Mangler der nu brikker igen?

Her er der mulighed for at diskutere alt omkring designere og forlag.
Post Reply
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Mangler der nu brikker igen?

Post by Helle »

Jeg har meget få erfaringer med manglende brikker og de enkelte forlags service. Jeg har klart en forventning om, at det virkelig ikke kan tage lang tid, og det burde da bare komme på plads i en fart... Noget siger mig imidlertid, at det ikke er virkeligheden.

Mine egne erfaringer begrænser sig til et par forskellige forlag:

Ystari - af et par omgange. Det viste sig, at en del af eksemplarerne af det første Caylus manglede brikker. Brikkerne kom, men det tog lidt tid, og der var kun lidt kommunikation med forlaget :?

RioGrande reagerer hurtigt, men det tager lidt tid med forsendelsen :)

Scmidt Spiele - man sender blot en formular via nettet og har brikkerne to dage senere :D

I virkeligheden handler det jo ikke kun om, hvor nemt det er at få sine brikker, men også hvor tit der mangler brikker... :x
SigsPerry
Posts: 5
Joined: Mon May 01, 2006 10:15 am
Location: Frederiksberg

Post by SigsPerry »

Mayfair er super. I Sternenfahrer går holderne til løfteraketterne i stykker :roll: Det er stort set ligegyldigt hvor forsigtigt de bliver behandlet. Enten skal de finslibes inden man begynder at spille med dem, ellers må man forvente at de på et tidspunkt knækker. Mayfair har fået lavet et erstatningsmodul der sættes udenpå rumskibet.

Image

Det tager en mindre krig, for landpost fra US er ikke ligefrem fra dag til dag, men netop som man en dag har opgivet kommer det ca. 2 måneder efter... :lol: Men ikke desto mindre en fantstisk service som løfter Mayfair ind i kategorien af fantastiske selskaber som et lysende eksempel til efterlevelse af mange. De fik fem stjerner den dag pakken dumpede ind gennem brevsprækken.
Anders
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 495
Joined: Mon May 01, 2006 12:01 am
Location: Kbh Ø

Post by Anders »

Jeg købte fornyeligt Caylus og Fury of Dracula og i begge spil manglede der brikker. Jeg sendte en mail til Ystari Games og Fantasy Flight Games og fik svar fra begge forlag, samme dag. Brikkerne kom et par uger efter – relativ hurtig respons og god service. Det viste sig imidlertid at den manglende brik, tilsendt fra FFG, var fuldstændig mast og måtte igennem en kærlig behandling før end den kunne bruges. Benene var bukket, således at figuren ikke kunne stå oprejst, men lå ned – en mindre detalje, men forstyrrede spiloplevelsen en anelse.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Post by Frouvne »

Anders wrote:Benene var bukket, således at figuren ikke kunne stå oprejst, men lå ned – en mindre detalje, men forstyrrede spiloplevelsen en anelse.
Hej Anders,

har du så ikke blot bedt om at få tilsendt en ny - det er da bare for irriterende!?

Vi har f.eks. tidligere været udsat for at få sendt brikker fra Ystari, der var pakket så ringe, at de var røget ud af emballagen før de nåede frem. Så har de naturligvis blot været nødt til at sende dem igen...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

Jeg har prøvet, at mangle enkelte kort til et nyt Stikord fra dan-spil, jeg sendte dem et brev omkring hvilke kortnumre. Kortene var kun inden for de "lette" kort. De sendte mig så samtlige "lette" kort, så det var jo fint nok. Men de refunderede ikke mine omkostinger mht til frimærke (jeg nævnte heller ikke, at jeg principielt synes, at den "omkostning" burde være dækket). Men alligevel er jeg godt tilfreds. I Settlers Søfarer manglede jeg et par plader til vand, og så skrev jeg igen til kære dan-spil, og fik hvad jeg manglede. Jeg har også en gang købt et spil gennem en forhandler i udlandet, og der manglede noget, jeg kontaktede, så forhandleren, som klarede problemet for mig. Det er jo altid meget nemt, at skrive til dan-spil, men det kan virke uoverskueligt, hvis man eksempelvis selv skal til at "brokke sig" til spiludgivere i Burkina Faso, hvorfor det kan være rart, hvis butikken, man har købt spillet i, kan klare en sådan service.
Danny Rasmussen
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

Så har jeg lige fået et oversigtskort for Behemund von Tarrent til Im Zeichen des Kreuzes. Det tog ca. 14 dage fra jeg mailede Queen Games i Tyskland til jeg modtog oversigtskortet, der manglede i spillet. Det er fint nok.
Danny Rasmussen
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Jeg fik testet Wizards of the Coast sidste år, da jeg manglede nogle brikker til et Avalon Hill-spil. Først tænkte jeg, at der sikkert ville blive et værre hyr med at komme i kontakt med dem, men de havde en fin lille kontaktformular på hjemmesiden, som man kunne udfylde, og efter et par dage svarede de på min henvendelse.

Her henviste de mig til deres danske distributør, og mindre end en uge efter, at jeg havde skrevet til dem, modtog jeg de manglende brikker. Fornem service! :)
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

SigsPerry wrote:Mayfair er super. I Sternenfahrer går holderne til løfteraketterne i stykker :roll: Det er stort set ligegyldigt hvor forsigtigt de bliver behandlet. Enten skal de finslibes inden man begynder at spille med dem, ellers må man forvente at de på et tidspunkt knækker. Mayfair har fået lavet et erstatningsmodul der sættes udenpå rumskibet.
Vildt ! Det vidste jeg ikke ! Kan man stadig det ? mine er nemlig også knækket.
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Post by Frouvne »

stoffer wrote:
SigsPerry wrote:Mayfair er super. I Sternenfahrer går holderne til løfteraketterne i stykker :roll: Det er stort set ligegyldigt hvor forsigtigt de bliver behandlet. Enten skal de finslibes inden man begynder at spille med dem, ellers må man forvente at de på et tidspunkt knækker. Mayfair har fået lavet et erstatningsmodul der sættes udenpå rumskibet.
Vildt ! Det vidste jeg ikke ! Kan man stadig det ? mine er nemlig også knækket.
Jeg ville forsøge at droppe dem et par linjer pr. mail, hvis jeg var dig. Jeg gjorde det for et par år siden, da vi havde et eksemplar af spillet med fint resultat. Det kan da godt være, at de er udgået nu... men det er vel forsøget værd! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

Så har jeg skrevet til Amigo-Spiele, der mangler to brikker i Der Untergang von Pompeji. Det bliver spændende at se, hvor lang tid de er om at svare og sende.
Danny Rasmussen
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

Danny wrote:Så har jeg skrevet til Amigo-Spiele, der mangler to brikker i Der Untergang von Pompeji. Det bliver spændende at se, hvor lang tid de er om at svare og sende.
Wow, Amio Spiel er simpelthen for seje. Jeg har lige modtaget de to manglende brikker + som en lille bonus 1 brik ekstra i hver farve. Desuden fik jeg et lille brev med en pæn undskyldning. Sådan, det kan ikke gøres meget bedre.
Danny Rasmussen
Post Reply