Den officielle Kickstarter-tråd

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Mik »

Gunness wrote:Tak for meldingen, Mik - kan du sige lidt mere om spiloplevelsen?
Jeg kan ikke sige andet end at jeg legede lidt kortene - en halv times tid - og skrev straks spillet op min "want-liste". Det var i foråret 2014. Det var Jonathan Franklin som har samme smag som mig vedrørende adventurespil.

Der er lagt udmærkede videoer op på Kickstartersiden, som giver en god gennemgang af spillet.

Introduktionsvideo = 2 minutter
Gennemgang af spillet = 4,5 minutter

Du kan spillet det solo, du kan spille det kooperativt og du kan spille det imod hinanden (lidt á la Mage Knight eller Runebound) men lettere og hurtigere at spille. Jeg har altid ønsket mig et adventureagtigt spil, som involverer spillerne mere - uden at være for langt. Dette ser ud til at præcis det jeg ønsker.

Men det beklagelige er at vi skal op på 1000 kickstartere før det bliver produceret. Vi er lidt over halvejen, men det ville være en skam, hvis vi ikke når i mål.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Mik »

Frouvne wrote:The 7th Continent er højt på min radar for tiden. Så må vi se, hvad der sker, når Kickstarter-kampagnen starter sidst på måneden.
Det er jeg også spændt på - men jeg vil nu vente med at K-starte den til jeg har set det i virkeligheden i Essen. Fatter ikke rigtig muligheden af at kunne "gemme" spille uden en masse besvær.
Image
Logos32
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 87
Joined: Sun Sep 15, 2013 2:20 pm

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Logos32 »

Jeg har smidt lidt mønt efter The Others: 7 Sins :twisted:

https://www.kickstarter.com/projects/co ... ers-7-sins
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1481
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 332 times
Been thanked: 190 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Jonezy »

Logos32 wrote:Jeg har smidt lidt mønt efter The Others: 7 Sins :twisted:

https://www.kickstarter.com/projects/co ... ers-7-sins
Yes!!! Det kan jeg godt hjælpe dig med at afprøve når det en gang dukker op..... Hvis jeg altså må for Buller.... :wink:
Image
Logos32
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 87
Joined: Sun Sep 15, 2013 2:20 pm

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Logos32 »

Jonezy wrote:
Logos32 wrote:Jeg har smidt lidt mønt efter The Others: 7 Sins :twisted:

https://www.kickstarter.com/projects/co ... ers-7-sins
Yes!!! Det kan jeg godt hjælpe dig med at afprøve når det en gang dukker op..... Hvis jeg altså må for Buller.... :wink:
ha ha mon ikke vi finder ud af noget :wink:
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Robert »

Jeg lurer en del på Gloomhaven
https://www.kickstarter.com/projects/13 ... escription

Det er ret ambitiøst: En rollespilskampagne overført til brætspil, i en verden der ændrer sig i forhold til de valg man tager undervejs.

Det ser gennemarbejdet og fornuftigt ud. Det største problem er nok at det vil kræve temmelig meget spilletid.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5148
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 522 times
Been thanked: 594 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Jeg har også backet Gloomhaven nu, men kigger stadig på Gloom of Kilforth, og det kan sagtens være, at jeg annullerer mit pledge og backer GoK i stedet. Der bliver stadig set videoer til den store guldmedalje :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Harmonies, An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Mik »

Gunness wrote:Jeg har også backet Gloomhaven nu, men kigger stadig på Gloom of Kilforth, og det kan sagtens være, at jeg annullerer mit pledge og backer GoK i stedet. Der bliver stadig set videoer til den store guldmedalje :)
Jeg har allerede for længst backet GoK. Men jeg har også ventet på spillet i flere år, og har haft en hjemmeprintet udgave i hånden. Så for mig var der ingen tvivl. Er i forvejen glad for både Magic Realm og med Mage Knight, som dog begge er for lange for mig. Derfor ønsker jeg ikke Gloomhaven, og backer sandsynligvis heller ikke The 7th Continent - selvom jeg først vil lade et selvsyn afgøre det i Essen. 8)
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5148
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 522 times
Been thanked: 594 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Interessant, at du nævner spilletiden. Jeg havde luret på, om Gloomhaven var for langt, men så vidt jeg kan se, er det meste delt op i små missioner af ca. en times varighed. Når GoK skriver op til 180 minutters spilletid på BGG, bekymrer det mig lidt. Hvor lang tid tager det typisk?
Og hvordan med kompleksiteten? Mage Knight virker generelt lige langhåret nok for de folk, jeg spiller med (han kun prøvet det en enkelt gang).
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Harmonies, An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Mik »

Gunness wrote:Interessant, at du nævner spilletiden. Jeg havde luret på, om Gloomhaven var for langt, men så vidt jeg kan se, er det meste delt op i små missioner af ca. en times varighed. Når GoK skriver op til 180 minutters spilletid på BGG, bekymrer det mig lidt. Hvor lang tid tager det typisk?
Og hvordan med kompleksiteten? Mage Knight virker generelt lige langhåret nok for de folk, jeg spiller med (han kun prøvet det en enkelt gang).
NU har jo ikke spillet GoK, men jeg leget lidt med kortene (prototype form) og læst reglerne.
Spillet tager 1-3 timer, og det er ikke noget problem for mig: vi starter kl. 19 og regner således med at være færdige ved 22-tiden. I starten vil det sikkert blive lidt længere, men det er et meget simpelt spil, hvor det hele ligger i kortene og den historie man opbygger.

Vi vil starte spillet kooperativt, og først gå i konkurence-mode når vi har lært spillet kende. Jeg finder også MK alt for langhåret. Jeg er træt af lange spil, hvor jeg aldrig kan huske alle reglerne fra gang til gang.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5148
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 522 times
Been thanked: 594 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Ok, tak for meldingen. Det lyder tillokkende, og det er bare uheldigt, at de to kampagner kører samtidigt.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Harmonies, An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3745
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 23 times
Been thanked: 84 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Jens_Hoppe »

Gunness wrote:Jeg har også backet Gloomhaven nu, men kigger stadig på Gloom of Kilforth, og det kan sagtens være, at jeg annullerer mit pledge og backer GoK i stedet. Der bliver stadig set videoer til den store guldmedalje :)
Jeg var egentlig klar til at komme med den sædvanlige sang om dårligt udviklede Kickstarter-spil med bunker af fine figurer, men ellers ikke noget særligt at byde på. Men damn, Gloomhaven ser sgu meget sejt ud. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Pax Penning, Prey Another Day
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by JoelP »

Jens_Hoppe wrote:
Gunness wrote:Jeg har også backet Gloomhaven nu, men kigger stadig på Gloom of Kilforth, og det kan sagtens være, at jeg annullerer mit pledge og backer GoK i stedet. Der bliver stadig set videoer til den store guldmedalje :)
Jeg var egentlig klar til at komme med den sædvanlige sang om dårligt udviklede Kickstarter-spil med bunker af fine figurer, men ellers ikke noget særligt at byde på. Men damn, Gloomhaven ser sgu meget sejt ud. :)
Og kan fåes med standees i stedet for minis, hvilket godt ku friste mig :P
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3745
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 23 times
Been thanked: 84 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Jens_Hoppe »

JoelP wrote:
Jens_Hoppe wrote:
Gunness wrote:Jeg har også backet Gloomhaven nu, men kigger stadig på Gloom of Kilforth, og det kan sagtens være, at jeg annullerer mit pledge og backer GoK i stedet. Der bliver stadig set videoer til den store guldmedalje :)
Jeg var egentlig klar til at komme med den sædvanlige sang om dårligt udviklede Kickstarter-spil med bunker af fine figurer, men ellers ikke noget særligt at byde på. Men damn, Gloomhaven ser sgu meget sejt ud. :)
Og kan fåes med standees i stedet for minis, hvilket godt ku friste mig :P
Også mig, jeg er ikke den store plastikfigur-fan.
What are you, like 80?
Senest købt: Pax Penning, Prey Another Day
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Robert »

Jeg har checket begge "Gloom"s ud nu. De er meget forskellige.

Gloom of Kilfort har langt hen ad vejen samme koncept som Runebound. Hvert spil er lukket i sig selv. En gruppe helte tager ud for at samle færdigheder og ting og sager nok til at slå "the big bad boss" ihjel. Næste aften gør de det samme (forfra), dog med variation i opsætning og de ting de møder undervejs.

Gloomhaven er at kampagnespil, hvor hver spilsession ændrer på forudsætningerne for den næste, og hvor heltene og omgivelserne udvikler sig fra spil til spil.

Det eneste de har tilfælles er egentlig temaet.

Så jeg overvejer at backe dem begge, hvis ellers jeg har brug for endnu et spil a la Runebound. En af fordelene ved Kilfort er nok at det ser ud til at fungere godt solo.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Post Reply