Hvilket spil er Klaus Teubers bedste?

Her er der mulighed for at diskutere alt omkring designere og forlag.
Post Reply

Hvilket spil er Klaus Teubers bedste?

Settlers of Catan, The
7
58%
Domaine
3
25%
Elasund: The First City of Catan
1
8%
Settlers of Catan Card Game, The
0
No votes
Starship Catan
0
No votes
Starfarers of Catan
0
No votes
Siedler von Nürnberg, die
0
No votes
Settlers of Canaan, The
0
No votes
Settlers of the Stone Age, The
0
No votes
Entdecker: Exploring New Horizons
1
8%
Hoity Toity
0
No votes
Barbarossa
0
No votes
Drunter und Drüber
0
No votes
Anno 1503
0
No votes
Candamir: The First Settlers
0
No votes
 
Total votes: 12

User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Hvilket spil er Klaus Teubers bedste?

Post by Frouvne »

Så er vi kommet til en af de helt store kanoner indenfor tyske spildesignere; manden der krediteres for at have startet bølgen af German Games / Eurogames: Klaus Teuber. Klaus Teuber har lavet mange bemærkelsesværdige spil, men hvilket er det bedste fra hans hånd?

Man skal selvfølgelig være velkommen til at gøre opmærksom på, hvis jeg har glemt hans allerstørste perle! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Post by Frouvne »

Selv har jeg endnu afholdt mig fra at stemme, da jeg grundet et lidt belastet forhold til The Settlers of Catan har holdt mig på afstand af Klaus Teubers spil. For nyligt har jeg dog med stor fornøjelse spillet Domaine og har netop læst reglerne, til Elasund, som jeg ser meget frem til at prøve i den nærmeste fremtid. Så mine forventninger til, at der naturligvis gemmer sig en gedigen spildesigner i Klaus Teuber, ser ikke ud til at blive gjort til skamme. Af samme grund vil jeg naturligvis meget gerne høre anbefalinger her af gode Teuber-spil! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Min stemme er faldet på det originale Settlers. Valget skyldes nok primært at det var det spil, der for alvor åbnede mine øjne for brætspilsverdenen! Så derfor, som en ydmyg tak, er min stemme sikret 8)
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Post by Black Sea »

Kanzler wrote:Min stemme er faldet på det originale Settlers. Valget skyldes nok primært at det var det spil, der for alvor åbnede mine øjne for brætspilsverdenen! Så derfor, som en ydmyg tak, er min stemme sikret 8)
Samme her, kombineret med, at jeg ikke kender de andre spil ret godt :)
Post Reply