Hvad har du spillet i dag? April 2020

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2020

Post by Stony »

Jeg fik streget et spil fra min Shelf of Shame, da jeg fik smidt Cartographers på bordet.

Det er et roll-and-write. Et af de bedre. Det er - som de fleste andre i genren - i høj grad multiplayer solitaire, hvor hver person sidder og optimerer sit eget. Det er kun når der er angreb af monstre, at en anden spiller påvirker din spilleplade. Men det er et hyggeligt lille optimerings-hovedbrud. Det skal nok blive til et par spil, før jeg vælger at rykke videre til noget andet. 6/10
Sidst spillet:
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2020

Post by Goblen »

Ikke været så aktiv herinde. Det skyldes ikke mindst at jeg er ramt af to ting:

1. COVID-isolationskulder.
2. Travlt på arbejde selvom jeg er ramt af #1.

Har dog spillet lidt, og senest stod den på Oceans fra Northstar Games. KS ankom sidste uge og fil det på bordet i forgårs. Synes det er bedre end Evolution, og en solid spilleoplevelse under havet, hvor du udvikler dine fisk til at overleve bedst muligt.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2020

Post by Gunness »

^Du må meget gerne skrive lidt mere om Oceans. Jeg har været virkelig glad for Evolution og kiggede også på Oceans, men ud over nogle plasticfisk var der ikke ret meget gulerod i at afvente retail.
Jeg kunne også se i den anden tråd, at du havde fået prøvet Tang Garden - det har jeg desværre ikke endnu. Hvordan var det?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2020

Post by Goblen »

Gunness wrote: Thu Apr 30, 2020 11:38 am ^Du må meget gerne skrive lidt mere om Oceans. Jeg har været virkelig glad for Evolution og kiggede også på Oceans, men ud over nogle plasticfisk var der ikke ret meget gulerod i at afvente retail.
Jeg kunne også se i den anden tråd, at du havde fået prøvet Tang Garden - det har jeg desværre ikke endnu. Hvordan var det?
Tang Garden virkede rigtig godt. Ret nemt at lære, nemt at forklare til andre og hurtigt at komme i gang med. Det bliver en smule fiddly på selve pladen med broerne, pagoderne, træerne, blomster osv, men spillet flyder godt og hurtigt mellem turene. Vi var alle enige om at det skal se bordet igen.

Oceans var også en rigtig god oplevelse. Meget som ovenstående er det tilgængeligt og hurtigt at lære. Jeg kan, som skrevet, bedre lide det end Evolution. I Evolution kan du komme ud for at en bare er så stærk at alle andre bare sidder og venter på at tabe. Det var ikke oplevelsen her. Evnerner er OK balanceret, og at overfeede har en cost her - det mister man mange point på. Sofie er rigtig glad for det, så det skal spilles meget mere men det gør intet.

Forskellene memmel retail og KS kan jeg ikke sige så meget om. Der var nogle foiled kort med, der var lidt mere gejl, men jeg tror ikke det gør noget for gameplay.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2020

Post by Gunness »

Ok, lyder godt med Tang - og det var en tanketorsk mht. Evolution. Jeg har kun spillet Evolution: Climate. Det er rigtig godt.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply