Göttingen - Convention for designere

Her kan alle med en lille designer i maven diskutere alt omkring brætspilsdesign.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Göttingen - Convention for designere

Post by Stony »

Jeg opdagede lige, at der findes en årlig convention for brætspildesignere. Den finder sted i Göttingen. I år ligger det den 5-6 Juni, så det er der ikke så længe til. Næste år kunne jeg godt overveje, at sigte efter at tage derned. Både for at præsentere, men i ligeså høj grad for at skabe forbindelser og møde ligesindede.

http://bg.geekdo.com/thread/522405/bgg- ... convention
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Göttingen - Convention for designere

Post by Mik »

Det er de samme mennesker man møder i Essen.
Men hvis du interesserer dig for spildesign var det måske en god i ide at melde dig ind i Spildesignerforeningen.
Image
User avatar
Johnny Ebsen
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 21
Joined: Mon Nov 02, 2009 4:10 pm
Favoritspil: Elfenland, Dominion, Niagara, Zooloretto, Cuba, Imperial, Shark
Location: Tyskland
Contact:

Re: Göttingen - Convention for designere

Post by Johnny Ebsen »

Hej Stony

Da jeg selv har været fast besøger i Gøttingen de sidste 10 år, kan jeg fortælle lidt om hvad du kan forvente.
Gøttiingen er vokset konstant over de 10 år og sidste år var vi 170 deltagere. Forlagsredaktørene der kommer er håbløst overbelastet med mængden af spil de får præsenteret og man kan ikke forvænte alt for meget. Jeg benytter i reglen træffet til at møde andre designere og udvæksle erfaringer etc. Hvis man ønsker at vise sine spil til forlagene er det en god ide at kontakte dem i forvejen og aftale en termin, så er chancen lidt større for at du får den tid der er nødvendig.
Hvis man er heldig og redaktørene forlanger at få tilsendt reglerne (eller sågar en prototype) skal man også huske at direkte efter Gøttingen får de store mængder regler og prototyper tilsendt, så det er en god ide at tænke lidt over hvordan man kan sørge for at redaktøren kan genkende netop dit spil.
MVH
Johnny
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Göttingen - Convention for designere

Post by Stony »

Mik wrote:Det er de samme mennesker man møder i Essen.
Men hvis du interesserer dig for spildesign var det måske en god i ide at melde dig ind i Spildesignerforeningen.
Ja ja, alting er "nemt", når man på forhånd har en ide om, hvem man skal rette henvendelse til. Men hvor man næsten får det serveret på et fad i Göttingen, sker det jo kun i Essen, hvis du er meget proaktiv i at opsøge.
Jeg var ikke bekendt med den forening. Den skal da som minimum studeres nærmere.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Göttingen - Convention for designere

Post by Helle »

Stony wrote: Den skal da som minimum studeres nærmere.

- og som maksimum?
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Göttingen - Convention for designere

Post by Mik »

Stony wrote:Ja ja, alting er "nemt", når man på forhånd har en ide om, hvem man skal rette henvendelse til. Men hvor man næsten får det serveret på et fad i Göttingen, sker det jo kun i Essen, hvis du er meget proaktiv i at opsøge.
Jeg var ikke bekendt med den forening. Den skal da som minimum studeres nærmere.
SAZ er altid repræsenteret i Essen. De er lige overfor området hvor designere kan udstille deres prototyper (Autorenwerkstat).
Image
Post Reply