Ny Harddisk, hvad med Steamspil og andre digitale konti

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Ny Harddisk, hvad med Steamspil og andre digitale konti

Post by Sir William »

Får min computer retur i dag med en ny HD, da den gamle stod af for et par uger siden.

Alle mine spill har jeg fysisk, hovedparten installeret via Steam, men også nogle via Ubisoft pendant Uplay og Battlenet.

Nogen der ved om jeg skal geninstallere alle spillene igen eller om det ikke er nødvendigt?
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Ny Harddisk, hvad med Steamspil og andre digitale konti

Post by Michael_Olsen »

Hvis jeg forstår dig rigtig havde du dine spil på en harddisk som nu er blevet skiftet, hvilket vil betyde et "ja, det skal installeres igen". Ihvertfald for Steams vedkommende, de andre systemer kender jeg ikke (men det er kun hvis det er online, for eksempel browser spil, at de ikke skal installeres).
Image
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 64 times
Been thanked: 3 times

Re: Ny Harddisk, hvad med Steamspil og andre digitale konti

Post by AndersC »

Hvis det er en ny hard-disk, er den jo tom. Så ja, du skal hente og installere spillene igen. Desværre :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Ny Harddisk, hvad med Steamspil og andre digitale konti

Post by Sir William »

AndersC wrote:Hvis det er en ny hard-disk, er den jo tom. Så ja, du skal hente og installere spillene igen. Desværre :)
Jeps, en ny harddisk da den gamle pludselig meldte alvorlig sektorfejl. Så får sat en ny HD og har kun bedt om, at sørge for at Win7 virker og alle drivere er opdateret. Havde backup af alle dokumenter, så alle spillene ligger på den gamle HD. Har dog fået at vide, at den vil sidde i som sekundær HD.

Men der vil ikke være nogen problemer med Steam og lign., da de installeres på min allerede eksisterende Steam konto??? Så i teorien kunne jeg installere Steam og så ville Steam selv downloade alt de relevante. Nogle DLC f.eks. dem til Total War m.fl, har jeg jo ikke skiver til. Så hvis jeg installerer via DVD, vil Steam så opdatere med de relevante DLC´er?

Må jo bare forsøge mig frem, ikke at jeg får spillet så meget men alligevel.
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Ny Harddisk, hvad med Steamspil og andre digitale konti

Post by Michael_Olsen »

Kort fortalt: Alt hvad der er registeret og/eller købt hos Steam bliver hentet uden problemer. Det lyder som om du ikke har noget at bekymre dig over.
Image
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 64 times
Been thanked: 3 times

Re: Ny Harddisk, hvad med Steamspil og andre digitale konti

Post by AndersC »

Hvis den gamle harddisk stadig virker og sidder i som sekundær, burde du kunne køre spillene derfra. Men det kan godt være du skal angive deres placering manuelt i Steam..
Sidst spillet:
Image
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: Ny Harddisk, hvad med Steamspil og andre digitale konti

Post by BACON! »

EDIT: Jeg havde ikke fanget at harddisken var helt i stykker, så det her hjælper ikke i sig selv. Det er stadig en god ide at backuppe de store spil det et eksternt medie.

I Steam kan du lave backup af dine installerede spil. Klik Steam i menu linien -> backup and restore games. Så downloader der kun ganske få mb når du laver restore senere.
Last edited by BACON! on Thu Mar 20, 2014 12:47 pm, edited 1 time in total.
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Ny Harddisk, hvad med Steamspil og andre digitale konti

Post by Sir William »

BACON! wrote:I Steam kan du lave backup af dine installerede spil. Klik Steam i menu linien -> backup and restore games. Så downloader der kun ganske få mb når du laver restore senere.
Men det kan jeg vel ikke efterfølgende.

Nu har jeg vel kun 2 muligheder, installere spillene ved hjælp af DVD´erne eller gå ind i mit Steambibliotek og vælg "Download/Spil".
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: Ny Harddisk, hvad med Steamspil og andre digitale konti

Post by BACON! »

EDIT: Jeg havde stadig ikke fattet det :oops:

Jo, når du laver en backup, laves der en stor fed fil af de spil som du backupper, den kan du så gemme hvor du vil og bruge til at installere spillene fra senere med restore funktionen.
Måske misforstår jeg dig.
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
DraX
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Fri Feb 22, 2013 10:46 pm
Favoritspil: Seasons
Dominant Species
Descent
Mage Knight
Bang!
Location: Thorsager

Re: Ny Harddisk, hvad med Steamspil og andre digitale konti

Post by DraX »

Har du ikke en ekstern harddisk? For du kan bare kopiere hele Steam mappen over på den. Når du så får din nye harddisk, så kopierer du bare Steam mappen tilbage igen. Så er det hele som det skal være :)
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Ny Harddisk, hvad med Steamspil og andre digitale konti

Post by Sir William »

DraX wrote:Har du ikke en ekstern harddisk? For du kan bare kopiere hele Steam mappen over på den. Når du så får din nye harddisk, så kopierer du bare Steam mappen tilbage igen. Så er det hele som det skal være :)
Skal der ikke mere til?

Den gamle HD skulle være sat i som en slags sekundær HD, men uden styresystemer dog. Ved dog først helt eksakt når jeg henter den i dag.

Så i teorien kan jeg gå ind på den gamle, copy og så paste den over på den nye HD.

Ved ikke i hvilken fatning den gamle HD, da den meldte fejl og ideen med at bruge den som sekundær er også bare indtil den dør helt.

Bliver interessant at se hvordan det går så.
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: Ny Harddisk, hvad med Steamspil og andre digitale konti

Post by BACON! »

Det skal lige siges at hvis du har tingene liggende på den ekstra harddisk, så er det her Valve's guide til at flytte en steam installation:

The following instructions are a simple way to move your Steam installation along with your games:

1. Exit the Steam client application.
2. Browse to the Steam installation folder for the Steam installation you would like to move (C:\Program Files\Steam by default).
3. Delete all of the files and folders except the SteamApps folder and Steam.exe
4. Cut and paste the whole Steam folder to the new location, for example: D:\Games\Steam\
5. Launch Steam and log into your account.

Bagefter virker spille sikkert ikke før du laver en "verify integrity of game cache" på dem.
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Ny Harddisk, hvad med Steamspil og andre digitale konti

Post by Robert »

Problemet er ikke så meget installationen af spillene. Det er bare at installere dem igen. Steam husker at du har købt dem.
Det er smart at installere Steam selv i en folder udenfor "Programmer". Det er en sådan flytning BACON nævner (jeg har gjort det selv), men når du starter forfra installerer du bare Steam i C:\Steam el.lign.

Problemet er dine saves. Den skal du finde på din gamle disk og kopiere over på den nye. Så vidt jeg kan se ligger mine på .../Dokumenter/My games/...
Jeg hjælper gerne med at finde dem hvis du er interesseret.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Ny Harddisk, hvad med Steamspil og andre digitale konti

Post by Sir William »

Robert wrote:Problemet er ikke så meget installationen af spillene. Det er bare at installere dem igen. Steam husker at du har købt dem.
Det er smart at installere Steam selv i en folder udenfor "Programmer". Det er en sådan flytning BACON nævner (jeg har gjort det selv), men når du starter forfra installerer du bare Steam i C:\Steam el.lign.

Problemet er dine saves. Den skal du finde på din gamle disk og kopiere over på den nye. Så vidt jeg kan se ligger mine på .../Dokumenter/My games/...
Jeg hjælper gerne med at finde dem hvis du er interesseret.
Det må du meget gerne.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Ny Harddisk, hvad med Steamspil og andre digitale konti

Post by Robert »

Sir William wrote:Det må du meget gerne.
Mandag aften?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Post Reply