Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Giv din mening til kende overfor GermanGames.dk og de øvrige brugere.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by Frouvne »

Stony har - som han skriver i tråden Nyt logo - lavet en konkurrence på BGG, hvor man er blevet bedt om at lave forslag til et nyt logo til GermanGames.dk. Tiden er nu kommet til at en vinder skal findes og det vil jo være oplagt at I som brugere af denne side får mulighed for at kommentere de indsendte forslag inden vinderen udvælges. Om vi så vælger at anvende logoet er en anden sag, som I også meget gerne kommentere på i denne tråd.

Der er nu indløbet 16 forslag, hvoraf nogle er varianter af samme forslag.


Forslag nummer 1 og 2:

Image


Forslag nummer 3:

Image


Forslag nummer 4:

Image


Forslag nummer 5:

Image


Forslag nummer 6:

Image


Forslag nummer 7:

Image


Forslag nummer 8:

Image


Forslag nummer 9:

Image


Forslag nummer 10:

Image


Forslag nummer 11:

Image


Forslag nummer 12:

Image


Forslag nummer 13:

Image


Forslag nummer 14:

Image


Forslag nummer 15:

Image


Forslag nummer 16:

Image
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by Gunness »

Der er ikke noget bedre end at gentage sig selv, så ... 8)
Jeg er slet ikke i tvivl - dette forslag [nr. 12] ser mere elegant ud end resten, og så passer det både ind i farvevalg og spiltema.

På en dårlig dag og i modvind kunne nr. 14 dog også gå an.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by Jesper »

Nummer 11 - det er der mest gang i :-)
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by Helle »

Gunness wrote:Der er ikke noget bedre end at gentage sig selv, så ... 8)
Jeg er slet ikke i tvivl - dette forslag [nr. 12] ser mere elegant ud end resten, og så passer det både ind i farvevalg og spiltema.

På en dårlig dag og i modvind kunne nr. 14 dog også gå an.
Ja, jeg er næsten enig, jeg synes dog ikke at 14 er så dårlig, jeg kan bare ikke lide gul og sort...

Men 16 kunne også med lidt redigering blive helt fair.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by Helle »

Altså, hvis man synes, at det gamle Logo fra forsiden / fortiden skal beholdes, så skal man da også være velkommen til at skrive det ... og gerne her i tråden.

Helle
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by Gunness »

Jesper wrote:Nummer 11 - det er der mest gang i :-)
Det må man sige - tror bare det kommer til at ligne en grum gang gnidder i lille størrelse :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by Kanzler »

Nr 6! 8)

Nej seriøst er jeg nok mest til nr. 12. Synes den er rigtig god
Ellers er der også nr. 16 og måske nr. 14.
User avatar
Tina
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 192
Joined: Sat Jan 27, 2007 1:52 am
Location: Valby

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by Tina »

En stemme mere på nr. 12.
Det er i en klasse for sig selv i forhold til de andre forslag...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by Helle »

Men gad vide, hvordan det ser ud, når det kommer på den rigtige baggrund, altså topfarven på siden her??
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by Gunness »

Det tror jeg går helt fint - og ellers er baggrundsfarven ikke det sværeste at ændre.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by Jens_Hoppe »

Mine favoritter:

Bedst: 14, dog gerne/helst med andre farver på kuberne (jeg fatter stadig ikke, hvorfor et site om tyske spil nødvendigvis skal være i tyske nationalfarver).
Næstbedst: 12 (lidt kedeligt og klinisk, måske, men et solidt design).
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by MesterLars »

Nr. 14 - måske med nogle andre farver

Er ikke meget for den 12'er - for meget computer-renderings look over den.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by Frouvne »

Der begynder at tegne sig nogle tendenser i besvarelserne! :D Nogle tendenser, jeg i øvrigt er meget enig i. I første omgang falder jeg også for nummer 12, der virker som et meget professionelt bud. Men jeg sidder også lidt tilbage med en følelse af, at det måske bliver lige lovlig professionelt og kedeligt. Nummer 14 presser sig derfor også på... og også her var min umiddelbare tanke - som jeg så åbenbart ikke har været ene om - at kuberne kan jo nok godt tåle at få en anden farve. Hvor nummer 12 får mig til at få associationer til professionalisme (hvilket så både kan være godt og ondt som ovenfor antydet) giver 14'eren mere associationer i retning af amatørisme. Og måske er designet så naivt, at man også hurtigt kan blive træt af det?! Jeg har i skrivende stund ikke en klar favorit. Det får mig igen til at tænke, om man skal bevare det gamle logo i stedet... altså det, der er afbildet nedenfor og ikke det Stony blev syg af! :wink:

Image

Nogle gode argumenter for hvem der bør vinde konkurrencen? Meget tyder på, at vi nok skal nøjes med at diskutere forslagene 12 og 14 nu. Og er der nogen der tør kommentere det gamle logo i forhold til de to nye bud i forhold til hvilket logo, der skal anvendes i fremtiden?
frouvne, administrator

Image
Brian
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 29
Joined: Thu Jan 04, 2007 3:34 pm

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by Brian »

Design, æstetik og smag er jo virkelig noget der kan dele vandene.... :). Nu havde jeg for så vidt ikke de store forventninger til, om hvorvidt mit eget forslag blev godt modtaget eller ej. Jeg gjorde det kun for at hjælpe. Men da jeg læste tråden, om at du søgte et nyt logo, faldt det mig straks ind, at det pudsige ved domænenavnet germangames.dk er, at det er et dansk domæne, om "tyske" brætspil men med et engelsk navn. Det syntes jeg var helt oplagt at lave logoet ud fra disse kendsgerninger.

Jeg synes, at et godt logo til et internetdomæne bør:
1) afspejle hvad det handler om i tekst og design
2) være letgenkendeligt
3) skille sig ud fra mængden
4) enkelt i designet

Da det er et brætspil site også gerne:
5) være "sjovt/pudsigt"
6) med "glade" farver (brætspil har generelt glade letgenkendelige farver).

Der kan muligvis tilføjes flere punkter, men det var vist de vigtigste... Jeg må konstatere, at mit eget forslag ikke har vundet særlig stor tilslutning, men jeg vil da gerne inden du vælger enten nr. 12 eller nr. 14 lige sige min mening om disse... :)

- Nr. 12 er "pænt" - men ganske enkelt for kedeligt. Det giver efter min mening ikke nogen (eller i hvert fald meget ringe) associationer til brætspil. Det ligner et logo til et softwarefirma, og det vil være synd og skam at vælge det.

- Nr. 14 Her er der helt klart bedre overensstemmelse mellem design, og det germangames handler om. Men også det synes jeg er kedeligt - og uoriginalt.

Af de to ville jeg vælge nr. 14, det er det mindst dårlige.... Hvis jeg var dig ville jeg lade tråden stå åben, og pludseligt en dag kommer der sikkert én med en god idé..., hvor man bare tænker - selvfølgelig...! :D

Nu når jeg er i gang. Hvis jeg var dig ville jeg:

A) Bevare forummet under domænenavnet Germangames.dk. Det er efterhånden indarbejdet... Da man hørte det første gang - tænkte jeg - lidt akavet valgt (engelsk,tysk og dansk), men som med Klokkeren fra Notre Dame, så kommer man til at holde af det - og vigtigst - det er forholdsvis let at huske (de 2 G'er)... Jeg synes det vil være forkert at omdøbe sit "barn" - af disse grunde.

B) Lave om på forummets design. Det er "pænt", men ligner tusindvis af andre foradesigns. Det får mig ikke umiddelbart til at associere til brætspil (farverne er alt for kedelige). Jeg sidder ikke som Gæst og tænker. De har virkelig gjort noget ud af det her. Jeg ville lave om på knapper, farver og ikke mindst vil jeg hurtigst muligt få en dansk sprogversion til forummet. Det kan da godt være at nørderne uden problemer kan være med, men det vil virke mere imødekommende og seriøst at fordanske tingene.

Når jeg skriver denne kritik, er det selvfølgelig kun fordi jeg ønsker forummet det bedste - ellers havde jeg ikke skrevet noget... :mrgreen:
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by Andrea »

Jeg kan bedst lide 13 og 14 - 12'eren er alt for kedelig, klinisk og har intet med brætspil at gøre.
Post Reply