Bedste Session rapport nogensinde (Battlestar Galactica)

Her gives gode råd til hvordan man bedst lærer andre et spil at kende, hvor man kan få informationer, der kan sætte én selv i stand til at lære et spil m.m.
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Bedste Session rapport nogensinde (Battlestar Galactica)

Post by Stunke »

Helle wrote:Jeg har set dem alle med fornøjelse, men jeg kan også godt lide lidt fantastiske historier.
Verdens måske bedste tegneseriefortælling nogensinde: Avatar The last Airbender, (den serie som M. Night Shayalaman lige har voldtaget skamløst).
3 sæsoner, semi-fantasy, knuselskelige karakterer, eksistentielle spørgsmål, fede slåskamps, god humor, karakterudvikling, virkeligt fede småhistorier, passende fortælling for både børn og voksne. Man kan købe alle 3 sæsoner gennem amazon.co.uk på dvd til region 2 for omkring 300 kroner.
Selvom man ikke er til tegnefilm, så skylder man alligevel sig selv at se Avatar.

Hvis du er til fantastiske historier i ordet fantastisks oprindelige betydning så kan du læse "Saga of Seven Suns" af Kevin J Anderson. Han er ikke bange for at grave lidt fortælingscheesecake frem for at kunne skrue sin fortælling op i et endnu mere episk leje. Hvis man godt kan lide "mere fart på klovn" princippet, så er der små 5000 siders high tech/semifantasy/rumopera der venter på dig.

Du kan endda låne bøgerne af mig hvis det er.
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Bedste Session rapport nogensinde (Battlestar Galactica)

Post by Jens_Hoppe »

Jens_Hoppe wrote:
Jens_Hoppe wrote:Det gode ved at genoptage disse gamle tråde en gang imellem er at det giver mig lidt motivation for at se nogle flere afsnit. Den sidste uges tid er det blevet til yderligere fire afsnit fra starten af sæson 3 (inkl. de to Exodus-afsnit), og de var sgu meget gode: Gang i handlingen, rumskibe der eksploderer, den slags... Serien flytter sig, og der sker spændende ting undervejs!
OMG, der er næsten gået et år siden sidst! Men nu har jeg set tredie sæson færdig (sæsonafslutningen var fed nok) OG set de første par afsnit i sæson 4. :D Måske 2011 skal blive året hvor jeg kommer igennem hele molevitten...?
Og det blev det nemlig! Det har godt nok taget nogle år i det hele, men nu er jeg altså (takket være et par sygedage) blevet færdig med 4. sæson også.

Sidste sæson kom jeg faktisk hurtigt igennem, for (igen modsat Andrea, wink-wink ;) ) synes jeg den var den suverænt bedste sæson i serien: Ikke særligt meget moraliseren og irriterende afsnit hvor plottet går i tomgang, men med fokus på dramaet i historien og på nødvendigheden af at ryste posen godt og grundigt en gang imellem. Fed slutning - omend sikkert ikke særlig plausibel hvis man tager skeptiker-hatten på - men hvad gør det? Det var i hvert fald god underholdning.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Bedste Session rapport nogensinde (Battlestar Galactica)

Post by Andrea »

Jens_Hoppe wrote: Sidste sæson kom jeg faktisk hurtigt igennem, for (igen modsat Andrea, wink-wink ;) ) synes jeg den var den suverænt bedste sæson i serien: Ikke særligt meget moraliseren og irriterende afsnit hvor plottet går i tomgang, men med fokus på dramaet i historien og på nødvendigheden af at ryste posen godt og grundigt en gang imellem. Fed slutning - omend sikkert ikke særlig plausibel hvis man tager skeptiker-hatten på - men hvad gør det? Det var i hvert fald god underholdning.
Så du kan godt lide afsnit, hvor der ikke sker noget som helst? Det havde jeg ikke lige forventet ;)
Jeg syntes, den sidste sæson var præget af for mange afsnit, som ikke rigtig handlede om noget, flere dødsfald som virkede som hovsaløsninger og nu-skal-der-bare-ske-noget og med en slutning som var sådan lidt... nåja... ligegyldig. Men på trods af det er det stadig min yndlingsserie :)
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Bedste Session rapport nogensinde (Battlestar Galactica)

Post by Jens_Hoppe »

Andrea wrote:Så du kan godt lide afsnit, hvor der ikke sker noget som helst? Det havde jeg ikke lige forventet ;)
Øh nej, det var vist lige det modsatte jeg sagde. Prøv igen. :mrgreen: Uanset om man kan lide de sidste afsnit eller ej, har jeg svært ved at forestille mig hvordan man kan karakterisere dem som "afsnit, hvor der ikke sker noget som helst", så den må du vist længere ud på landet med... Det er da om noget den del af serien hvor handlingen kører stærkest.

Men kan man ikke lide den slags afsnit, kan man selvfølgelig altid gense nogle af de åndeløst spændende afsnit fra tidligere i serien i stedet - jeg husker stadig med jubel afsnittet om quorom'ets håndtering af fødevarekrisen i flåden, eller det handlingsmættede afsnit om vigtigheden af velfungerende fagforeninger på mineskibet, eller den hvor Chief Tyrol på egen hånd opdager alvorlige problemer med noget mekanisk (!), eller den med vigtigheden af at have pressefrihed, eller... :lol: :lol:
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Bedste Session rapport nogensinde (Battlestar Galactica)

Post by netsapiens »

Da tråden alligevel er gået væk fra selve spillet og over i BSG universet, så må jeg lige dele:
Image
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Bedste Session rapport nogensinde (Battlestar Galactica)

Post by Brichs »

Haha, jeg faldt lige over det selvsamme billede. I do love Starbuck
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Post Reply