Jeg holder af et forlag når...

Her er der mulighed for at diskutere alt omkring designere og forlag.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Jeg holder af et forlag når...

Post by Frouvne »

Ind imellem oplever man en lille detalje omkring en spiludgivelse, der giver følelsen af, at det var godt tænkt. Denne tråd er tiltænkt muligheden for at kunne dele den slags oplevelser med andre og dermed kreditere forlagene!

Når man ofte handler i Tyskland er det naturligvis en fornøjelse, når man oplever, at et forlag ud over de tyske regler også inkluderer et sæt engelske regler i den tyske version af et spil. Et eksempel herpå er børnespillet Gulo Gulo fra Zoch Verlag.

Når man sidder og skal lære sig et spil, er det en fornøjelse at opdage, at der er inkluderet to sæt regler, så flere spillere kan lave regelopslag samtidig. Et eksempel herpå er Bonaparte at Marengo fra Simmons Games.

Når man har siddet og prikket alle brikkerne til et spil ud og igen skal have samling på dem, er det en fornøjelse at bemærke, at forlaget har inkluderet zip-lock poser i æsken. Et eksempel herpå er Perikles fra Warfrog.

For udbredelsen af et familiespil er det en positivt at opleve, at regler er tilgængelige på ens eget modersmål. Det er de f.eks. til ZoolorettoAbacus' hjemmeside.

Rart at opleve at købere af en tidligere version gratis får opgraderet deres spil, når spilkomponenter i nyere versioner opgraderes. Et eksempel herpå er Ystari, da de ændrede mønterne fra 1. til 2. version af Caylus.

Jeg håber, at andre vil fortsætte listen. Selv har jeg heldigvis en række andre eksempler, jeg kan tilføje ved senere lejlighed... :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Post by Frouvne »

De fleste af ovenstående eksempler er stort set udgiftsneutrale. Er vi som kunder villige til at betale lidt ekstra, er nogle af de ting, jeg påskønner, når:

I Winning Moves' udgivelse Bunte Runde er der to sæt spillebrikker: Et sæt til børn og et sæt til voksne.

I et spil som Marvel Heroes fra Fantasy Flight Games / Heidelberger Spieleverlag er det en fornøjelse for os, der ikke er til pensel og maling at få figurer, der er malet.

Når man åbner æsken til BattleLore, der er udgivet af Days of Wonder, er noget af det første man bemærket, at alle hexagoner er presset ud, så man bare kan gå i gang med at spille.

I det hele taget er udførelsen af spillene fra Days of Wonder utrolig lækker. At alle deres spil så ikke lige er min kop the, er en anden historie. :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Jeg kan da godt anbefale Phalanx Games. Jeg har Age of Napoleon, som efter jeg har købt spillet, har fået revideret reglerne og bla. har fået ændret en del af spillets (spille)kort. Jeg skrev en mail til firmaet og fik allerede samme dag svar tilbage om hvordan jeg bare skulle indbetale 4euro, så ville de sende et nyt sæt kort.
De ankom i løbet af ganske få dage. :D
Post Reply