Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
Logos32
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 87
Joined: Sun Sep 15, 2013 2:20 pm

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Logos32 »

Jeg kunne godt være frisk på f2f spil, mens jeg er lidt mere pas på brev-due spil :)
Jeg har vel spillet 7-8 gange fordelt over 1-2 år

mvh. Kim
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Sir William »

Jeg er også frisk, prmiært f2f men pbem kan gå an.

Min bekymring med pbem er, at jeg frygter at der ikke er det fulde overblik eller at det tager så lang tid mellem de enkelte træk, at jeg glemmer min strategi :oops:
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by BlueSwan »

Jeg er 100% frisk.

Vil generelt foretrække face-to-face, men er også helt klart på Playdek versionen til tablets der kommer til sommer. Er mere skeptisk overfor alternative platforme, men ikke helt afvisende.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by BlueSwan »

Michael_Olsen wrote:
Frouvne wrote:Fedt! Allerede fire mand! I må gerne skrive lidt om præferencer i.f.t. digitalt eller overfor hinanden.
Digitalt, og helst PBEM eller lignende. Jeg har desværre ikke tid til at spille overfor hinanden (de gange jeg har spillet det har det taget 8 timer eller længere).
Wow! Jeg tror det længste TS spil jeg har haft har været max 3 timer.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Michael_Olsen »

BlueSwan wrote:
Michael_Olsen wrote:
Frouvne wrote:Fedt! Allerede fire mand! I må gerne skrive lidt om præferencer i.f.t. digitalt eller overfor hinanden.
Digitalt, og helst PBEM eller lignende. Jeg har desværre ikke tid til at spille overfor hinanden (de gange jeg har spillet det har det taget 8 timer eller længere).
Wow! Jeg tror det længste TS spil jeg har haft har været max 3 timer.
Nå ja, vi kan godt lige at tage os tid til at tænke over vores træk : - )

Måske også derfor jeg foretrækker PBEM. Så kan jeg nemt bruge 15-20 minutter uden der sidder nogen og bliver utålmodig : - )

Edit: Jeg kan slet ikke se hvordan det skulle kunne spilles på 3 timer. Der er 10 ture, så det er under 20 minutter til hver tur. Det er et par minutter til hvert træk. Det ville jeg aldrig kunne gøre så hurtigt.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Frouvne »

Indtil nu aflæser jeg følgende interessetilkendegivelser:

Michael_Olsen: pbem (Vassal, evt. Playdek)
Gunnes: pbem
Bostrup: f2f + pbem
Pejk: f2f + pbem
Logos32: f2f
Sir William: f2f (evt. pbem)
BlueSwan: f2f + pbem (Playdek)
frouvne: f2f + pbem (Playdek)
frouvne, administrator

Image
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Michael_Olsen »

Måske også Playdeck. Det kommer an på prisen og kvaliteten af produktet (jeg er ikke lige glad for al deres software).
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Frouvne »

Michael_Olsen wrote:[...] Edit: Jeg kan slet ikke se hvordan det skulle kunne spilles på 3 timer. Der er 10 ture, så det er under 20 minutter til hver tur. Det er et par minutter til hvert træk. Det ville jeg aldrig kunne gøre så hurtigt.
BlueSwan og jeg har mødtes nogle formiddage. Vi har haft sat tre timer af ... og har gerne nået to spil! Men så er de selvfølgelig også oftest stoppet en gang i MidWar.

Jeg har dog også spillet spil, hvor det har taget 8 timer. Med lidt rutine tænker jeg at tre-fire timer til et fuldt spil må være muligt.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Frouvne »

Michael_Olsen wrote:Måske også Playdeck. Det kommer an på prisen og kvaliteten af produktet (jeg er ikke lige glad for al deres software).
Det vil jo være dejligt, hvis vi kan enes om en platform! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by BlueSwan »

Michael_Olsen wrote:Nå ja, vi kan godt lige at tage os tid til at tænke over vores træk : - )

Måske også derfor jeg foretrækker PBEM. Så kan jeg nemt bruge 15-20 minutter uden der sidder nogen og bliver utålmodig : - )

Edit: Jeg kan slet ikke se hvordan det skulle kunne spilles på 3 timer. Der er 10 ture, så det er under 20 minutter til hver tur. Det er et par minutter til hvert træk. Det ville jeg aldrig kunne gøre så hurtigt.
Retfærdigvis skal det siges at stort set alle de spil jeg har spillet har været afsluttet i Mid War - og gerne på mellem 1½-2 timer. Jeg tror kun jeg har været i Late War 2 eller højst 3 gange, så kortene i Late War kender jeg ikke særlig godt.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Haekle
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 57
Joined: Thu Oct 31, 2013 9:47 pm
Favoritspil: Agricola, Terra Mystica, Resistance Avalon, Dominion.

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Haekle »

Jeg er nok også på. Helst PBEM eller PLaydeck (jeg ejer dog også spillet, og har spillet ca. 10 gange).

Blueswan har fortalt mig om jeres to spil på 3 timer, og det er godt nok også meget hurtigere end de fleste af mine spil. : )
Last edited by Haekle on Thu Apr 30, 2015 11:39 am, edited 1 time in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Stunke »

Har Playdek eller GMT sagt noget om hvordan PBEM kommer til at virke?
Findes der nogen previews af spillet endnu?

Trine og jeg spillede Twilight Struggle for nogen aar siden men har ikke haft tiden til at sidde ned og spillet eet langt sammenhaengde spil siden. Hvis vi kunne still et PBEM op saa kunne vi tage et traek eller to hver dag naar man sidder og holder pause paa arbejdet. DET ville vaere nice!
It's about playing games, not owning games.
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Michael_Olsen »

Haekle wrote:Blueswan har fortalt mig om jeres to spil på 3 timer, og det er godt nok også meget hurtigere end de fleste af mine spil. :)
Ja, for mig lyder det som at skænke sig et glas rigtig god vin, og så hælde det i sig i 2 hurtige slurke. Det kan godt lade sig gøre, især med øvelse, men det er ikke noget jeg ønsker at gøre. : - )
Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Kanzler »

Også meget interesseret. Har vel spillet omkring 10 spil siden spillet udkom.

Af tidsmæssige årsager er PBEM mest realistisk for mig.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by BlueSwan »

Frouvne og jeg tog to spil her til formiddag - det tog samlet 2½ time og jeg synes altså ikke det er fordi vi stresser overhovedet. Nu hjælper det selvfølgelig også lidt på tidsforbruget at første spil blev afsluttet i tredje runde og andet spil i sjette runde. Begge gange på at Sovjet blev tvunget til at spille CIA created, der jo er et DEFCON selvmordskort. Så to sejre til USA, selvom det oftest har været Sovjet der har vundet vores spil. Som vanligt nåede vi ikke til Late War.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Post Reply