Richelieu

Her findes og udveksles links og opskrifter på spil, man selv kan lave.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Richelieu

Post by Frouvne »

Richelieu er nu stillet gratis til rådighed, efter at man alligevel ikke har kunnet opdrive det i en årrække. Michael Schacht har samtidig arbejdet videre med reglerne, så spillet nu kan spilles af 2 til 4 spillere.

http://www.spiele-aus-timbuktu.de/richdown.html
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Post by Gunness »

Er der nogen, der har prøvet det? Er det værd at give sig i kast med?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Richelieu

Post by Helle »

Du kan prøve det på mabiweb.com eller spielbyweb.com, hvor det kan spilles - før du kaster dig ud i det ...
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Richelieu

Post by Gunness »

Det var ellers en gammel tråd, du fik hevet frem der :)
Jeg takker for inputtet, men jeg lavede spillet som gør-det-selv-projekt for ca. 1½ år siden. Heldigvis har det været indsatsen værd: det var hurtigt at fabrikere spillet, og det er en fin lille filler uden at være noget særligt.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Richelieu

Post by Helle »

Jamen, dog, jeg kiggede ikke på datoen, det var fordi jeg ledte efter tråden, hvor tobias manglede brikker, fordi der der var et link til, hvor man kunne købe blanke brikker, som Martin skulle bruge i en anden tråd...
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Richelieu

Post by Gunness »

Det lød ellers kompliceret :D Eller også har jeg bare ikke fulgt godt nok med i trådene.
Men altså, et hyggeligt og ganske nydeligt abstrakt spil.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Richelieu

Post by Mik »

Har originalspillet "Kardinal & König Kartenspiel" i min Spiele aus Timbuktu-æske. Har også spillet Ravensburger-udgaven en enkelt gang, da Annemette har denne udgave. Det er dog mange år siden at jeg har spillet nogen af dem - og jeg har ikke savnet dem.

Michael Schacht er en af mine yndlingsdesignere, men foretrækker absolut hans 'store' spil.
To nye er på vej, som begge kan anbefales.
Image
Post Reply