Er der nogen der skal til Essen 2016?

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
LuluChia
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 83
Joined: Tue Apr 19, 2016 12:37 pm
Favoritspil: Gloomhaven, Eldritch Horror, Pandemic Legacy
Location: Gentofte

Er der nogen der skal til Essen 2016?

Post by LuluChia »

Hej alle, jeg overvejer at tage med til Essen i år. Det vil være min første gang. Jeg rejser alene og vil meget gerne møde nogle af jer andre, som skal med. Er der nogle som planlægger at mødes på forhånd?

Jeg regner med at være med på Bastard Cafés tur.

Håber at høre fra nogle af jer.

/Pamela
Spil jeg ejer, ønsker og generelt vil prøve: https://boardgamegeek.com/collection/user/LuluChia

Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Er der nogen der skal til Essen 2016?

Post by Stony »

Jeg har selv tænkt tanken, at det kunne være hyggeligt at slutte sig til Bastard Cafe's selskab til Essen. Jeg ville allerhelst derned sammen med dem jeg spiller med, men de er næsten alle sammen med småbørn, så der falder prioriteringen lidt anderledes. :lol:

Men tanken er god. Skal man til Essen, bør man afgjort tage derned sammen med nogle stykker. Allerhelst nogen man i forvejen ved man hygger sig sammen med. Og så ville jeg nok vælge at planlægge lidt på forhånd hvilke spil man gerne vil prøve, og så kan man fordele arbejdet lidt m.h.t. at få læst op på regler på forhånd.

Jeg har som sagt selv tænkt tanken omkring Bastarderne, men jeg er for mit eget vedkommende ikke sikker på om det bliver i år.

God tur. En brætspiller skal i løbet af sit liv, mindst en enkelt gang til "Mekka". :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
LuluChia
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 83
Joined: Tue Apr 19, 2016 12:37 pm
Favoritspil: Gloomhaven, Eldritch Horror, Pandemic Legacy
Location: Gentofte

Re: Er der nogen der skal til Essen 2016?

Post by LuluChia »

Hej Stony,
Tak for svaret. Jeg kender ikke så mange der spiller endnu, så jeg håber at bruge turen til at møde nogle gode folk, som jeg kan spille med når vi kommer hjem fra turen. Hvis du ændre mening og beslutter at hoppe på turen, vil jeg meget gerne møde dig og spille nogle spil med dig (enten i Essen eller herhjemme).

Håber vi ses.

mvh.
Pamela
Spil jeg ejer, ønsker og generelt vil prøve: https://boardgamegeek.com/collection/user/LuluChia

Sidst spillet:
Image
User avatar
strato
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Sun May 15, 2016 12:36 pm
Favoritspil: Roll Player, Alchemist, Terraforming Mars, Wingspan, Everdell, Tash-Kalar, Titan, 7 Wonders Duel, Rococo
Location: Søborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Er der nogen der skal til Essen 2016?

Post by strato »

Ærgeligt det ligger lige oveni vores hjemlige viking con (det er nok dér du kan finde børnefamilierne efterhånden?)
User avatar
Legius
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 201
Joined: Fri Apr 16, 2010 11:06 am
Favoritspil: Memoir 44
Location: Nivå

Re: Er der nogen der skal til Essen 2016?

Post by Legius »

Jeg tager til Essen sammen med bastarderne. Da jeg har fået lov til at efterlade familien hjemme, rejser jeg alene denne gang, så håber da på at kunne finde et par stykker at spille/snakke med. Hvis der er andre der rejser med airberlin som bastarderne anbefaler slutter jeg mig da gerne til flokken, så man kan følges i toget og eventuelt spille noget let på vejen.

/Jakob
Image
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 64 times
Been thanked: 3 times

Re: Er der nogen der skal til Essen 2016?

Post by AndersC »

Jeg har også været afsted et par gange med bastarderne.. Det har været rigtig hyggeligt. Jeg satser på at tage med igen i år.

Jeg vil anbefale at melde sig til fællespisninger om aftenen - det er en rigtig god måde at møde nogen man kan spille med om aftenen. Og måske nogen man kan følges med på messen.

Vi ses nok dernede :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
LuluChia
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 83
Joined: Tue Apr 19, 2016 12:37 pm
Favoritspil: Gloomhaven, Eldritch Horror, Pandemic Legacy
Location: Gentofte

Re: Er der nogen der skal til Essen 2016?

Post by LuluChia »

Jeg rejser også sammen med bastarderne og uden familien. Jeg tager den "officielt" AirBerlin fly derned (dog kommer jeg hjem lørdag morgen). Jeg kender ikke nogle der rejser, så jeg vil meget gerne snakke/spille med dig Jakob :)
Spil jeg ejer, ønsker og generelt vil prøve: https://boardgamegeek.com/collection/user/LuluChia

Sidst spillet:
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Er der nogen der skal til Essen 2016?

Post by Goblen »

Vi er to der tager til Essen. Vi har lejet en AirBNB lejlighed og kører derned i bil.

Vi skal møde to andre dernede og regner med vi skal ud og spise, og finder sikkert et sted til at få spillet noget af det købte. Hvis du ikke finder selskab, så sig til så kan vi løse hvor vi mødes og få spillet lidt spil og spist lidt mad.
User avatar
Gregaria
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 142
Joined: Sun Jun 27, 2010 8:39 pm
Location: Gundsømagle
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Er der nogen der skal til Essen 2016?

Post by Gregaria »

Hej Pamela,

Jeg hijacker lige tråden, for jeg har et stort problem - nemlig et koneproblem!

Min kone er helt pjattet med 7 Wonders, og derfor havde jeg planlagt at tage til Essen og købe udvidelsen til 7 Wonders: Duel med lidt lækkert promoloot oveni. Men så vover min chef at sende mig på kursus i samme periode, og den tror jeg ikke bliver godt modtaget derhjemme.

Derfor håber jeg én af I glade folk der skal til Essen gider tage en preorder med hjem. Jeg sørger for betaling på forhånd så sen bare skal hentes i boden, og som tak for hjælpen giver jeg gerne en gratis udvidelse til 7 Wonders: Duel når du nu allerede henter for mig. Du kan også bare få de 150 kroner i hånden hvis det er mere fristende.

Min kone elsker mig, men hun er næsten lige så glad for 7 Wonders. Og helt sikkert gladere for preorderloot.

Hygge,
Mikkel Ø.
User avatar
LuluChia
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 83
Joined: Tue Apr 19, 2016 12:37 pm
Favoritspil: Gloomhaven, Eldritch Horror, Pandemic Legacy
Location: Gentofte

Re: Er der nogen der skal til Essen 2016?

Post by LuluChia »

Ingen problem Mikkel. Det kan jeg klar for dig. Er du i Københavns-områd?

mvh.
Pamela
Spil jeg ejer, ønsker og generelt vil prøve: https://boardgamegeek.com/collection/user/LuluChia

Sidst spillet:
Image
User avatar
Gregaria
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 142
Joined: Sun Jun 27, 2010 8:39 pm
Location: Gundsømagle
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Er der nogen der skal til Essen 2016?

Post by Gregaria »

LuluChia wrote:Ingen problem Mikkel. Det kan jeg klar for dig. Er du i Københavns-områd?

mvh.
Pamela
Perfekt, tak for det Pamela. Jeg bor i Virum, lige nord for København, så vi kan sikkert finde ud af noget.

Jeg laver en bestilling, og hvis du sender mig en mail i en privat besked sender jeg dig bekræftelsen så du kan hente det i Repos' bod.

Du kan roligt glæde dig til Essen - jeg har været afsted tre gange, og det er en fabelagtig oplevelse.

Igen tak for hjælpen, og nyd Essen.
User avatar
Legius
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 201
Joined: Fri Apr 16, 2010 11:06 am
Favoritspil: Memoir 44
Location: Nivå

Re: Er der nogen der skal til Essen 2016?

Post by Legius »

Så nærmer vi os. Hvis der er nogen der vil følges f.eks i toget fra Düsseldorf til Essen så flyver jeg onsdag kl 11:10 fra cph.
Image
User avatar
LuluChia
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 83
Joined: Tue Apr 19, 2016 12:37 pm
Favoritspil: Gloomhaven, Eldritch Horror, Pandemic Legacy
Location: Gentofte

Re: Er der nogen der skal til Essen 2016?

Post by LuluChia »

Ja tak. Det er mit første gang, og jeg vil være rigtig glæd til at følge med.

mvh.
Pamela
Spil jeg ejer, ønsker og generelt vil prøve: https://boardgamegeek.com/collection/user/LuluChia

Sidst spillet:
Image
Post Reply