Emballering af kortspil med moderat mange kort

Her finder du officielle regelændringer, varianter, scenarier, FAQ, videoer med regelgennemgange, strategiartikler og meget andet til udvalgte spil
Post Reply
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Emballering af kortspil med moderat mange kort

Post by Neumann »

Mine google-talenter slår ikke til her:

Jeg har efterhånden et par kortbaserede spil, hvis emballering bare ikke fungerer.

Det drejer sig om Guillotine (110 kort) og om Oh My Goods + Longsdale in Revolt (196 kort).

For begges spils vedkommende gælder, at kortene forventes mast ned i små papæsker med foldelåg i kanten. Jeg kunne godt tænke mig at få hvert spil pakket om i nogle passende kasser af plastik (eller træ) i stedet, men jeg kan ikke finde noget videre stort udvalg ud over det på gamesweb.dk, hvor de enten er for små eller for dyre og oftest begge dele.

Kender nogen til steder, hvor kortspilsegnede kasser i mange forskellige størrelser kan købes? Det er et problem for mig, at kortmængden trods alt ikke er oppe i MtG-størrelse, så jeg netop heller ikke skal bruge deckbuilder-skibscontainere. Jeg skal nærmere bruge kasser, som næsten præcist kan rumme 2 + 4 almindelige kortspilbunker.
User avatar
Cosworth
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 80
Joined: Thu Jul 21, 2016 9:04 am
Favoritspil: Dungeon crawlers
Location: Bagsværd
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Emballering af kortspil med moderat mange kort

Post by Cosworth »

Udover at 3D printe præcis det du skal bruge så er Deckboxe i plast ganske fine.
f.eks. Ultra Pro - Solid Deck Boxe til 12,- stykket hos Snydepels.
Sidst spillet
Image
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Emballering af kortspil med moderat mange kort

Post by Neumann »

Ja, tusind tak for tippet - Snydepels ser også ud til at have et ret fint udvalg. Jeg anede bare ikke, at jeg skulle søge på "Deckbox". Man lærer noget nyt hver dag.
Post Reply