Månedens spiloplevelse februar 2021

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Månedens spiloplevelse februar 2021

Post by Frouvne »

I sammenligning med januar blev februar en temmelig trist omgang på den spilmæssige front. Der blev spillet meget få spil... og hovedparten af dem var endda børnespil. Faiyum har i høj grad potentialet til at være det mest interessante spil, jeg fik prøvet i denne måned... men desværre var det kun som solo-spil og det syntes jeg ikke er helt retfærdigt at bedømme det på baggrund af. Så også i denne måned løber Paleo med titlen for mit vedkommende. Det har været en stor fornøjelse og det har det fortsat med at være i denne måned.

Spot it! - 6
Paleo - 5
Monza - 4
Dinosaur Tea Party - 3
Animal upon Animal: Memory Stacking - 2
Faiyum - 1
Finders keepers! - 1
Ghost Fightin' Treasure Hunters - 1
Martian Chess - 1
Rallye-Trucks - 1
Snapshot - 1
Ticket to Ride: First Journey (Europe) - 1
Wingspan - 1
frouvne, administrator

Image
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Månedens spiloplevelse februar 2021

Post by Neumann »

Min spillemåned har ligget svært over niveau - men vi kommer også fra et meget sørgeligt sted. Jeg troede pandemien ville give os en renaissance, men det gik lige omvendt: mindre og mindre spilleri, jo mere vi var lukket inde med hinanden.

Nå men februar gik med:

Agricola: 1
Ære til Rom: 1
Hanabi Deluxe: 1
Dominant Species: Marine: 1

Og til absolut ingens overraskelse stryger Dominant Species: Marine ind på en velfortjent førsteplads, og det er ikke engang bare hype. Jeg er alvorligt talt bange for, at originalen vil gå trange tider i møde. Ikke fordi DS er dårligere, men fordi originalen glimrer ved større spillerantal og kræver rigtig god tid. Begge "problemer" løser DS:M på virkelig elegante måder.

For mig at se er DS:M et virkeligt smukt elskovsbarn af Agricola og Dominant Species, og når man elsker forældrene, må man da knuselske barnet :D
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Månedens spiloplevelse februar 2021

Post by Gunness »

@Neumann - jeg ser frem til at få prøvet DS: Marine. For ja, det er et problem med originalen, at man helst skal være mange spillere.
I øvrigt.... jeg har villet spørge om det flere gange. Er "Ære Til Rom" præcis det samme som "Glory to Rome"?

Min egen måned:
The Crew: The Quest for Planet Nine - 14
7 Wonders - 3
Black Sonata - 3
Cartographers - 3
Sushi Go! - 3
Timeline: Events - 3
Can't Stop - 2
Excavation Earth - 2
Exploriana - 2
The Shipwreck Arcana - 2
Tranquility - 2
1066, Tears to Many Mothers - 1
Clank!: A Deck-Building Adventure - 1
Dixit: Odyssey - 1
Hey, That's My Fish! - 1
Mechs vs. Minions - 1
Project: ELITE - 1
Santorini - 1
Terra Mystica - 1

Måneden var præget af familiespil, ikke mindst pga. vinterferie. Men jeg er især begejstret for Excavation Earth, ligesom det var fedt at få spillet Project: Elite og 7 Wonders (efter en del års pause).
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Månedens spiloplevelse februar 2021

Post by Neumann »

Gunness wrote: Tue Mar 02, 2021 2:12 pm @Neumann - jeg ser frem til at få prøvet DS: Marine. For ja, det er et problem med originalen, at man helst skal være mange spillere.
I øvrigt.... jeg har villet spørge om det flere gange. Er "Ære Til Rom" præcis det samme som "Glory to Rome"?
Uden at der helt skal gå Tinderdate i den herinde, så er jeg altså for længst coronavaccineret og bliver oveni testet en gang om ugen, så måske der snart var basis for en lille fysisk spilleboble i hovedstadsområdet/østsjælland? Så tog jeg gerne min kopi med et sted :)

Spillet er også lige lagt på Tabletop Simulator, men det tror jeg aldrig, jeg bliver gode venner med.

Og ja, Ære til Rom er min egen hjemmestrikkede oversættelse af Glory to Rome. Og det er ikke bare titlen, jeg oversatte - også alle kortene er med dansk tekst. Det kan ses her:

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Månedens spiloplevelse februar 2021

Post by Gunness »

Jeg er ikke vaccineret endnu, men lad os finde ud af noget, når jeg er.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply