Sim city!

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Post Reply
User avatar
SmiteMeister
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Thu Sep 14, 2006 9:37 pm
Location: nyborg
Contact:

Sim city!

Post by SmiteMeister »

Ligesom i film verdenen er computerspil også ved at gå total i retro-nostalgi mode.

Sim city udkommer om en lille måned og der er faktisk multiplayer med, hvor man kan deles om at have hver sin by i samme region. Så kan man dele opgaver hvor en har tung industri og kraft-værker f.x. Og den anden har beboelseskvarterer og en uheldig smog sky drivende ind fra nabo-byen. Man behøver ikke være online samtidigt.

Det lyder super sjovt, men kører over det super dyre origin (køb key på playgames.dk)i stedet for steam, hvor jeg allerede har en del friends fra germangames forum.

Jeg skal uden tvivl have det, jeg har altid har været fan siden det første sim city spil i 1989, og jeg har prøvet det nye spil i beta, og blev total overbevist om det nye spils vidundere.

Hvis du også skal have det, kan vi jo finde hinanden på origin. Jeg hedder ligeledes SmiteMeister der.


Mvh thore
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Sim city!

Post by Myde »

Jeg har heller ikke spillet SimCity siden de allerførste for mange år siden, det kunne da godt være man skulle checke det ud :)
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Sim city!

Post by Foppwin »

Så er SimCity købt. Glæder mig super meget, men frygter at det er lavet så simpelt, at det bare er en hul skal med masser af glasur.
Danny

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Sim city!

Post by Mik »

Om ikke andet kan du jo nu more dig med at bygge Rundetårn!
(hvis rygtet taler sandt)
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Sim city!

Post by Stony »

Så er jeg igang med at installere. Jeg hedder BangMadsen på Origin
Sidst spillet:
Image
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Sim city!

Post by pytman »

Stony wrote:Så er jeg igang med at installere. Jeg hedder BangMadsen på Origin
Så det bare at krydse fingre for du kan spille :P Der har været KÆMPE problemer med EA's server siden release i USA d. 5.. Venter med at købe mit eksemplar en uges tid eller to indtil de får styr på deres servere..
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Sim city!

Post by Stony »

Den stod og downloadede og installerede i nat. (Jeg satte den bare igang, da jeg kom hjem igår aftes.) Her til morgen kunne jeg fint starte spillet. Omvendt er der nok ikke ligefrem spidsbelastning på dette tidspunkt af dagen, så det kan være jeg oplever lidt problemer i aften.
Sidst spillet:
Image
User avatar
SmiteMeister
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Thu Sep 14, 2006 9:37 pm
Location: nyborg
Contact:

Re: Sim city!

Post by SmiteMeister »

Jeg har spillet lidt sim city de sidste par dage med et par venner. Og det er faktisk blevet ganske hyggeligt. Der tager noget længere tid før man opdager at tallene i spillet bare slet slet ikke kan passe.

F.x. har jeg en by med 80000 indbyggere,
Den siger jeg har måske 33000 jobs, men kun 8000 workers. Så siger den at der er 22000 ledige jobs. 3000 pendler til byen.

Så hele min by med 80000 mennesker laver kun 8000 arbejdere. Og der er 22000 ledige jobs. alligevel klarer byen sig. Intet passer her.

Det er her hvor illusionen totalt brister.

Men det er stadig langt bedre end da spillet udkom hvor det var fuldstændigt ødelagt.


Det er således totalt ligegyldigt om en måned da cities: skylines udkommer.

https://www.paradoxplaza.com/news/Trave ... arch-10th/

Det ser ud til at gøre det som maxis har nægtet med sim city. At gøre byerne større end en landsby. Men klog af skade vil jeg kæmpe mod fristelsen til at købe det før jeg har set nogen anmeldelser. Men det ser fantastisk ud.
User avatar
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 226
Joined: Tue May 08, 2012 11:29 am
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
Location: Præstø

Re: Sim city!

Post by thomassvan »

SmiteMeister wrote: Det er således totalt ligegyldigt om en måned da cities: skylines udkommer.

https://www.paradoxplaza.com/news/Trave ... arch-10th/

Det ser ud til at gøre det som maxis har nægtet med sim city. At gøre byerne større end en landsby. Men klog af skade vil jeg kæmpe mod fristelsen til at købe det før jeg har set nogen anmeldelser. Men det ser fantastisk ud.
Jeg regner også med at hoppe på skylines men som du, vil jeg også gerne lige se det før jeg tror det. Der er udgivet meget makværk på det seneste.
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Sim city!

Post by Foppwin »

Ja, Cities: skyline ser spændende ud. Jeg må dog indrømme at jeg har visse forbehold.

De gamle SimCities havde en sammenhæng mellem borger-industri-butikker i en fin 3-enighed, men det var droppet i den nye. Husker en video har der var en der havde bygget en by kun med huse og parker. Når beboeren gik i parken fik han max happyness og det fik byen til at vokse til en metropol. Hvis Colossal bare laver en stor udgave af SimCity i den nyeste udgave, så vil de også fejle.
Danny

Image
User avatar
SmiteMeister
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Thu Sep 14, 2006 9:37 pm
Location: nyborg
Contact:

Re: Sim city!

Post by SmiteMeister »

Ja, det var en af de utallige bugs der var i simcity. Den er dog væk. Nu kræver det en noget større lup for at finde ud af at der er noget der ikke stemmer i simcity.

Men det klart mest irriterende ved simcity, som overgår alt andet: små bitte områder.
User avatar
SmiteMeister
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Thu Sep 14, 2006 9:37 pm
Location: nyborg
Contact:

Re: Sim city!

Post by SmiteMeister »

Cities: Skylines blæser simcity 2013 langt ud af vandet.

De to eneste ting jeg savner fra tidligere simcityspil er dels simcity 4's store sammenhængende kort hvor byer rent faktisk hang sammen mht. pendlere og varer, (imodsætning til sc2013) og jeg savner sc 2013's faktisk lidt smarte udvidelsessystem af visse bygninger som fx. olieboringer og lossepladser. SC2013's system med udvidelse af alm bygninger var nu osse ok, men var bare et problem i længden da SC 2013's område er så minituøst.
Post Reply