Reduktion i dominion samling!

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Reduktion i dominion samling!

Post by Helle »

Min mand har en irriterende stor spilsamling...
Forstående som han er, er han i gang med at sælge ud og pakke udvidelser i hovedæslen mm.
Vi har vel 6-8 dominion æsker - de fylder VILDT meget i forhold til, hvor ofte vi spiller det. Dog er det et hyggeligt mellemspil ...
Så hvis man skal pakke 1 kasse med kort, som fungerer godt sammen - hvad vil de garvede dominion spillere, så anbefale?
Eller kan man bare plukke på tværs, som man lyster - og giver det mening - eller skal det styres?
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Reduktion i dominion samling!

Post by BlueSwan »

Den bedste løsning er at beholde alle kortene, men få dem organiseret i få kasser. Det kan gøres bare med hjemmelavede pap-inserts eller med en dedikeret storage løsning.

Vil I absolut skille jer af med noget af Dominion ville jeg sige at de mindst væsentlige udvidelser er Alchemy, Hinterlands og formentlig den nye Nocturne, selvom jeg ikke har så meget erfaring med den endnu.

Alternativt kunne man selektivt fjerne alle de kedeligste kort eller de kort man ikke personligt bryder sig om.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Reduktion i dominion samling!

Post by Helle »

BlueSwan wrote:Den bedste løsning er at beholde alle kortene, men få dem organiseret i få kasser. Det kan gøres bare med hjemmelavede pap-inserts eller med en dedikeret storage løsning.

Vil I absolut skille jer af med noget af Dominion ville jeg sige at de mindst væsentlige udvidelser er Alchemy, Hinterlands og formentlig den nye Nocturne, selvom jeg ikke har så meget erfaring med den endnu.

Alternativt kunne man selektivt fjerne alle de kedeligste kort eller de kort man ikke personligt bryder sig om.
Tak. Har du beholdt alle kasser eller omorganiseret? Og if so ... hvorlidt plads kan du få der til ar fylde.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Reduktion i dominion samling!

Post by BlueSwan »

Helle wrote:
BlueSwan wrote:Den bedste løsning er at beholde alle kortene, men få dem organiseret i få kasser. Det kan gøres bare med hjemmelavede pap-inserts eller med en dedikeret storage løsning.

Vil I absolut skille jer af med noget af Dominion ville jeg sige at de mindst væsentlige udvidelser er Alchemy, Hinterlands og formentlig den nye Nocturne, selvom jeg ikke har så meget erfaring med den endnu.

Alternativt kunne man selektivt fjerne alle de kedeligste kort eller de kort man ikke personligt bryder sig om.
Tak. Har du beholdt alle kasser eller omorganiseret? Og if so ... hvorlidt plads kan du få der til ar fylde.
Samtlige ekspansions kan være i tre af de normale kasser. Hvis man ikke har dem alle er to kasser sikkert rigeligt! Og det er vel at mærke med alle kort i sleeves. Hvis de ikke er i sleeves fylder de vel kun det halve.

Til at starte med havde jeg bare lavet mine egne papsider inde i boksen, men efterhånden valgte jeg at købe disse box organisers: https://snydepels.dk/products/spilordne ... 1482631555 - jeg har købt version 2, da jeg har kortene i sleeves.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Post Reply