Hvad har du spillet i dag? Juli 2020

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Hvad har du spillet i dag? Juli 2020

Post by Frouvne »

Hvad har du spillet i dag? Juli 2020

Bedre sent end aldrig.

Vi har startet måneden med to uger på Bornholm, så kun et lille udvalg af vores spil har været tilgængelige.

Escape Tales: The Awakening har været det største spil, vi spillede i den periode - og det er såmænd ikke særlig stort. Et relativt traditionelt escape room-spil, som vi spillede over fem aftener. Forud for det havde vi varmet op med Deckscape: Test Time. Jeg tror ikke, jeg har behov for at spille flere spil i den serie. Med min datter har jeg spillet Rory's Story Cubes: Fantasia. Og så har hun faktisk også spillet Silver & Gold, som jeg også har spillet med voksne. Det har måske været feriens hyggelige overraskelse. Endvidere blev Shephy, A Game of Thrones: Hand of the King og That's Pretty Clever genoplivet. Sidstnævnte kunne jeg godt forestille mig kommer på bordet flere gange inden sommerferien er slut. Og så fik jeg igen gang i en af mine favorit-implementeringer på iOS nemlig Shards of Infinity. Det skal snildt være blevet til 30-40 spil, da der ofte bliver spillet et par spil i træk og det ikke tager mange minutter.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2020

Post by Frouvne »

Vi har haft en fredelig ferieuge herhjemme, hvilket har åbnet mulighed for at få et par spil på bordet. Med den yngste har Ticket to Ride: First Journey (Europe) været på bordet flere gange. Det fungerer rigtig godt og er bestemt til at holde ud. Vi fik også My Little Scythe fundet frem. Min oplevelse er virkelig, at der er sket et kvantespring i forhold til de spil, der kan spilles med den yngste. Nok mere fordi jeg har været mere heldig med valget af spil, hvor vi er gået lidt bort fra Haba-spillene, som er rigtigt gode, men måske en smule kedelige i længden.

Med den ældste genoptog Pandemic Legacy: Season 2, som vi har holdt et par ugers sommerpause fra mens vi har været ude at rejse. Dejligt gensyn. Og så er jeg da allerede fuldkommen solgt til Season 0 ud fra de teasere jeg har set!

Ugens helt store højdepunkt har dog været at få taget hul på Imperial Struggle. Umiddelbart kunne det godt se en smule intimiderende ud men vi havde åbenbart gjort vores forarbejde godt, for vi fik en ret flydende spiloplevelse. Vi nåede halvvejs igennem spillet hvilket vil sige både halvdelen af Peace-faser og halvdelen af krigene. Så jeg tror, vi fik en rigtig god fornemmelse af spillet. Og førstehåndsindtrykket var virkelig godt. Potentielt er der lidt mere at skulle overskue end i Twilight Struggle, men til gengæld lidt færre kort. Så alt i alt tror jeg, kompleksiteten er nogenlunde den samme. Tematisk er jeg mere solgt til Twilight Struggle, men jeg syntes nok at mekanismerne i Imperial Struggle ser noget mere interessante ud. Og så vil det nok tiltale mange at der er reduceret en del i tilfældighederne, da der ikke er nogen terninger i Imperial Struggle.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2020

Post by Frouvne »

I aftes havde vi igen fat i Pandemic Legacy: Season 2. Vi var fra spillets start presset. Og sådan fortsatte det frem til spillets afslutning, hvor vi dog havde fornemmelsen af at være meget tæt på at kunne hive en sejr i land. Det lykkedes dog ikke. Alligevel var det et meget begivenhedsrigt spil, der virkelig har pirret vores nysgerrighed og også givet håb om, at vi måske i de kommende spil kan få det en lille smule lettere. Man har jo lov at håbe.

Ellers har det ikke været de store spil, der har været på bordet. Vi har hygget os med Zombie Kidz Evolution med den yngste og fået afsluttet Unlock!: Escape Adventures. Jeg er nok ved at være lidt mæt af spil i den genre ... de skulle i hvert tilfælde gerne byde på lidt mere end jeg syntes Unlock!: Escape Adventures formåede.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2020

Post by Frouvne »

I aftes kom Imperial Struggle igen på bordet. Jeg er stadig ret fascineret af det og håber at der bliver lejlighed til at fordybe sig lidt mere i det. Det syntes jeg, det fortjener. Det er dog ikke den bedst strukturerede regelbog jeg har set og så er der nogle uklarheder og fejl som det pt er via BGG, man er nødt til at få afklaret. Og det er en lidt tung sagsgang. Men det ser dog også ud som om det er den tidsmæssige investering værd. Jeg tænker dog, at det nok gerne skal på bordet en håndfuld gange indenfor de kommende måneder, hvis jeg virkelig skal få glæde af det. Så spillets skæbne afhænger nok af, at der er et par stykker i min omgangskreds, der også får lyst til at fordybe sig i det.

FlickFleet er også blevet testet. Et interessant lille flicking-game opbygget omkring scenarier. Endnu har jeg kun prøvet det mest simple og det lider førstehåndsindtrykket nok lidt under. Men interessant er det.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2020

Post by Jens_Hoppe »

En uges tid i sommerhus i Jylland var god for spilstatistikken. Det blev til adskillige spil Blitzkrieg! og London (2nd ed.), og til et par spil SpaceCorp. Vi fik også spillet en del mindre spil; Doppelt so Clever, Noch Mal so Gut! og The Mind.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2020

Post by Neumann »

Du var heldigere end mig, Jens.

1 uge i Sønderjylland, regn ned i lårtykke stråler og koldt som bare f...

2 medbragte spil, som alligevel overhovedet ikke så lyset, fordi der var 50 tommer skærm og Netflix (som vi ikke har hjemme).

Dernæst 1 uge på Bornholm i (ganske vist) noget bedre vejr. Heller ingen spil her.

Meget skuffende spilleuger :(
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2020

Post by Jens_Hoppe »

Neumann wrote: Thu Jul 23, 2020 3:34 pmfordi der var 50 tommer skærm og Netflix (som vi ikke har hjemme).
Det havde sgu nok også sat en pind i hjulet på vores brætspilsplaner, hvis der havde været det. Som det var, har svigerfars sommerhus et lille TV der på en god dag kan tage DR1, DR2 og live fra storkereden i Smedager.

OK, storkereden kunne faktisk godt nogle gange være lidt en udfordrer til spilleplanerne...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2020

Post by Frouvne »

Vi holder snuden i sporet med vores Pandemic Legacy: Season 2 og kunne i aftes gå sejrrigt ud af april måned. Selvom der var en del skepsis i starten overfor spillets mekanismer, syntes det fungerer glimrende. Og særligt oplevelsen af tema syntes er langt større i dette spil. Så jeg begynder allerede at se frem til at kunne fortsætte med Season 0, når vi en gang er nået i mål med dette spil.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2020

Post by Gunness »

Fredag prøvede jeg Crimopolis hos en kammerat. Et spil, hvor man styrer hver sin gangsterfamilie og skal overtage en by ved at udføre diverse opgaver og udradere de andre klaner. Trods pæne komponenter var det ikke nogen specielt god oplevelse. Med fem spillere var der alt for megen nedetid, og store mængder take that gjorde, at det var ret umuligt at planlægge noget som helst, så det var bare om at lukke øjnene og håbe det bedste, når man sendte sin bande af sted for at røve en bank.
Vi sluttede af med et par omgange Deep Sea Adventure..

Jeg har haft Gloomhaven stående i tre år, og lørdag lykkedes det mig eeendelig at få det prøvet. Det fylder ekstremt meget, når det alligevel bare står og samler støv. Første spil blev meget famlende og med bunker af regelopslag, men det lover godt for de kommende seancer
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2020

Post by Frouvne »

På denne sidste feriedag blev der afsat lidt tid til at få spillet. Vi kom et skridt videre med begge de Legacy-spil vi spiller med børnene. Vi startede således med at spille Zombie Kidz Evolution med den yngste og fortsatte med Pandemic Legacy: Season 2, da den ældste stod op. Jeg er virkelig imponeret over oplevelsen af udvikling i det sidstnævnte spil. Til aften spillede vi voksne Sherlock: Don's Legacy, som vi havde fået foræret forleden. Det vil jeg ikke anbefale videre.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2020

Post by Neumann »

Datteren kom desværre aldrig på studietur til Hamborg på grund af coronaen, men i dag fik vi så alligevel spillet Auf der Reeperbahn nachts um halb zwei. Hun påstår, det var for 2. gang, men jeg huskede ikke noget om første og måtte lige have repeteret regler. Men det gik fint - for mig :twisted:
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2020

Post by Frouvne »

Til aften spillede vi igen Pandemic Legacy: Season 2 og det er da bare super engagerende. Der sker hele tiden nogle nye spændende udviklinger samtidig med at man selv er med til at præge ens muligheder i de kommende spil.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2020

Post by Frouvne »

I aftes havde vi første rigtige spilaften ovenpå første bølge af Covid-19. Første spil var Alubari: A Nice Cup of Tea, hvor jeg desværre havde fortrængt en regel, der forcerede spillet lige lovlig meget. Heldigvis lød det som om alle mand var klar på en snarlig genspilning. Derefter kom The Shipwreck Arcana på bordet. Det var virkelig interessant. En helt anden måde at lave deduktionsspil på, der virkelig tiltalte mig og som jeg føler mig meget overbevist om, at også andre i husholdningen vil sætte pris på. Det skal helt sikkert prøves igen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2020

Post by Gunness »

Torsdag var vi på besøg hos Andrea og Jens, hvor menuen stod på U-Boot. Det var en sjov oplevelse. Vi kørte to gange træningsmission uden det helt store held med at få sænket nogle skibe, men der var travlt alligevel. Navigatøren rodede febrilsk med sekstant og målestok, maskinmesteren reparerede det tyske kvalitetsmaskineri non-stop, styrmanden skød løs efter skibe og bragte dårligt nyt videre - og som kaptajn lastede jeg torpedoer, mens jeg rundhåndet delte ud af Rittersport og kvalitetsmusik for at holde moralen oppe.

Appen fylder en del, men den virker alligevel ret gennemarbejdet. I forhold til Captain Sonar, hvor der er stress på fra start til slut, kommer belastningen i U-Boot mere i bølger (høhø), og det er fint, at man har mulighed for at trække vejret, for der skal virkelig koordineres.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2020

Post by Frouvne »

Vi fik sluttet måneden af med et sidste spil Pandemic Legacy: Season 2 , hvor vi i øvrigt også sluttede juli måned af. Jeg er blevet ret vild med det spil - og det er resten af familien heldigvis også.
frouvne, administrator

Image
Post Reply