Forlag og kundeservice

Her er der mulighed for at diskutere alt omkring designere og forlag.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Forlag og kundeservice

Post by Frouvne »

Det hænder desværre, at man er nødt til at tage kontakt til et forlag. Typisk i forbindelse med manglende eller ødelagte komponenter. Generelt er jeg meget imponeret over så venlige og imødekommende de fleste forlag er: Der bliver sjældent stillet nogle spørgsmål og fejlene udbedret. Den allerbedste service ville selvfølgelig være, at produkterne var i orden, når de kom frem, men dels opstår der jo fejl i enhver produktion og dels er der faktorer, producenten ikke kan holdes ansvarlig for.

Jeg syntes derfor, det kunne være interessant at høre om folks erfaringer med forskellige forlag vel vidende at man naturligvis ikke skal dømme et forlag på en enkelt fejl. Men mon ikke vores fælles erfaringsbeholdning kunne give et par gode strømpile på, hvor der kan forventes god service.

Jeg har på egne og andres vegne (da vi solgte spil) haft kontakter til en række forlag. Men lad mig starte med to yderpunkter.

Fantasy Flight Games har jeg kun haft gode oplevelser med. Bevares det kan virke som noget sjusk, når der med nogle produkter er så mange fejl, som der er, men når man påpeger fejlene er de hurtige til at udbedre dem. For under en uge siden påpege jeg, at flere af mine figurer i StarCraft The Board Game var knækkede. Under et døgn efter min besked var sendt, fik jeg en mail om at erstatningsfigurer var i posten og de er allerede nu ankommet.

En lille udbyder som Czech Board Games skrev jeg til tre gange indenfor et halvt år i forbindelse med en mangel-udbedring uden nogensinde at modtage et svar.
frouvne, administrator

Image
Jespen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 175
Joined: Mon Dec 18, 2006 8:18 am
Location: Trørød, Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Re: Forlag og kundeservice

Post by Jespen »

Jeg har gode erfaringer med Phalanx Games. Mailen blev besvaret hurtigt og jeg modtog 'erstatningsdelen' indenfor samme uge.
Senest spillet:
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Forlag og kundeservice

Post by Andrea »

Jeg har kontaktet FFG en enkelt gang - og fik hurtigt svar og en ny figur kort tid efter.

Derudover har jeg for nylig kontaktet Rio Grande Games ifm. en manglende brik. Der gik et par uger, inden jeg fik svar, og nu skulle der være post på vej... to be continued :)
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Forlag og kundeservice

Post by Kanzler »

Jespen wrote:Jeg har gode erfaringer med Phalanx Games. Mailen blev besvaret hurtigt og jeg modtog 'erstatningsdelen' indenfor samme uge.
Er fuldstændig enig med ovenstående. Har oplevet det samme :D
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Forlag og kundeservice

Post by Andrea »

Andrea wrote: Derudover har jeg for nylig kontaktet Rio Grande Games ifm. en manglende brik. Der gik et par uger, inden jeg fik svar, og nu skulle der være post på vej... to be continued :)
Hehehe... nu fik jeg så endelig brev fra Rio Grande... desværre havde de lige præcis IKKE sendt den brik, jeg manglede (men to andre i samme farve, men ikke den rigtige form), så nu kan jeg skrive til dem igen...
Post Reply