendigvis betyder et direkte trade imellem dit B, C eller D og spillet A, men alligevel betyder at i får jeres ønskede spil hvis ellers der er matches. Løkken kan ofte involvere op til 5-6 brugere, som alle får hvad de ville have.
Senest spillet:
Image
BGG-profil
m.kallsgard
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 23
Joined: Mon May 05, 2014 10:29 pm

Re: Math trade

Post by m.kallsgard »

Hejsa.
skal lige høre om hvordan man gør efter man har add'et sine egne spil. Listen over mine spil er tom både når jeg trykker på add knappen som beskrevet, men også under indkøbsvogn ikon'et. Skal jeg bare afvente så de 2 systemer bliver sync'et eller hvordan?
Mvh
Martin

Last Played:
Image
User avatar
Parabellum
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 487
Joined: Mon Nov 28, 2011 11:02 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/user/Parabellum76
Location: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Math trade

Post by Parabellum »

Ja, jeg skal manuelt synce listen, gør det nu, prøv igen om 2 minutter :-)
Senest spillet:
Image
BGG-profil
User avatar
Nissi
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 215
Joined: Mon Apr 08, 2013 9:15 pm
Favoritspil: Terra Mystica og Sid Meier's Civilization
Location: Bogense

Re: Math trade

Post by Nissi »

Jeg synes det er et godt initiativ. Jeg tilmeldte mig i går, så glæder mig til at se hvad der kommer ud af det.
Godt arbejde indtil nu :)
User avatar
Parabellum
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 487
Joined: Mon Nov 28, 2011 11:02 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/user/Parabellum76
Location: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Math trade

Post by Parabellum »

Tak :-)

Jeg er lige så spændt på det, men er sikker på det nok skal blive godt og noget som jeg gerne organiserer igen.
Har deltaget i 30 Math Trades selv indtil videre, så det var på tide jeg selv prøver at stå bag en, der er lidt arbejde i det, men resultatet er det hele værd.
Senest spillet:
Image
BGG-profil
m.kallsgard
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 23
Joined: Mon May 05, 2014 10:29 pm

Re: Math trade

Post by m.kallsgard »

hvad betyder det når der står følgende under en entry i listen

Designer: Nate French / 1-2 players / 60 minutes play time / Trade,Want,Wish: 669,334,1754

den første del kan jeg godt regne ud men tænker mere på Trade,Want,Wish: 669,334,1754
Mvh
Martin

Last Played:
Image
User avatar
Parabellum
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 487
Joined: Mon Nov 28, 2011 11:02 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/user/Parabellum76
Location: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Math trade

Post by Parabellum »

Det er BGG´s data for hvor mange users der hhv. har spillet for trade, på en want list og på en wishliste, det har altså ikke noget med selve Math trade at gøre, men er blot generel information.

Til gengæld, hvis man vil se det, kan man under selve Math traden på hovedsiden, ved at klikke på ikonet der ligner en graf/statistik, se data for brugerne i denne math trade, f.eks en total af brugernes kombinerede wish-lists, så man kan se hvad folk leder efter, samt hvor mange spil den enkelte bruger har tilføjet listen osv osv.
Senest spillet:
Image
BGG-profil
User avatar
Nissi
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 215
Joined: Mon Apr 08, 2013 9:15 pm
Favoritspil: Terra Mystica og Sid Meier's Civilization
Location: Bogense

Re: Math trade

Post by Nissi »

Fedt at du gider. Det er den første som jeg er med i, så er spændt på det ;)
Parabellum wrote:Tak :-)

Jeg er lige så spændt på det, men er sikker på det nok skal blive godt og noget som jeg gerne organiserer igen.
Har deltaget i 30 Math Trades selv indtil videre, så det var på tide jeg selv prøver at stå bag en, der er lidt arbejde i det, men resultatet er det hele værd.
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: Math trade

Post by BACON! »

Jeg prøver sgu også at være med :)
Som webudvikler græder jeg lidt hver gang jeg ser på det interface, men det kommer jeg nok over.
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
User avatar
Parabellum
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 487
Joined: Mon Nov 28, 2011 11:02 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/user/Parabellum76
Location: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Math trade

Post by Parabellum »

Ja, smukt er det ikke ;-) men man vender sig til det, og så er det egentligt ret funktionelt.

Glad for du deltager!

Har sendt dig en mail på BGG vedr informationen på items, du skal lige have en condition med for de andre brugeres skyld, eneste grund til det helst skal se ens formatteret ud på alle items er, at det er nemmere at læse spillene hurtigt igennem på listen og der heller ikke er nogen problemer efterfølgende med nogen condition eller sprog osv., men ellers ser det fint ud!
Senest spillet:
Image
BGG-profil
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Math trade

Post by Larsine »

Jeg vil egentligt meget gerne være med, og har også meldt mig, men så hoppede kæden af.

De spil jeg gerne vil af med er ældre, og nok mest interessant for samlere (læs gammelt lort, men den ene mands lort er den anden mands guld), medens det jeg ønsker mig er af nyere dato (bortset fra en masse gammelt guld som jeg også leder efter).

Jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre?

Skal jeg skrive en masse om stand, udgave, forventet værdi, eller lignende?

Skal jeg selv finde ud af hvor mange, og hvilke, spil jeg synes er OK for det jeg leder efter?

Jeg synes normalt jeg er ret kvik i pæren, men jeg fatter altså ikke hvad jeg skal gøre, og jeg har læst alle de links du henviser til.
User avatar
Parabellum
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 487
Joined: Mon Nov 28, 2011 11:02 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/user/Parabellum76
Location: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Math trade

Post by Parabellum »

Hej!

Hvis du har fulgt min guide ovenfor er du logget på OLWLG og klar til at tilføje spil jf guiden.
Inden du tilføjer hvert spil hvilket gøres ved at trykke på add to this geeklist for hvert item (efter du har syncet din liste og trykket på ikonet det ligner en kasse med et +), skal du for hvert spil angive:

Title: Unexpected Treasures

Condition: Very good

Language: English

Shipping: Free to Denmark & I cover the first 7 euro for shipping outside Denmark

Ovenstående er et eksempel. Herefter kan du trykke add to this geeklist for spillet.

Om det er gammelt lort eller ej, en trade er bestemt muligt, blot 1 anden user trykker want på spillet, så kan algoritmen lave en bytte-løkke hvis muligt,

Efter du har tilføjet dine spil og jeg har fået syncet listen, så kan du tilføje hvilken af dine spil du vil bytte kontra de andre spil på listen. Dette gør du ved at klikke på navnet for listen "scandinavian math trade january 2016" og ud for hvert spil er en lille knap der hedder add, her markerer du hvilke spil du vil bytte kontra det konkrete spil. Du bytter kun 1 af dem ligemeget hvor mange flueben du sætter.

Send gerne Mail på BGG hvis det er, vi skal nok få dig i gang :-)
Senest spillet:
Image
BGG-profil
m.kallsgard
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 23
Joined: Mon May 05, 2014 10:29 pm

Re: Math trade

Post by m.kallsgard »

hej igen.

skal bare lige høre om der også er delay på statistik siden, således er der først skal opdateres inden man kan se antal og wants pr spil. Jeg spørger da jeg ikke kan se et tal ud for nogen af de spil jeg har sat en trade op for.
Mvh
Martin

Last Played:
Image
Post Reply