Short Message System

Giv din mening til kende overfor GermanGames.dk og de øvrige brugere.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

det var ellers lidt af en anbefaling, Jens.... eller rettere anti-anbefaling, hvis man hører til dem, der elsker at hade microsoft ...
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Jens_Hoppe wrote:Google er det nye Microsoft. :)
Og det er jo tættere på sandheden, end de fleste vil se i øjnene ;)

Jeg bruger ikke Skype, for jeg har meget sjældent behov for at tale i telefon. Messenger m.m. bruger jeg til gengæld næsten hver dag, for der er det lettere at lave andre ting samtidig med og/eller gå til og fra samtalen.
User avatar
frostholm
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 83
Joined: Thu May 04, 2006 12:37 pm
Location: Birkerød, nordsjælland

Post by frostholm »

man har da ofte brug for telefondelen, især hvis mans piller meget.

Nu har jeg spillet en del PC online og netværksspil, og hvis vi skulle bruge til når vi spillede online brætspil så er SKYPE super, med mindre man er til teaspeak2 og den slags programmer

Google er ikek min kop the der er jeg langt mere MS freak :-)
Michael Frostholm
Admin på TOPGAMES.DK
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Jens_Hoppe wrote:Google er det nye Microsoft. :)
Neeej! :P

For det første de de ikke onde (endnu)
For det andet laver de jo god software. Og innoverende(dansk?). Microsoft bruger mest metoden stjæl fra de andre og slå dem ihjel ved at binde det nye ind i deres windows.
Deres mp3 afspiller, håndholdte, browser mm.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

qute wrote:For det første de de ikke onde (endnu)
Men det er jo kun et spørgsmål om tid, ved vi begge. ;)

På bedste kansler Palpatine-vis er de ved at lulle os ind i en falsk tryghed med deres fine gratis-programmer, men i virkeligheden går de efter at få fuld kontrol over, øh, republikken.

Og nu må I have mig undskyldt, mens jeg checker min Gmail. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Post by Jesper »

Mit strategi over for google er at hælde alt min information over på det. Så kan de drukne i det. Men der er ellers ingen tvivl i mit sind om at de er sponseret af NSA - hvor Microsoft kun er i modsætning til anti-trust lovene, så er Google en del af Echelon og hvad har vi. Og jeg må vide det - jeg er nemlig også en it-tosse, md ret til samme....


Jens_Hoppe wrote:
qute wrote:For det første de de ikke onde (endnu)
Men det er jo kun et spørgsmål om tid, ved vi begge. ;)

På bedste kansler Palpatine-vis er de ved at lulle os ind i en falsk tryghed med deres fine gratis-programmer, men i virkeligheden går de efter at få fuld kontrol over, øh, republikken.

Og nu må I have mig undskyldt, mens jeg checker min Gmail. :)
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

frostholm wrote:man har da ofte brug for telefondelen, især hvis man piller meget.
Tjaaaa.... jeg ved godt, at der stod sådan:
frostholm wrote:man har da ofte brug for telefondelen, især hvis mans piller meget.
Men jeg kom altså til at grine... for jeg læste først forkert - og det er selvfølgelig et helt andet argument for at have et headset....
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

frostholm wrote:man har da ofte brug for telefondelen, især hvis man piller meget.
Nja... kommer an på hvad du spiller. Jeg kender da f.eks. en hel del WoW-spillere, og ingen af dem bruger Skype, mens de fjoller rundt i cyberspace? Og jeg har ingen planer om at koble Skype til, når jeg forhåbentlig snart får mulighed for at spille Team Fortress 2.
Jesper wrote: hvor Microsoft kun er i modsætning til anti-trust lovene, så er Google en del af Echelon og hvad har vi. Og jeg må vide det - jeg er nemlig også en it-tosse, md ret til samme....
Betyder det, at Jesper har samme 'rettigheder' som Echelon? Nu tør jeg helt sikkert ikke tilføje ham på min Gtalk! :shock:
User avatar
frostholm
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 83
Joined: Thu May 04, 2006 12:37 pm
Location: Birkerød, nordsjælland

Post by frostholm »

Det er jo bare min mening ....

At det gør det så meget sjovere, coolere, og hyggeligere at snakke sammen når man spiller og om bruge det ene program frem for det andet er vel lige gyldigt.

Jeg har fået "nye" venner via skype, teamspeak mv, og det man kan snakke sammen mens man spiller frembringer for mig lidt af den stemning der er når man mødes for at spille brætspil, og det er den stemning jeg kan lide. Der hvor man griner og græder sammen.
Michael Frostholm
Admin på TOPGAMES.DK
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Post by Gunness »

Jeg er kommet lidt sent ind i det store Jabber vs. Gtalk vs. Microsoft vs. Imperiet-opgør, så jeg skal bare lige nå at høre:
Jeg synes bestemt at kunne huske, at der plejede at være en chatdel direkte indbygget i Gmail? Den er der i alt fald ikke mere. Mit problem er, at jeg ikke har mulighed for at installere software på min arbejdsmaskine. Og jeg vil så nødigt gå glip af lidt uforpligtende online-sludder :D

Og i øvrigt er Google sikkert lige så onde som MS - jeg ved ikke bedre og elsker bare at leve mit liv i lykkelig uvidenhed. Sammen med min Firefox-browser
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Der har været og er en chat del til min gmail, og ja, jeg tror at den var indbygget, men måske skal man nu vælge den til via gtalk....

Men hvad er alternativet til at alle skal have alle andres gtalk adresser installeret? Det er jo ikke så venligt over for nye brugere - kan man have noget på siden, hvor man kan have mere ping-pong agtige samtaler om spil mm... laver man en aftale om at skulle spille og udveksle kommentarer, der ikke skal gemmes kan man måske så slå over i et selvvalgt fælles system ... men kan man i gtalk /gchat lave grupper, så hvis man spiller med to andre spillere, så kan begge se, hvad man skriver?

Hvem ved noget?
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Min Gmail har stadig en chat-del. I min Quick Contacts menu til venstre, kan jeg se hvis en anden Gmail-bruger, øh, "er på" sin Gmail (der kommer et lille grønt symbol), og hvis jeg så klikker på kontaktnavnet, popper der en lille message-box frem, hvor jeg kan skrive en besked.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Post by Gunness »

Ah.... der er et lille, snedigt gemt link i bunden af skærmen, hvor man kan slå chat til og fra. Det ville næsten også have været for nemt, hvis man skulle ordne den slags under Indstillinger [/sarkasme]

Fungerer denne Gmail-chat så lige som Gtalk, eller skal man have installeret skidtet? Jeg har prøvet at tilføje et par stykker af jer som kontakter i Gmail, men det virkede ikke efter hensigten.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hvis du tilføjer en bruger, så den bruger vist godkende dig, som "chatpartner" før det virker, så det virker måske først, når de har været på... har du forsøgt helle.frouvne - i så fald kan jeg bekræfte, at det ikke har virket...

Gtalk er vist først, hvis du VIL have mulighed for rigtig stemmesamtale.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Du skal også huske at melde dig "online" du stiller din aktuelle status ude i venstre side.... så skal der udfor dit eget navn stå en grøn/rød plet.....
Post Reply