Hvad har du spillet i dag? Marts 2021

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2021

Post by Frouvne »

Søndag bød også på en introduktion til Andor: The Family Fantasy Game. Det er efterhånden mange år siden vi spillede det oprindelige Andor-spil, så det står lidt tåget i erindringen. Men Andor: The Family Fantasy Game er i høj grad et spil, der kan stå på egne ben. Første spil var vi hårdt pressede, men jeg havde også fået en regel galt i halsen. Andet forsøg gik langt bedre og vi kom indenfor rækkevidde af en sejr. Men så heller ikke længere. Selvom spillet stadig er relativt abstrakt syntes jeg der er et fornuftigt fortælle-element med, der gav rigtig god mening for spillets yngste deltager. Der er dog stadig tale om et optimeringsspil, så der er ikke plads til de store udflugter og det kan måske på sigt blive en udfordring, da det jo nødig skal ende med at den voksne skal agere alfa-spiller. Vi må se, hvordan det udvikler sig. Jeg ser i hvert tilfælde frem til at spille det igen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2021

Post by Frouvne »

Tirsdag aften var brætspilsgruppen samlet for første gang siden vores julefrokost. Det var en fornøjelse igen at være samlet. Og fornøjelsen blev ikke mindre af, at det var Pax Pamir: Second Edition, der kom på bordet. Jeg tror, at jeg havde forventet en kompleksitet i nærheden af Pax Renaissance og var derfor på forhånd en smule intimideret. Heldigvis var det skudt helt ved siden af. Så selvom der naturligvis var tale om et prøvespil er der ingen tvivl om, at læringskurven er meget lettere at bide skeer med. Alt i alt et rigtig godt førstehåndsindtryk og bestemt et spil, jeg har lyst til at vende tilbage til.

Til aften fandt vi Pandemic Legacy: Season 0 frem herhjemme og kastede os ud i prologen. Vi var usandsynligt heldige og nåede kun omkring halvvejs igennem kortbunken før vi havde opfyldt begge målene. Et dejligt tema og umiddelbart nogle fine variationer over de velkendte mekanikker.
frouvne, administrator

Image
Post Reply