Ny "Board Game Companion App"

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
Post Reply
EmilJJ
Posts: 9
Joined: Wed Dec 04, 2013 1:12 am

Ny "Board Game Companion App"

Post by EmilJJ »

Hej GG,

Jeg har for nylig lavet app'en Board Game Companion som måske også kunne være interessant for jer, så jeg tillader mig lige at reklamere lidt her :) Tror det er det rette underforum jeg har lagt det i, men flyt gerne :)

App'en er gratis og bruger dit BoardGameGeek brugernavn til at finde din samling og registerede plays til at give dig let adgang til nogle små værktøjer:

1. "Choose Game": Giver dig mulighed for at søge i din samling ud fra forskellige parametre som antal spillere, ønsket spilletid, kompleksitet osv. Derefter vil app'en finde de spil som passer bedst til de krav, blandt andet ved at se på hvad BGG har stemt som det bedste antal spillere til de enkelte spil.
2. "Challenge": På BGG er der flere som sætter sig en 10x10 Challenge, hvilket betyder at man vælger 10 spil som man skal nå at spille mindst 10 gange hver i løbet af året. Det er et slags nytårsfortsæt for brætspillere og en god måde at få nogle af sine spil lidt flere gange på bordet. Her i app'en kan du enten få den til automatisk at opdatere din challenge ud fra plays på BGG eller simpelthen gøre det manuelt.
3. "Collection": Giver mulighed for hurtigt at komme til informationerne omkring spillene i din samling, samt at notere hvis du har lånt det ud til en anden, så har du altid styr på hvor alting er.

Jeg håber nogle af jer finder den nyttig, og den er ganske gratis :)
Image
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Ny "Board Game Companion App"

Post by Michael_Olsen »

Super, det er jeg allerede glad for.

Et lille forslag, hvis jeg må... Required Categories and Required Mechanics er super når man søger, men hvad med også at have det modsatte? Det vil sige, Exclude Categories og Exclude Mechanics.

Når jeg for eksempel spiller med konen er hun ikke interesseret i mine krigsspil.

Men under alle omstændigheder, dejligt lille program.

Edit: Bedre ordlyd i forslaget : - )
Image
EmilJJ
Posts: 9
Joined: Wed Dec 04, 2013 1:12 am

Re: Ny "Board Game Companion App"

Post by EmilJJ »

Michael_Olsen wrote:Super, det er jeg allerede glad for.

Et lille forslag, hvis jeg må... Required Categories and Required Mechanics er super når man søger, men hvad med også at have det modsatte? Det vil sige, Exclude Categories og Exclude Mechanics.

Når jeg for eksempel spiller med konen er hun ikke interesseret i mine krigsspil.

Men under alle omstændigheder, dejligt lille program.

Edit: Bedre ordlyd i forslaget : - )
Hej Michael

Jeg er glad for du kan bruge den. Jeg har netop lagt en ny opdatering op, og jeg fik lige nået at få dit forslag med :) Opdateringen skulle gerne være igennem deres system om 2-3 timer.
Image
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Ny "Board Game Companion App"

Post by Michael_Olsen »

Det er godt nok service! : - )
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Ny "Board Game Companion App"

Post by Gunness »

Har hentet den første udgave - jeg opdaterer & tester lige, men det lyder da yderst interessant :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Ny "Board Game Companion App"

Post by 40crew »

Hej

Overvejer du at smide den på iTunes også?
Image
EmilJJ
Posts: 9
Joined: Wed Dec 04, 2013 1:12 am

Re: Ny "Board Game Companion App"

Post by EmilJJ »

40crew wrote:Hej

Overvejer du at smide den på iTunes også?
Det er desværre ikke bare så let at lave app'en til iStuff også, og det har jeg heller ingen erfaring med :)
Image
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Ny "Board Game Companion App"

Post by 40crew »

helt iorden :)
Image
Post Reply