SIdekicking - dansk designblog på BGG (for tiden om 13 Days)

Her kan alle med en lille designer i maven diskutere alt omkring brætspilsdesign.
Post Reply
sortskæg
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 30
Joined: Thu Sep 09, 2010 5:21 pm
Location: Kbh

SIdekicking - dansk designblog på BGG (for tiden om 13 Days)

Post by sortskæg »

Jeg har andetsteds skrevet, at 13 Days er på Kickstarter (https://www.kickstarter.com/projects/16 ... le-crisis/), så nu vil jeg også gøre lidt reklame for de to designere!

Asger og jeg skriver bloggen Sidekicking på Boardgamegeek (https://boardgamegeek.com/blog/4588/sidekicking). Vi har startet den i forbindelse med udgivelsen af 13 Days og vil fortsætte fremover (vi har andre spil på vej. Gnuggets og Flamme Rouge i år og indtil videre Admiral of the Black næste år).

Lige nu har vi kastet os ud i en 13 kapitler lang designer diary, hvor vi går i detaljer om tilblivelsen af 13 Days. Nogle af de første kapitler handler om forsidebilledet på æsken, spillepladens layout og valget af lige præcis de 9 Battlegrounds. Abonner, hvis I synes det er interessant.

Bloggen er for dig, der synes det er sjovt at høre om de underliggende tanker bag meget specifikke designvalg og vil blære dig med lidt insiderviden om vores spil (ja ja, nu skal de lige komme i handelen først).

Vh,
Daniel
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: SIdekicking - dansk designblog på BGG (for tiden om 13 D

Post by Gunness »

Det var spændende og tænkevækkende læsning.
Jeg kan godt lide jeres overvejelser om at bruge tallet 13 som gennemgående element, men jeg kan især godt lide, at I afviger fra princippet, når alternativet giver et bedre spil.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply