Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Ikke helt min gave, men mon ikke jeg kommer ind over alligevel: sønnike fik FFGs Fallout-spil til sin nonfirmation i dag.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Nye spil på hylderne:

The British Way: Counterinsurgency at the End of Empire
Durian
Cat in the Box: Deluxe Edition
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Maibritt fyldte rundt i fredags og har flere gange mumlet noget om Ark Nova, så det fik hun - sammen med lidt Etsy-pimperi og en preorder på udvidelsen

Hjælp til selvhjælp :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Den fancy 20th anniversary-udgave af Amun-Re ankom i går. Jeg har næppe brug for samtlige udgivelser, men nogle enkelte kan vel nok finde vej til bordet, og så er det fint, at spillet angiveligt også skulle fungere med to spillere nu.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Andrea »

Alle ved jo, at hvis man ikke mener, at man får spillet nok ... så skal man bare købe nogle flere brætspil!

Så jeg har lige bestilt Flamecraft, Sleeping Gods samt Merchants of the Dark Road, yay! Godt at der er kommet en Kelz0r i byen, så jeg kan hente direkte der i stedet for at slås med en pakkeboks :)
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Kelz0r? Den berømte butik, der har alle spil nogensinde, lige indtil man bestiller dem? Pas på :D
Men ellers nogle spændende titler.

Jeg har lige været forbi Studio Midhall i Malmø og hente en stor stak Beast. Det ser spændende ud.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Andrea »

Gunness wrote: Tue Jul 11, 2023 5:59 pm Kelz0r? Den berømte butik, der har alle spil nogensinde, lige indtil man bestiller dem? Pas på :D
Men ellers nogle spændende titler.
Haha! De få gange, jeg har købt derfra, har frustrationen primært gået på den meget 90'er-agtige database, hvor der er 110% umuligt at gennemskue, hvad der er af gode tilbud - medmindre man søger på specifikke titler. Det gør selvfølgelig, at man ikke bliver fristet i samme grad til spontankøb, men jeg har virkelig undret mig over, hvordan noget så ubehjælpeligt kan eksistere i 2023.

Jeg medbringer Flamecraft næste gang vi gamer ;)
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jonezy »

Har fået fingrene i Grand Austria Hotel. Har spillet Lorenzo Il Magnifico af samme designere (der er en tredje designer på Lorenzo) et par gange de sidste par uger til stor fornøjelse og det fik mig til at kigge på Grand Austria Hotel igen. Spillede et spil på Yucata og fik det så prøvet på Papas sådan rigtigt her i weekenden. Det er lige sådan en medium euro, som jeg godt kan lide med muligheder for komboer; samt en dice drafting action selection mekanik der hjælper med at begrænse dine muligheder på hver tur (det er en god ting, så skal jeg ikke regne 1000 ting ud, men bare gå efter en af de få ting, der giver mening).

Tema og Klemens Franz artwork hjælper også. Det er en keeper. :D
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Imens jeg var ude for at handle og i øvrigt samle et eksemplar af solo-spillet Halls of Hegra op havde min søn og kone kastet sig over en af de to Gearlocs jeg havde fundet på hylderne bag nogle andre spil og som jeg havde efterladt på bordet da jeg gik. Det havde affødt en snak om spillet og at de afsatte to ugentlige aftener til Too Many Bones. Om det nogensinde blive til noget må tiden vise, men intentionen kan da kun varme mit hjerte. Timingen var rigtig god, da posten lidt senere kom slæbende med 15+ kg Too Many Bones, som jeg ellers havde bekymret mig lidt om, hvordan jeg diskret skulle skaffe indenfor døren. Det endte med at det slet ikke blev mig, der pakkede kassen ud, som indeholdt: Undertow og Unbreakable, Waterlogged Book, 2018, 2019, 2020 og 2021 Promo Pack, Splice & Dice, 40 Waves in Daelore, 40 Caves in Daelore, Rage of Tyranny, nogle flere Gearlocs: Carcass, Polaris, Static og The Gearloc Child, The Break Adventure Mat, Trollin 4 fools, The Automaton of Shale og Crossover Pack Gamefound Loot Reward. Jeg regner med, at det kan levere mange timers god underholdning og håber at resten af familien kan bevare interessen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Neumann »

Frouvne wrote: Wed Jul 12, 2023 2:03 pm Timingen var rigtig god, da posten lidt senere kom slæbende med 15+ kg Too Many Bones, som jeg ellers havde bekymret mig lidt om, hvordan jeg diskret skulle skaffe indenfor døren.
Jeg har jo en enkelt gang været ude at se, hvor du bor, og jeg undrer mig stadig over, hvor pokker du skaffer plads til alle de spil henne.

Har du en aftale med alle naboerne om, at de ikke har noget at bruge deres egne kælder/loftsrum til?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Så kom The Key: Escape from Strongwall Prison ind i huset affødt af et ønske om at afprøve systemet med en mere voksenvenlig sværhedsgrad.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Neumann wrote: Fri Jul 14, 2023 12:37 pm
Frouvne wrote: Wed Jul 12, 2023 2:03 pm Timingen var rigtig god, da posten lidt senere kom slæbende med 15+ kg Too Many Bones, som jeg ellers havde bekymret mig lidt om, hvordan jeg diskret skulle skaffe indenfor døren.
Jeg har jo en enkelt gang været ude at se, hvor du bor, og jeg undrer mig stadig over, hvor pokker du skaffer plads til alle de spil henne.

Har du en aftale med alle naboerne om, at de ikke har noget at bruge deres egne kælder/loftsrum til?
Uden at være den, der bliver spurgt: tråden hedder "Hvad har du købt i dag?", men vi har ikke en "Hvad har du solgt i dag?" - det tror jeg er en stor del af forklaringen.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Fri Jul 14, 2023 6:22 pm
Neumann wrote: Fri Jul 14, 2023 12:37 pm
Frouvne wrote: Wed Jul 12, 2023 2:03 pm Timingen var rigtig god, da posten lidt senere kom slæbende med 15+ kg Too Many Bones, som jeg ellers havde bekymret mig lidt om, hvordan jeg diskret skulle skaffe indenfor døren.
Jeg har jo en enkelt gang været ude at se, hvor du bor, og jeg undrer mig stadig over, hvor pokker du skaffer plads til alle de spil henne.

Har du en aftale med alle naboerne om, at de ikke har noget at bruge deres egne kælder/loftsrum til?
Uden at være den, der bliver spurgt: tråden hedder "Hvad har du købt i dag?", men vi har ikke en "Hvad har du solgt i dag?" - det tror jeg er en stor del af forklaringen.
De seneste år er der alt andet lige kommet mere ud end ind. Det er slet ikke gået stærkt nok, men det går i den rigtige retning således at jeg nogenlunde kan holde mig på de hylder vi har sat af til formålet. I.f.t. Too Many Bones er det endda sådan, at jeg i et års tid har haft en stor tom kasse (Trove Chest) stående, der blot har ventet på at alt der har med Too Many Bones dukker op. Jeg tør slet ikke tænke på hvor tung den bliver, for det er en del mere end de 15 kg, der ankom forleden. Volumen er dog ikke så voldsomt som det kan lyde som, da en meget stor del af indholdet udgøres af poker-chips, der alt andet lige har en ret høj massefylde.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Efter 3½ års ventetid kom Arkeis. Nu må jeg se, om der stadig er brug for det på hylderne. Lysten og tiltroen til spillet er der stadig, men det er ikke sikkert, jeg har brug for et spil til at konkurrere om spilletiden med familien og vores udforsken af Too Many Bones.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

The Search for Lost Species
frouvne, administrator

Image
Post Reply