Twilight Struggle Liga

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Twilight Struggle Liga

Post by MesterLars »

TS er på tilbud til iPad for øjeblikket til 5$.
http://appshopper.com/games/twilight-struggle-mobile

Selv har jeg steam versionen.. overvejer lidt om jeg skal springe på.
Image
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Twilight Struggle Liga

Post by MesterLars »

Iøvrigt... Jeg har jo spillet lidt forud og mangler kun en kamp.
Så hvis en enkelt har lyst til at have en venskabskamp kørende mod mig er jeg frisk.
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Twilight Struggle Liga

Post by BlueSwan »

MesterLars wrote:TS er på tilbud til iPad for øjeblikket til 5$.
http://appshopper.com/games/twilight-struggle-mobile

Selv har jeg steam versionen.. overvejer lidt om jeg skal springe på.
Er der fuld kompabilitet? Kan man sagtens have det samme spil kørende både på Steam og på Ipad?
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Twilight Struggle Liga

Post by Bostrup »

Jeg er klar til et spil mere - Frouvne/Pejk/Mito?
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Twilight Struggle Liga

Post by Kanzler »

BlueSwan wrote:
BlueSwan wrote:Bostrup og jeg har gang i et rasende spændende spil, hvor vi nu er i starten af tur 7. Jeg startede egentlig fornuftigt som Sovjet og lå længe pænt, men de sidste par ture har Bostrup taget revanche og fører faktisk lige pt med 1 point her kort før late war starter. Jeg står stærkt i Sydamerika, og solidt i Central Amerika og Mellemøsten, mens Bostrup står godt i Asien og Afrika. I Europa har jeg flest battlegrounds, men Bostrup langt flest territorier. Det kan absolut gå til begge veje.
Bostrups og min kamp er nu slut. Det var været pænt nervepirrende, men de sidste par ture har det stået rimelig klart at jeg lå bedst til, men dog med en margin, hvor det sagtens kunne gå galt. Til sidst endte det med at jeg fik Sydamerika kontrol, dominans i Afrika og havde flest battlegrounds (men ikke dominans) i Mellemøsten, mens Bostrup havde dominans i Centralamerika, Europa og Asien. Slutscoren blev en 7 points sejr til Sovjet.
Jeg har opdateret kampresultaterne.
Spillede i til Final scoring?
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Twilight Struggle Liga

Post by BlueSwan »

Kanzler wrote:
BlueSwan wrote:
BlueSwan wrote:Bostrup og jeg har gang i et rasende spændende spil, hvor vi nu er i starten af tur 7. Jeg startede egentlig fornuftigt som Sovjet og lå længe pænt, men de sidste par ture har Bostrup taget revanche og fører faktisk lige pt med 1 point her kort før late war starter. Jeg står stærkt i Sydamerika, og solidt i Central Amerika og Mellemøsten, mens Bostrup står godt i Asien og Afrika. I Europa har jeg flest battlegrounds, men Bostrup langt flest territorier. Det kan absolut gå til begge veje.
Bostrups og min kamp er nu slut. Det var været pænt nervepirrende, men de sidste par ture har det stået rimelig klart at jeg lå bedst til, men dog med en margin, hvor det sagtens kunne gå galt. Til sidst endte det med at jeg fik Sydamerika kontrol, dominans i Afrika og havde flest battlegrounds (men ikke dominans) i Mellemøsten, mens Bostrup havde dominans i Centralamerika, Europa og Asien. Slutscoren blev en 7 points sejr til Sovjet.
Jeg har opdateret kampresultaterne.
Spillede i til Final scoring?
Jeps!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Mito
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 15
Joined: Sat Oct 22, 2016 5:54 pm

Re: Twilight Struggle Liga

Post by Mito »

MesterLars wrote:Iøvrigt... Jeg har jo spillet lidt forud og mangler kun en kamp.
Så hvis en enkelt har lyst til at have en venskabskamp kørende mod mig er jeg frisk.
Hej Mester

Jeg er klar til "venskabskamp" (læs: revanche ;-) ), hvis du har lyst over en aften eller to?

Godt nytår til alle!
Mito
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 15
Joined: Sat Oct 22, 2016 5:54 pm

Re: Twilight Struggle Liga

Post by Mito »

Blev lige gjort opmærksom på denne globale TS turnering:
https://www.reddit.com/r/twilightstrugg ... st_launch/?

Sidste chance for sign up i dag 31 december!

Vi får sikkert vores sag for, men det bliver (forhåbentligt) sjovt :-)
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Twilight Struggle Liga

Post by BlueSwan »

Mito wrote:Blev lige gjort opmærksom på denne globale TS turnering:
https://www.reddit.com/r/twilightstrugg ... st_launch/?

Sidste chance for sign up i dag 31 december!

Vi får sikkert vores sag for, men det bliver (forhåbentligt) sjovt :-)
Spændende, men jeg må nok erkende at én turnering ad gangen er mere end rigeligt!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Mito
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 15
Joined: Sat Oct 22, 2016 5:54 pm

Re: Twilight Struggle Liga

Post by Mito »

Bostrup wrote:Jeg er klar til et spil mere - Frouvne/Pejk/Mito?
Hej Bostrup, jeg havde tidligere sendt dig en pm, men den er åbenbart forsvundet. Jeg er klar til kamp når det passer :-)
User avatar
Pejk
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Fri Jul 18, 2014 11:44 pm
Favoritspil: X-Wing, Hansa Teutonica og Euphoria.
Location: Espergærde

Re: Twilight Struggle Liga

Post by Pejk »

Jeg er klar til igen. Hvem er har tid? Frouvne, Bostrup eller BlueSwan?
Jeg mener det er jer jeg mangler at spille imod. ;)
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Twilight Struggle Liga

Post by BlueSwan »

Pejk wrote:Jeg er klar til igen. Hvem er har tid? Frouvne, Bostrup eller BlueSwan?
Jeg mener det er jer jeg mangler at spille imod. ;)
Jeg er stadig igang med min match imod Frouvne, men jeg tænker at jeg godt kan overkomme et spil mere, så vi kan godt tage vores match!

EDIT: har tilladt mig at oprette spillet!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Twilight Struggle Liga

Post by BlueSwan »

Pejk og jeg er igang med et spil. Pejk kom super godt fra start og fik bl.a. spillet Red Scare/Purge på mig i både tur 1 og tur 3. I starten af mid war sad jeg så og undrede mig over hvor NORAD og Special Relationship blev af. Trods stor kamp om Europa (som Pejk vandt) havde jeg gjort meget ud af at kontrollere UK da NATO var i spil og jeg ventede på Special Relationship for måske at kunne tage Frankrig eller Italien tilbage. De kom dog aldrig og efterhånden gik det op for mig at vi spillede uden optional cards. Jeg satte spillet op fra min ipad, hvilket jeg ikke har gjort før, så jeg havde overset at den ikke var sat til optional cards da jeg satte spillet op. Klart en ulempe for USA, der mister gode kort som NORAD, Special Relationship, Our Man In Teheran og AWACS Sale To Saudis, mens USSR mister Cambridge Five (ret ligegyldigt), Che og Yuri & Samantha (ret ligegyldigt). Tydeligt at de kort blev introduceret for at styrke USA.

Nå, men lige pt står jeg ret håbløst som USA. USSR kontrollerer Central Amerika (!) og kontrollerer snart Syd Amerika, har dominans i Mellemøsten og Europa. USA har dominans i Asien og står lidt bedre i Afrika, hvor der dog næsten ikke er spillet endnu. Oveni det fører USSR med 9 point, så det bliver meget vanskeligt at vende. Nu spiller vi spillet færdigt og så håber jeg at vi kan spille igen med optional cards bagefter! :)
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Twilight Struggle Liga

Post by Kanzler »

Pejk (USA) og Jeg (USSR) afsluttede vores spil i torsdags. Det blev sejr til Sovjet på point i tur 9. Spillet forløb over flere uger, men vi fik gjort det færdigt med simultanspil et par timer til sidst.
Det startede ellers fremragende for USA. Som USSR startede jeg noget usædvanligt udelukkende med USA events i min starthånd, hvorfor Truman Doctrine blev min headline.. :shock: Pejk startede fremragende og formåede i tur 1 af score dominans i både Europa og Asien. Kort inde i tur 2 førte USA således med +13 point.. USSR stod dog relativt pænt trods alt og ved hjælp af blokade fik jeg taget magten i Vesttyskland og havde Europa dominans derefter. Jeg havde også god gavn at at kunne spille Red Scare/Purge på USA både i tur 2 og 3. Jeg fik i løbet af Midwar sat sat mig tungt på både Sydamerika og Afrika, mens Asien var mere lige. Mellemøsten tilhørte primært kapitalisterne, og mellem-amerika fik jeg også over i den kommunistiske blok. I tur 9 kunne jeg så endelig lukke med Sydamerika Kontrol hvor jeg scorede 8 point.

Tak for spillet Pejk!
Last edited by Kanzler on Sat Jan 07, 2017 11:32 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Twilight Struggle Liga

Post by Kanzler »

BlueSwan wrote:Che og Yuri & Samantha (ret ligegyldigt). )
Che synes jeg kan være et ganske glimrende kort. Men det afhænger selvfølgelig af om USA har non-battelground lande, da det eller er ubrugeligt.
Post Reply