Civilization: Beyond Earth

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Civilization: Beyond Earth

Post by Rune Petersen »

Mere rabat. MERE! :)
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Civilization: Beyond Earth

Post by Gunness »

Weee - tak for tippet :)

MOAR GAMES! MOAR GAMES :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Civilization: Beyond Earth

Post by Rune Petersen »

Ang. rabat på Steam-spil, så kan jeg anbefale Chrome-brugerne derude at installere http://www.enhancedsteam.com/.

Det tager 5 minutter at sætte op og så får man integreret hjælp til at finde de billigste tilbud på et givent spil når man browser Steam-butikken i Chrome. Det virker specielt godt sammen med ønskelisten. Der er masser af penge at spare (men så bliver man på den anden side også mere fristet :)).
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Civilization: Beyond Earth

Post by Myde »

Vi var desværre nogen der bare købte det direkte på steam fredag eftermiddag :cry:
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Civilization: Beyond Earth

Post by Rune Petersen »

Myde wrote:Vi var desværre nogen der bare købte det direkte på steam fredag eftermiddag :cry:
Been there, done that.

Det er dog blevet så ligetil at købe registreringsnøgler fra disse forhandlere at man bør kigge efter tilbud før man slår til. Green Man Gaming og GameKeysNow er mine foretrukne sites, men der er efterhånden rigtigt mange at vælge imellem.
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Civilization: Beyond Earth

Post by Stunke »

Myde wrote:Vi var desværre nogen der bare købte det direkte på steam fredag eftermiddag :cry:
Selvom jeg udmaerket godt forstaar det aergelige i at 'betale for meget' for et produkt, saa har du alligevel koebt Civ for en maengde penge du fandt rimeligt da du koebte spillet. Hvis ikke du synes det var for meget da, saa er det vel heller ikke for meget nu?

Desuden: hvor mange penge har du betalt for meget? Firs kroner? Er det en enkelt pizza plus udbringning der er gaaet tabt? Det er jo smaapenge, egentligt.

Jeg synes bare du skulle spille Beyond Earth for 80 kroner ekstra og saa virkelig malke de penge du har betalt... Der er noget med at penge givet ud till CIV spil hurtigt er en god kroner-pr-time investering :D
It's about playing games, not owning games.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Civilization: Beyond Earth

Post by netsapiens »

Stunke wrote:
Myde wrote:Vi var desværre nogen der bare købte det direkte på steam fredag eftermiddag :cry:
Selvom jeg udmaerket godt forstaar det aergelige i at 'betale for meget' for et produkt, saa har du alligevel koebt Civ for en maengde penge du fandt rimeligt da du koebte spillet. Hvis ikke du synes det var for meget da, saa er det vel heller ikke for meget nu?

Desuden: hvor mange penge har du betalt for meget? Firs kroner? Er det en enkelt pizza plus udbringning der er gaaet tabt? Det er jo smaapenge, egentligt.

Jeg synes bare du skulle spille Beyond Earth for 80 kroner ekstra og saa virkelig malke de penge du har betalt... Der er noget med at penge givet ud till CIV spil hurtigt er en god kroner-pr-time investering :D
Jeg holdt for mange år siden op med at downloade forskellige spill af samme grund. Spil er bare så meget sjovere når man har investeret i dem, og støtter udgiveren
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Civilization: Beyond Earth

Post by Myde »

Stunke wrote:
Myde wrote:Vi var desværre nogen der bare købte det direkte på steam fredag eftermiddag :cry:
Selvom jeg udmaerket godt forstaar det aergelige i at 'betale for meget' for et produkt, saa har du alligevel koebt Civ for en maengde penge du fandt rimeligt da du koebte spillet. Hvis ikke du synes det var for meget da, saa er det vel heller ikke for meget nu?

Desuden: hvor mange penge har du betalt for meget? Firs kroner? Er det en enkelt pizza plus udbringning der er gaaet tabt? Det er jo smaapenge, egentligt.

Jeg synes bare du skulle spille Beyond Earth for 80 kroner ekstra og saa virkelig malke de penge du har betalt... Der er noget med at penge givet ud till CIV spil hurtigt er en god kroner-pr-time investering :D
jeg er mest ærgerlig efter jeg har spillet det, er ikke synderlig imponeret :roll:
paragondk
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 45
Joined: Mon Oct 08, 2012 12:32 pm

Re: Civilization: Beyond Earth

Post by paragondk »

Brug http://isthereanydeal.com/

Du kan importere din Steam wish list, og så tjekker den alle sites. Når en vis pris (den du ønsker at betale) findes, får du en email med prisen og hvor den kan købes. Sæt X i "steam activated only" hvis ikke du vil have nogle på andre tjenester. :-)
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Civilization: Beyond Earth

Post by Rune Petersen »

Ja, det vælter ikke Civ 5 + udvidelserne af pinden for mit vedkommende. Mit indtryk efter 3 spil er, at Beyond Earth tager et skridt frem og to tilbage i forhold til forgængeren. Så må man bare håbe på nogle interessante mods fra Steam Workshop.

Jeg synes specielt at quest systemet er dødirriterende. Jeg føler mig trukket i alle mulige retninger i stedet for at spille min egen stil. Selvfølgeligt kan man bare gå sine egne veje, men eftersom quests udløser belønninger spiller man ikke efter udviklernes manuskript og må så betale prisen. Desuden giver det et tarveligt feel at man bare får en dialogboks når man vinder. Ikke nogen video eller flot illustration til at markere sejren. "Tillykke. Klik her for at gå til hovedmenuen."

Til gengæld er det en rigtigt fin idé at man kan vælge en sekundær bonus første gang man opfører en ny type bygning. Den må de godt overveje at putte ind i Civ 6.
Last edited by Rune Petersen on Tue Oct 28, 2014 10:38 am, edited 2 times in total.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Civilization: Beyond Earth

Post by Gunness »

Haha, kan godt se jeg er et par runder eller firs bagud.
Jeg har ikke rigtig spillet Civ siden Civ II (og SMAC) for mange herrens år, men efter at have leget lidt med de gamle spil, tænkte jeg, at det kunne være sjovt at hoppe på seneste runde.

Til trods for spillets tutorial synes jeg, at jeg er ved at drukne i spøjse ikoner, overvældende tech webs, affinities, quests og meget, meget andet. Så kan man lære det! ;)
Nå, det kommer vel efterhånden.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Civilization: Beyond Earth

Post by 40crew »

Rune Petersen wrote:Ja, det vælter ikke Civ 5 + udvidelserne af pinden for mit vedkommende. Mit indtryk efter 3 spil er, at Beyond Earth tager et skridt frem og to tilbage i forhold til forgængeren. Så må man bare håbe på nogle interessante mods fra Steam Workshop.

Jeg synes specielt at quest systemet er dødirriterende. Jeg føler mig trukket i alle mulige retninger i stedet for at spille min egen stil. Selvfølgeligt kan man bare gå sine egne veje, men eftersom quests udløser belønninger spiller man ikke efter udviklernes manuskript og må så betale prisen. Desuden giver det et tarveligt feel at man bare får en dialogboks når man vinder. Ikke nogen video eller bare en flot illustration til at markere sejren. "Tillykke. Klik her for at gå til hovedmenuen."

Til gengæld er det en rigtigt fin idé at man kan vælge en sekundær bonus første gang man opfører en ny type bygning. Den må de godt overveje at putte ind i Civ 6.
Jeg har endnu ikke fået købt spillet, men kan du ikke slå quests fra når du opretter dit spil?
Image
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Civilization: Beyond Earth

Post by Rune Petersen »

Det er ikke usandsynligt. Den indstilling er jeg dog ikke lige faldet over.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Civilization: Beyond Earth

Post by Frouvne »

Gunness wrote:Haha, kan godt se jeg er et par runder eller firs bagud.
Jeg har ikke rigtig spillet Civ siden Civ II (og SMAC) for mange herrens år, men efter at have leget lidt med de gamle spil, tænkte jeg, at det kunne være sjovt at hoppe på seneste runde.

Til trods for spillets tutorial synes jeg, at jeg er ved at drukne i spøjse ikoner, overvældende tech webs, affinities, quests og meget, meget andet. Så kan man lære det! ;)
Nå, det kommer vel efterhånden.
Min største tidsmæssige investering ligger også tilbage til tiden med Alpha Centauri, så jeg er også en smule overvældet tenderende til intimideret. På tilpas lavt niveau ser jeg dog intet problem i blot at kaste mig ud i det ... og så må jeg jo efterhånden finde ud af hvad der foregår i verden omkring mig... :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
SmiteMeister
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Thu Sep 14, 2006 9:37 pm
Location: nyborg
Contact:

Re: Civilization: Beyond Earth

Post by SmiteMeister »

Dom efter ca 20 timers spil

aliens er kedelige, traderoutes er kedelige, civ'sne er kedelige og ai'en er utroligt dum.

Alle de mange mange mange bygninger er kun forskellige på overfladen. Quest'ne gør at hver bygning for en slags udbytte mere, så de til sidst alle giver science/energy/food/health på een gang i forskellige forhold.

Spillet virker fladt og idéforladt.

Det er rigtigt at civ5 vanilla osse manglede mange ting, men dengang var civ5 nyt. Det er beyond earth ikke. BE lider da osse af samme udfordring som det gamle alpha centauri (SMAC) at det er svært at have et forhold til de forskellige [insert tech] termer i spillet, men SMAC havde dog et utrolig stærkt tema/univers som gennemsyrede hele spillet.

Væk er SMAC's enormt gode samfundsystem hvor man virkeligt følte at man enten var treehugging hippie eller diktatorisk bigbrother - og som man kunne ændre undervejs. Istedet har en handikappet udgave af civ5's society system, som slet ikke giver spillet liv.

Affinity systemet er det nærmeste BE kommer noget nyt, men det fungerer bare ikke når det er spredt ud over den grå, uigennemskuelige masse af [insert tech] teknologier. Man mangler overblik, og identifikation med hvordan ens civ faktisk udfolder sig.

Enhederne er pga. den dumme dumme ai ligegyldige. Kun i spil med andre mennesker giver det mening at overveje hvilke forbedringer man giver sine enheder. (Men her var SMAC nu ikke bedre)
Galleoner og ubåde er nu engang sjovere end endnu en svagt forbedret udgave af en super-duper-fremtids-skib som ligner de andres super-duper-fremtidsskib som bare er gult istedet for grønt.

Jeg har lagt 100vis af timer i civ5, men tror ikke jeg kommer til at lægge mere end de 8 timer i BE før en stor DLC måske får fyldt noget mere guf på det usle skrog.

that's my 2c
Post Reply