Bedste Session rapport nogensinde (Battlestar Galactica)

Her gives gode råd til hvordan man bedst lærer andre et spil at kende, hvor man kan få informationer, der kan sætte én selv i stand til at lære et spil m.m.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Bedste Session rapport nogensinde (Battlestar Galactica)

Post by Jens_Hoppe »

netsapiens wrote:Jeg har set sæson 1 færdig (nu vi alligevel er på den tangent), og jeg synes serien er fed, præmissen er i orden, og der er potentiale for fede elementer.

men GUDFADER bevares hvor kunne de forfatttere godt lige have rystet kliché posen inden de lavede karakterer til den serie. Jeg savner virkelig noget nytænkning og nogen interessante skæbner.. at man stikker en cigar i munden på en kvindelig pilot gør hende ikke interessant.
Jeg er vist meget enig: Potentiale for fede elementer, men aldrig er så mange klichéer og amerikanske stereotyper set på så lille et areal! :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Bedste Session rapport nogensinde (Battlestar Galactica)

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:Jeg oplevede det meget positivt, at der med anden serie skete et væsentligt skift... så der ér noget at holde ved for!
Det lyder godt, jeg må kæmpe mig færdig med første serie, kan jeg høre. Omend jeg bemærker at du, til trods for det ovenstående, alligevel hænger fast i anden serie... ;)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Bedste Session rapport nogensinde (Battlestar Galactica)

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:
Frouvne wrote:Jeg oplevede det meget positivt, at der med anden serie skete et væsentligt skift... så der ér noget at holde ved for!
Det lyder godt, jeg må kæmpe mig færdig med første serie, kan jeg høre. Omend jeg bemærker at du, til trods for det ovenstående, alligevel hænger fast i anden serie... ;)

Det gør jeg, og jeg ved ikke helt hvorfor. Det kan dog lige så godt hænge sammen med afsnittenes længde, som med indholdet. Jeg er nok mere til TV-serier af 30-45 varighed pr. afsnit. Men sådan er det måske med ungdommen i dag...?! :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Bedste Session rapport nogensinde (Battlestar Galactica)

Post by Helle »

Frouvne wrote:
Jens_Hoppe wrote:
Frouvne wrote:Jeg oplevede det meget positivt, at der med anden serie skete et væsentligt skift... så der ér noget at holde ved for!
Det lyder godt, jeg må kæmpe mig færdig med første serie, kan jeg høre. Omend jeg bemærker at du, til trods for det ovenstående, alligevel hænger fast i anden serie... ;)

Det gør jeg, og jeg ved ikke helt hvorfor. Det kan dog lige så godt hænge sammen med afsnittenes længde, som med indholdet. Jeg er nok mere til TV-serier af 30-45 varighed pr. afsnit. Men sådan er det måske med ungdommen i dag...?! :wink:
EDIT: læs: ALDERDOMMEN i dag.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Bedste Session rapport nogensinde (Battlestar Galactica)

Post by Jens_Hoppe »

Helle, du bliver virkelig nødt til at lade Allan vælge en Morten Korch-film en gang imellem, når I ser TV. :lol:
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Bedste Session rapport nogensinde (Battlestar Galactica)

Post by Stony »

Det er efterhånden længe siden, at folk bl.a. i denne tråd anbefalede at man holdt fast i Battlestar Galactica, så man kom forbi første sæson. På daværende tidspunkt havde jeg kun set første sæson (mens den kørte på 5'eren), og synes det var okay underholdning uden at det på nogen måde imponerede. Plottet var fedt, effekterne okay, skuespillet lod til tider noget at ønske, og karaktererne var horriblet karikerede. (Baltar anyone?)

Efter anbefalingerne fik jeg luret, at serien ville blive udgivet på bluray, og den købte jeg så. Det var næppe sket ellers. Nu er jeg næsten ved vejs ende på anden sæson, og vil bare sige Image

Serien har afgjort fået et løft i anden sæson. Der er stadig nogle huller, men nu er serien absolut seværdig. Jeg håber det holder hele vejen.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Bedste Session rapport nogensinde (Battlestar Galactica)

Post by Jens_Hoppe »

Stony wrote:Serien har afgjort fået et løft i anden sæson. Der er stadig nogle huller, men nu er serien absolut seværdig. Jeg håber det holder hele vejen.
Jeg tror jeg er enig - anden sæson var for mig også generelt bedre end første. Men jeg har stadig et problem med at jeg synes serien svinger for meget i kvalitet - lige som jeg har set et afsnit eller to der var velspillede og havde et spændende plot, kommer endnu et par afsnit hvor man skal have de amerikanske værdier forklaret på den mest patroniserende tænkelige måde: "Se børn, i dag skal vi lære hvorfor pressefrihed og demokratiske valgprocesser er essentielle for samfundet!"

Selv har jeg i lang tid hængt fast i starten af tredie sæson
spoiler wrote:(efter et afsnit hvor man fik forklaret den øjenåbnende sandhed at godt og ondt ikke er sort/hvidt, f.eks. at selvmordsbombere i visse tilfælde kan være good guys der er pressede ud i det! Stof til eftertanke!!) :D
... og der har jeg vist hængt fast i lang tid efterhånden (og det passer tidsmæssigt vist meget godt med at jeg der omkring opdagede Firefly).
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Bedste Session rapport nogensinde (Battlestar Galactica)

Post by Andrea »

Jens_Hoppe wrote: Jeg tror jeg er enig - anden sæson var for mig også generelt bedre end første. Men jeg har stadig et problem med at jeg synes serien svinger for meget i kvalitet - lige som jeg har set et afsnit eller to der var velspillede og havde et spændende plot, kommer endnu et par afsnit hvor man skal have de amerikanske værdier forklaret på den mest patroniserende tænkelige måde: "Se børn, i dag skal vi lære hvorfor pressefrihed og demokratiske valgprocesser er essentielle for samfundet!"
Jeg synes stadig, det er meget interessant, at I er/har været så skeptiske over for den serie, da det helt sikkert er den bedste serie, jeg nogensinde har set, og at jeg derudover kun har hørt meget begejstrerede udtalelser fra resten af min omgangskreds, der har set serien :)

(men så vil jeg godt tilføje, at der også er et par afsnit i sæson to, som irriterede mig - sæson et var jeg til gengæld fint tilfreds med)

Jeg tror, jeg må se lidt Battlestar her i weekenden...
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Bedste Session rapport nogensinde (Battlestar Galactica)

Post by Gunness »

Lidt efter midten af sæson 3 er der 3-4 afsnit, der mest handler om parforholdsfnidder. Det er vildt uinteressant og gør intet for den samlede historie. Det var jeg ved at gå død i. Heldigvis tager fortællingen fart igen, og der er smæk på afslutningen af sæsonen :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Bedste Session rapport nogensinde (Battlestar Galactica)

Post by Frouvne »

Personligt gik jeg i første omgang fuldkommen død efter første afsnit - men det siger måske mere om mig end om serien. Heldigvis tog jeg fat på den igen senere og så hele serien med stor fornøjelse. Personligt havde jeg et problem med afslutningen - men igen: hvem/hvad siger det noget om? :wink:
frouvne, administrator

Image
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Bedste Session rapport nogensinde (Battlestar Galactica)

Post by Rune Petersen »

Frouvne wrote:Personligt havde jeg et problem med afslutningen - men igen: hvem/hvad siger det noget om? :wink:
Det siger en del om BSG - jeg synes personligt at det var luddovent at ende serien med deus ex machina. Det er en typisk respons på, at forfatteren er på vildspor og fænomenet plager RIGTIGT meget sci-fi.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Bedste Session rapport nogensinde (Battlestar Galactica)

Post by Jens_Hoppe »

Det gode ved at genoptage disse gamle tråde en gang imellem er at det giver mig lidt motivation for at se nogle flere afsnit. Den sidste uges tid er det blevet til yderligere fire afsnit fra starten af sæson 3 (inkl. de to Exodus-afsnit), og de var sgu meget gode: Gang i handlingen, rumskibe der eksploderer, den slags... Serien flytter sig, og der sker spændende ting undervejs!
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Bedste Session rapport nogensinde (Battlestar Galactica)

Post by Jens_Hoppe »

Jens_Hoppe wrote:Det gode ved at genoptage disse gamle tråde en gang imellem er at det giver mig lidt motivation for at se nogle flere afsnit. Den sidste uges tid er det blevet til yderligere fire afsnit fra starten af sæson 3 (inkl. de to Exodus-afsnit), og de var sgu meget gode: Gang i handlingen, rumskibe der eksploderer, den slags... Serien flytter sig, og der sker spændende ting undervejs!
OMG, der er næsten gået et år siden sidst! Men nu har jeg set tredie sæson færdig (sæsonafslutningen var fed nok) OG set de første par afsnit i sæson 4. :D Måske 2011 skal blive året hvor jeg kommer igennem hele molevitten...?
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Bedste Session rapport nogensinde (Battlestar Galactica)

Post by Helle »

Jeg har set dem alle med fornøjelse, men jeg kan også godt lide lidt fantastiske historier.

Til gengæld så vi Lost første sæson med stor fornøjelse, men gik i stå lige inde i 2. og det er meget svært at skulle i gang igen. Og vi er gået i stå i et par andre serier også ...

Vi ser for tiden CSI (list hist og pist), men der går ikke 10 min før vi begge sidder og surfer samtidig - eller jeg har fundet strikketøjet frem ..... Det er længe siden, at jeg har set noget, hvor jeg følte, at det var nødvendigt at følge med hele vejen for at få plottet og styr på det hele ... Battlestar var lidt mere sådan end så meget andet.

Allan har lige foræret mig nogle miniserier med Adam Dalglish i efterårsferiegave :D - der har jeg en forventning om faktisk, at de vil underholde - selvom tempoet helt sikkert (og forhåbentligt stadig) er så langsomt, som da jeg var 15 år yngre. Men det er jo en helt anden genre!
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Bedste Session rapport nogensinde (Battlestar Galactica)

Post by Andrea »

Vi fik også set Battlestar Galactica færdig for et stykke tid siden. Lidt vemodigt, for jeg elsker virkelig den serie, men samtidig også ok, for fjerde sæson var ikke særlig god. For et halvt år siden (tror jeg) så vi første sæson af The Shield, og nu vil vi bestille resten af serien, så det bliver nok den, vi kommer til at se det næste stykke tid. Jeg håber også på at få lånt tredje sæson af Lost og komme videre med serien, for de to første sæsoner åd vi råt - men af uvisse årsager kom vi aldrig videre med den...
Post Reply