Burning Suns - Live på Kickstarter

Her kan alle med en lille designer i maven diskutere alt omkring brætspilsdesign.
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Burning Suns - Live på Kickstarter

Post by glorn »

og ham til venstre hedder vistnok troels.
David.
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Burning Suns - Live på Kickstarter

Post by Stunke »

Vedr: Komponenter.

De kort der hoerer til racerne, er de i et smaat format af en eller anden slags? Naar man kigger paa oversigtsbilledet du har lagt paa kickstarter ser det ud som om de er smaa og kvadratiske.
Medmindre det er betydeligt billigere at lave de smaa kort end standardstoerrelse kort saa tror jeg at mange ville saette pris paa kort i normal CCG stoerrelse, fordi de naesten helt sikkert kan finde kortlommer til at passe paa deres spil. De 'fede' Amerikanerne kan ikke fordrage saadan nogen smaa fesne kort. Deres store haender vil have store kort. De foeles ikke episk at sidde og foere intergalaktisk krig med saadan nogen smaa lykkekagesedler, hvis du forstaar hvad jeg mener :D
Hvis kortet bliver stoerre er der ogsaa mere plads til baade at vise de fede illustrationer, men ogsaa at goere teksten laesbar saa det ikke er saadan noget fjollet font 8 noget som alle de gamle braetspillere ikke kan se. Al spiltekst der kan laeses fra den anden side af bordet er altid rart. Ikke at det skal vaere i magnaprint, vel, men bare laesbart.


Titanen:
Det 3D print der er lavet af den, ser ud som om den d8 der markerer hitpoints er ret besvaerlig at komme til, til sammenligning med planteray defence base og kolossen. Det ville vaere saa aergeligt om du fik skrabet penge sammen til at lave figurerne og saa sad man bare og var irriteret paa sin aandsvagt seje intergalaktiske doedsflyvemaskine fordi den var uhandy at lege med.

Digital regelbog:
Helt knaldet spoergsmaal, men faa man ikke en PDF regelbog paa Engelsk? Paa kickstarter siden skriver I:
(We're planning on providing backers with a PDF rulebook in German, French and Spanish)
Skulle der have staaet:
(We're planning on providing backers with a PDF rulebook in German, French, Spanish and English)
Analysis Paralysis:
Siden der er et worker placement element til spillet, hvilket jeg egentligt synes er superfedt, saa giver lige netop slags tit anledning til nogen hjernebraenderi, fordi nogen spillere (laes: saadan som mig) gaar helt i staa naar man tror man har lagt en plan og saa er der nogen der lige netop vaelger der pladser paa action kortene som man troede man skulle have. Agricola/Caylus/Puerto Rico syndromet. Mest Caylus...
Hvor mange har spillet Burning Suns og oplevet at det gaar lidt i staa fordi nogen er lang tid om det?
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Emilarsen
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 12
Joined: Thu Jan 10, 2013 10:37 pm
Favoritspil: Rome Total War, Starcraft... Cyclades, X-wing Miniatures... and my own games :)
Location: Flensburg
Contact:

Re: Burning Suns - Live på Kickstarter

Post by Emilarsen »

Haha, det lyder godt - så er jeg ikke den eneste med ondt i F5-tasten :D
Har jeg forstaaet det ret at man i een runde godt kan have action kortene liggende i raekkefoelge:
Exploration - Civilization - Special - warfare
men saa blander man dem og saa kan de godt ligge som
warfare - civ - spec - exp?
Lige præcis, de bliver blandet og ligger random hver runde. Så selvom du ligger en strategi, så bliver du nødt til hele tiden at rette en smule i den, for at den passer til virkeligheden ;)
Er det med vilje at skibe rammer paa lave slag mens diplomacy kraever hoeje terningeslag?
Ja og nej.. I starten var det fordi de så matchede en udregning jeg lavede på systemerne, ang. andre diplomatiske hændelser. Men efter at det blev taget ud af spillet igen, fik jeg ikke lavede talsystemet om igen i prototype.
Jeg vil gerne have at alle slag laves på 1-X, så derfor vil alt fremadrettet blive udregnet således.
Er der forskellig slags oekonomiske enheder man skal jonglere saasom: cashium, atraxium, dingbatium, gasium eller er penge bare penge?
Hahaha, der er lige kommet en ny en i spillet - der hedder gasium - awesome :D ... Ej, der er kun crystals, og det er din "income" - færdig bum.
Hvis du mangler flere folk til at teste for 2 spillere, saa er jeg mere end frisk. Det virker til at vaere et RET godt salgspunkt blandt BGG noerderne at man ikke noevendigvis skal samle en stor spilgruppe for at faa et godt spil ud af det. Exodus: Proxima Centauri virker til at vaere den naermeste konkurrent saadan temamaessigt. I hvert fald ud fra hvad jeg lige kan pejle.
Lyder godt - og nu bliver det til noget med den 20/04 i Kbh ... se på Papskubber.dk, hvor jeg har slået det op.
Ellers bliver der helt sikkert også mulighed for noget testspil, når vi kommer videre - og jeg skal måske på w00t osv. Så det kan vi snakke om.
Modtager man baade en digital og en fysisk udgave af regelbogen? Det ville nemlig vaere awesome at faa bege dele. Jeg taenker regelbogen starter som pdf alligevel saa det ville vel ikke vaere nogen oekonomisk udgift at sende den med, selvom der skal bruges tid paa at sende den...
Naar folk har adgang til en regelbog, saa er de nemlig meget mere tilboejelige til at ville investere i spillet ogsaa. Der er ikke noget der lokker som at sidde med en regelbog til et godt spil. Jeg er lige ved at sige: desto flere piratkopier af pdf'en der kommer i omloeb, desto flere fysiske kopier vil du formentlig kunne saelge. :D
Det regner jeg med. Jeg bestiller jo flere spil hjem i produktion end jeg kommer til at sælge på forudbestillinger, det er ligesom givet på forhånd. Så for at kunne sælge endnu flere, kunne man sagtens sende PDF'en i omløb i en eller anden forstand. Er helt enig i din vurdering.

Tror det er alt for mig, før øvelsen starter....
Jeg må hellere i tøjet ;)

Ha' en kanon dag!
Bedste hilsner Emil
Burning Suns - http://kck.st/1d2sRN6
User avatar
Emilarsen
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 12
Joined: Thu Jan 10, 2013 10:37 pm
Favoritspil: Rome Total War, Starcraft... Cyclades, X-wing Miniatures... and my own games :)
Location: Flensburg
Contact:

Re: Burning Suns - Live på Kickstarter

Post by Emilarsen »

Hehehe, okay... lyn hurtigt :D

- Alle kort bliver i samme praktiske standard størrelse af alm. blackjack kort (det er bare noget prototype geil).
SPECIELT med henblik at have det awesome artwork til at tage sig godt ud!

- Titanen, har jeg faktisk snydt en lille smule med... den kan ikke holde d8'en på helt den måde den gør nu. Men jeg har selv lavet figuren, så bare rolig, den skal nok blive vildt fed - alt skal printes lokalt, og så sender jeg de modeller til Kina med beskrivelser :)

- Hahaha, godt spørgsmål - så jeg skyndte mig selvfølgelig at rette i campaign, så der også står english - TAK!

- Det har ikke været slemt med worker placement delen i forhold til dem der skal analysere meget, har selvfølgelig haft et par stykker, der lå på den tunge side.
Jeg tror det ligger i, at der ikke er så meget reel data som skal kværnes. Så selvom du skal tænke over andre løsninger, er de ikke "så" krævende. Det er min umiddelbare konklusion, men jeg skal være ærligt at sige jeg ikke har gravet dybere i det, da jeg ikke har oplevet det gå "amok" under et spil :D

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Super mange tak for de gode spørgsmål! Det holder mig jo helt på dupperne :D
Ha' en god dag!
Bedste hilsner Emil
Burning Suns - http://kck.st/1d2sRN6
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Burning Suns - Live på Kickstarter

Post by Stunke »

It's about playing games, not owning games.
User avatar
Emilarsen
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 12
Joined: Thu Jan 10, 2013 10:37 pm
Favoritspil: Rome Total War, Starcraft... Cyclades, X-wing Miniatures... and my own games :)
Location: Flensburg
Contact:

Re: Burning Suns - Live på Kickstarter

Post by Emilarsen »

Tak for en god dag! Det var fedt, og jeg er virkelig klar til at gøre det igen... specielt efter at jeg har siddet og tweaket på balance på units og abilities, plus wording i regelsættet.

Læs evt. det overview Frederik gav af Burning Suns her, http://www.boardgamegeek.com/thread/965 ... otype-play

Hvis I vil lege med til næste prototype spiltest, så er linket her: http://www.papskubber.dk/forum/discussi ... ng-i-kbh-2

Ha' en rigtig god weekend alle sammen :)
Venlige hilsner Emil
Bedste hilsner Emil
Burning Suns - http://kck.st/1d2sRN6
Post Reply