Hvad har du spillet i dag? April 2021

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Hvad har du spillet i dag? April 2021

Post by Frouvne »

April. Er I kommet i gang? Vi har lagt hårdt ud med et spil Pandemic Legacy: Season 0 her til morgen. :D Bare prologen lægger op til nogle interessante dispositioner. Det lover godt!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2021

Post by Frouvne »

Dagen bød på yderligere to spil Pandemic Legacy: Season 0, så vi nåede både igennem januar og februar. Temaet tiltaler os meget og så ved jeg ikke om det er fordi vi har spillet de to forrige spil, at vi hørte er blevet ført ind i historien. Men jeg er helt klart mere grebet af historien denne gang. Og så syntes jeg også umiddelbart det virker som om, der er mere basis for at analysere lidt på, hvad vi skal stille op. Så jeg (/vi) er ovenud tilfredse med starten på dette spil.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2021

Post by Frouvne »

Dagen bød på endnu et spil Pandemic Legacy: Season 0. Vi spillede os igennem marts og vi var meget presset undervejs, da Escalation-kortene alle kom meget tidligt ud og det derfor hele tiden var de samme byer, der blev oversvømmet af agenter. Vi lykkedes først med at opfylde alle mål i absolut allersidste øjeblik. Til gengæld formåede vi at spille så fornuftigt, at vi havde fuld kontrol de sidste runder og vidste at intet kunne gå galt.

Uden at skulle spoile for meget, er det rigtig interessant at alle kort fra starten af i dette spil både refererer til et land og en region/verdensdel som i traditionelt Pandemic men nu også hører til enten Allied, Neutral, eller Soviet. Det gør det meget mere interessant, når man skal anvende et kort og samtidig sikre sig, at man ikke stækker sine muligheder på længere sigt. Særligt fordi man ofte ikke på forhånd kender sine mål for spillet helt ned i detaljerne.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2021

Post by Frouvne »

Til formiddag spillede jeg fire spil Outfoxed med min datter. Det er et fint og hyggeligt lille deduktionsspil, der er let tilgængeligt for før-skolebørn.

Og så fik den voksne del af familien fulgt op på vores Pandemic Legacy: Season 0. April måned blev neglebidende spændende. Vi lykkedes endnu en gang - denne gang dog ikke med et helt optimalt resultat. Men det var tæt nok på til at vi var godt tilfredse. Jeg syntes det er lykkedes at forme en afslutning på spillene, hvor det er muligt for spillerne at bevare mere kontrol end jeg syntes man er vant til i de forskellige Pandemic-varianter. Det betyder ikke, at man ikke er presset undervejs, men det giver en mere tilfredsstillende afslutning, hvor jeg føler man har lidt større indflydelse på hvor stor en risiko man ønsker at løbe i slutspillet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2021

Post by Frouvne »

... mandag spillede vi os igennem maj. I dag har vi så taget den lidt mere med ro. Det er blevet til både et spil The Ravens of Thri Sahashri og Schatz der Drachen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2021

Post by Gunness »

Tirsdag fik jeg langt om længe prøvet Altiplano, der ikke just er The Hotness længere, men som jeg fik til en meget fin pris for nogen tid siden. Mekanisk er det et fint puslespil med en del tricky overvejelser om at få det bedste ud af de brikker, man trækker op af sine pose. Visuelt er det også pænt, men jeg ville dog ønske, at det ikke i sø høj grad føltes som at veksle en vilkårlig type ressourcer til en anden, som man så kan veksle til en tredje. To fisk kan byttes til en sten, og en kakaoplante kan byttes til glas midt ude i junglen. Øh, godt så.

Og i går fik vi prøvet Empires of the Void II, nu med tre spillere og pæne, nymalede rumskibe. Det var endnu en gang en fornøjelse, bortset fra, at min søn vandt en kneben sejr. Hvad fa'en knægt? Det var jo ikke meningen! "Obi-Wan has taught you (too) well" :wink:
Der var mere kamp denne gang og mere erobring + diplomati, men sjovt var det i alt fald.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2021

Post by Frouvne »

Vi holder gang i The Ravens of Thri Sahashri. På trods af at det har været borte for os i en længere periode (spillet var rent fysisk blevet væk og dukkede først op igen efter vi langt om længe havde gen-erhvervet os et spil i første-udgaven) har vi ikke haft svært ved at finde rytmen igen.

Til den ugentlige spilaften fandt vi for anden gang i træk Pax Pamir: Second Edition frem. Det gled endnu bedre end sidst, så spiltiden var høvlet godt til og vi fik også set nogle andre ting end sidst. Jeg tænker stadig, at det er et spil, der vil vinde ved nogle flere gennemspilninger, men absolut et godt førstehåndsindtryk og slet ikke intimiderende som jeg havde forventet mig.

Da vi blev så tidligt færdige tog vi et par spil The Mind. Det er meget lang tid siden jeg har prøvet det og jeg finder det stadig meget originalt. Det er jo ikke jordens mest sociale spil, da man er meget stille men alligevel meget koncentrerede. Hyggeligt at prøve igen og det forsvinder ikke ud af samlingen, da det kunne være sjovt også at prøve i andre sammenhænge.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2021

Post by Gunness »

^Jeg synes modsat, at The Mind er et utroligt socialt spil. Der bliver ikke sagt meget, men man skal virkelig være god til at læse sin medspillere og lure selv de mindste ansigtstræk.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2021

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Fri Apr 09, 2021 5:36 pm ^Jeg synes modsat, at The Mind er et utroligt socialt spil. Der bliver ikke sagt meget, men man skal virkelig være god til at læse sin medspillere og lure selv de mindste ansigtstræk.
... og det har du naturligvis fuldkommen ret i. Det er blot socialt på en anden måde, end vi er vant til. Det levner ikke så meget rum til småsnak.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2021

Post by Frouvne »

Til aften kæmpede vi os igennem juni i Pandemic Legacy: Season 0. Og det var vitterligt en kamp fra start til slut. En hurtig eskalering satte os under pres fra start af og det var som om vores fokus var på brandslukning det meste af tiden. På trods af det lykkedes det os endnu en gang at gennemføre alle objectives. Denne gang blev de to sidste dog gennemført på spillets to sidste ture. Pandemic Legacy: Season 0 er i mine øjne ekstremt godt konstrueret; man føler sig under enormt pres til slut men opnår samtidig høj grad af kontrol over hvilke byer der kan blive ramt. Dagens spil blev en lang affære med meget interaktion og diskussion undervejs. Vi er nu klar til juli måned, hvor vi dog må starte helt uden funding, da vi indtil nu er lykkedes i første forsøg hver gang.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2021

Post by Frouvne »

Vi har haft en fredelig weekend uden det store brætspil. Til gengæld er der blevet sorteret voldsomt ud i samlingen og i den forbindelse er der alligevel nogle mindre spil, der er blevet fundet frem og spillet. Således blev det til en række spil Beasts of Balance, som jeg syntes det er svært at nøjes med et enkelt af, når det endelig kommer frem. Også en gammel kending, Flix Mix, dukkede op. Det blev ligeledes til en række spil, da jeg desværre måtte udbede mig revanche. Det er super-stressende ... men også rigtig fint.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2021

Post by Gunness »

^Du ender jo helt uden spil til sidst :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2021

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Sun Apr 11, 2021 8:35 pm ^Du ender jo helt uden spil til sidst :D
:D Der skal nok lidt mere til. Men med seks flyttekasser mindre i denne ombæring...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2021

Post by Neumann »

Hvornår kommer salgsannoncen så op?

Jeg er nemlig ude at lede efter Sushizock im Gockelwok :D
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2021

Post by Frouvne »

Neumann wrote: Tue Apr 13, 2021 12:14 pm Hvornår kommer salgsannoncen så op?

Jeg er nemlig ude at lede efter Sushizock im Gockelwok :D
Første del er allerede solgt. Mere kommer løbende op...
frouvne, administrator

Image
Post Reply