Hvad har du spillet i dag? September 2007

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Frouvne wrote:
netsapiens wrote:En hyggelig cafe, en stor Caffé Latte og en omgang Yinsh, altsammen i selskab med min kone... mums :)
:D

(Læser din kone dine indlæg her på siden, netsapiens?)
Det lyder som en fantastisk kombination .... og det ville Lene vel blive glad for at læse ...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14683
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeg slæbte håbefuldt fire spil med til familiekomsammen! :D Og slæbte fire uspillede brætspil retur! :(
frouvne, administrator

Image
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Post by MesterLars »

Kanzler wrote:Dernæst et spil The End of the Triumvirate - et glimrende 3-mands-spil, som dog blev beskæmmet af, at den ene spiller løb med en militær sejr ganske tidligt i spillet.
( Burde ikke kunne lade sig gøre :? )
Har også lidt luret på at købe det spil. Spændende med et spil designet til præcis 3 spillere. Og udmærket med lidt war flavour.
Har læst reglerne og det er interessant det med at den spiller der taber en kamp får noget kompensation, så han stadig har en chance senere.

Men hvordan føles det i praksis. Kommer det ikke til at føles kunstigt? Føles det som om man er 3 senatorer i rom.. eller kommer det til at blive et matematisk udregningsspil med tema i 2. række ?
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Helle wrote:
Frouvne wrote:
netsapiens wrote:En hyggelig cafe, en stor Caffé Latte og en omgang Yinsh, altsammen i selskab med min kone... mums :)
:D

(Læser din kone dine indlæg her på siden, netsapiens?)
Det lyder som en fantastisk kombination .... og det ville Lene vel blive glad for at læse ...
Nu var det jo min fødselsdag, så hun var jo nærmest forpligtet :) Men jeg tager skam hvad jeg kan få.


Idag var det så ikke min fødselsdag... hvilket kunne mærkes idet jeg først "fik lov" til at spille Monopoly Junior, Disney Princess Edition.....
Og derefter Trivial Pursuit, også Disney Edition.. og det er altså ikke rart at blive lammetævet af en 8-årig i et parat-viden spil. (vi taler en ost til mig, fuld skive til min datter)
Men vi grinede da sammen, så dejligt var det da.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2978
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 222 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

MesterLars wrote:
Kanzler wrote:Dernæst et spil The End of the Triumvirate - et glimrende 3-mands-spil, som dog blev beskæmmet af, at den ene spiller løb med en militær sejr ganske tidligt i spillet.
( Burde ikke kunne lade sig gøre :? )
Har også lidt luret på at købe det spil. Spændende med et spil designet til præcis 3 spillere. Og udmærket med lidt war flavour.
Har læst reglerne og det er interessant det med at den spiller der taber en kamp får noget kompensation, så han stadig har en chance senere.

Men hvordan føles det i praksis. Kommer det ikke til at føles kunstigt? Føles det som om man er 3 senatorer i rom.. eller kommer det til at blive et matematisk udregningsspil med tema i 2. række ?
Jeg synes egentlig temaet passer ganske udemærket. Om man ligefrem føler sig som Cæsar, Pompeius eller Crassus skal jeg ikke kunne sige, men spillet giver da et godt billede af nogle provinser med nogle indtægter, som så kan erobres fra hinanden. Man kan så satse på reel råstryrke og vinde en militær sejr, eller man kan f.eks. gå efter den politiske. Ved sidstnævnte kræves det at man skraber en hel del penge sammen, og samtidig skal forsvare de provinser der giver gode penge.

Konklusionen må være at temaet giver en fin men måske lidt overfladisk følelse af borgerkrig i romertiden. Men mere kan man nok heller ikke forlange når man tager den relativ hurtige spilletid og de forholdsvis simple regler i betragtning.
Kan bestemt anbefales!
Post Reply